استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

چین، بهانه‌ای برای افزایش هزینه‌های نظامی‌گری ژاپن

رسانه‌های ژاپن امروز (جمعه) گزارش کردند، این کشور در نظر دارد هزینه‌های دفاعی بی‌سابقه‌ای را در بودجه اضافی که انتظار می‌رود همراه با بسته محرک اقتصادی اعلام شود، به ثبت برساند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی دولت توکیو در حالی صورت می‌گیرد که شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن خواستار سطحی جدیدی از همکاری دفاعی با استرالیا شده است.

 

این تحولات در حالی در ژاپن ایجاد شده که توکیو و متحدانش غربیش شامل آمریکا، انگلیس و استرالیا به افزایش نظامی‌گری در منطقه آسیا-پاسیفیک توسط چین واکنش نشان داده‌اند.

 

خبرگزاری کیودو امروز گزارش داد، ژاپن به دنبال اختصاص دست کم ۷۷۰ میلیارد ین (۶.۷۴ میلیون دلار) برای امر دفاعی در بودجه مکمل خود است که بخشی از بسته محرک اقتصادی را که امروز نهایی می‌شود، در بر می‌گیرد.

 

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد، این مبلغ که بیشترین مقدار برای دفاع در بودجه تکمیلی است، شامل هزینه موشک‌ها و هواپیماهای گشت‌زنی و تقویت قابلیت‌های دفاعی در نزدیکی جزایر جنوب غربی ژاپن می‌شود.

 

ژاپن همچنین مدت‌هاست که متعهد شده تا بودجه‌های نظامی خود را در حد یک درصد از تولید ناخالص داخلی نگه دارد؛ عددی که نگرانی در داخل و خارج از کشور را در مورد احیای نظامی‌گری که این کشور را وارد جنگ جهانی دوم کرد، کاهش داده است.

 

در مورد حضور ارتش چین در دریای مورد مناقشه چین شرقی، حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن پیش از انتخاباتی که در ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی برگزار شد، هدفی را برای هزینه دو درصد از تولید ناخالص داخلی یا بیشتر برای ارتش در برنامه سیاست خود گنجاند.

 

وزارت دفاع ژاپن برای یک جنگنده رادارگریز ساخت داخل و موشک‌هایی که می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر طی کنند، پول نیاز دارد و این در حالیست که این کشور همچنین در حال ایجاد قابلیت‌های سایبری، فضایی و جنگ الکترومغناطیسی است.

 

دولت توکیو همچنین به دنبال تقویت روابطش با متحدان و کشورهای دوست نظیر استرالیا است و شینزو آبه نیز امروز ضمن شرکت در یک سمینار آنلاین که توسط یک اندیشکده استرالیایی برگزار شده، این مساله را مطرح کرد.

 

وی در سخنرانی در این مراسم که نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز در آن شرکت داشت، گفت: با توجه به شرایط امنیتی منطقه که بیش از گذشته وخیم‌تر می‌شود، ضرورت دارد که امنیت دو جانبه ژاپن و استرالیا و همکاری دفاعی بین دو کشور در سطح جدیدی قرار گیرد.

 

آبه گفته که ژاپن باید با شرکای امنیتی آکوس شامل انگلیس، آمریکا و استرالیا در زمینه هوش مصنوعی، ظرفیت‌های سایبری و فناوری های کوآنتومی همکاری داشته باشد. معاهده آکوس در واکنش به اقدامات نظامی‌گرایانه چین در منطقه شکل گرفته است.

پوتین: اقدام ناتو هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس‌جمهور روسیه گفت که دیپلماسی این کشور باید در راستای مقابله با تلاش غرب برای یکجانبه‌گری و دیکته کردن خواسته‌هایش باشد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تحلیل, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, حضور نظامی, روسیه, سوریه, ناتو

هشدار روسیه درباره افزایش حضور نظامی انگلیس و آمریکا در منطقه دریای سیاه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توافقات جدید انگلیس با دولت اوکراین را گویای تمایل این کشور برای افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه نامید و اهداف آمریکا از ادامه مانورهای نظامی در منطقه دریای سیاه را برشمرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو