آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

هشدار روسیه درباره افزایش حضور نظامی انگلیس و آمریکا در منطقه دریای سیاه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توافقات جدید انگلیس با دولت اوکراین را گویای تمایل این کشور برای افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه نامید و اهداف آمریکا از ادامه مانورهای نظامی در منطقه دریای سیاه را برشمرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که توافق جدید انگلیس و اوکراین درباره اعطای اعتبار مالی در زمینه نظامی، دلیل دیگری در تمایل لندن برای افزایش حضور نظامی این کشور در نزدیکی مرزهای روسیه است.

 

زاخارووا این مسئله را در واکنش به خبر روز چهارشنبه منابع خبری اوکراینی بیان کرد که بر اساس آن، دولت انگلیس قصد دارد ۱.۷ میلیارد پوند برای توسعه نیروی دریایی اوکراین هزینه کند. طبق این اطلاعات، این پول بصورت یک اعتبار مالی است که کی‌یف باید آن را تا سال ۲۰۳۱ باز پس دهد. طرف اوکراینی قصد دارد بخشی از این اعتبار مالی را برای ساخت کشتی‌ها و پایگاه‌های دریایی جدید صرف کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد: «صحبت نه بر سر قایق و کشتی تفریحی، بلکه کشتی‌های نظامی و همکاری‌های فنی-نظامی دوجانبه است. ما چنین توافقاتی را دلیل واضح دیگری بر تمایل دولت انگلیس برای افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه تلقی می‌کنیم و مسلماً تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ خواهند شد.»

 

پیش از این نیز برخی رسانه‌های گروهی انگلیسی از آمادگی لندن برای اعزام تا ۶۰۰ نیروی نظامی به اوکراین، در صورت “حمله روسیه” خبر داده بودند.

 

جنگ اطلاعاتی ناتو علیه روسیه همچنان ادامه دارد

 

ماریا زاخارووا در بخش دیگری از این کنفرانس یادآور شد که ناتو به کار اطلاعاتی خود برای تأثیرگذاری بر افکارعمومی اروپا ادامه می‌دهد و همچنان روسیه را به دخالت در امور داخلی سایر کشور، بدون ارائه هیچ نوع دلیل و مدرکی متهم می‌کند و از طریق سعی دارد مردم اروپا را متقاعد کند که روسیه منشاء بی ثباتی و برخوردهای تهاجمی است. به گفته وی، نمونه این فعالیت اطلاعاتی، اظهارات بی پایه و اساس اخیر “ینس استولتنبرگ” دبیرکل ناتو در نشست سران بروکسل علیه روسیه است.

 

این دیپلمات روس با تأکید بر این واقعیت که مقصر وخامت اوضاع کنونی روسیه نیست، ادامه داد: «کشورهای متحد در بلوک ناتو همه تلاش خود را بکار بسته‌اند تا خط جدا کننده‌ای از طرف‌های خودی و بیگانه در قاره اروپا بوجود آورند. آنها حاضر هستند به هر اقدامی برای وخامت اوضاع سیاسی در روابط روسیه و غرب دست زده و روسیه را مقصر این وضعیت جلوه دهند.»

 

وی همچنین برگزاری مانورهای نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه دریای سیاه و در نزدیکی مرزهای روسیه را تحریک آمیز نامیده و یادآور شد که مقامات مسکو از کشورهای غربی می‌خواهند تا از اقدامات غیرسازنده و بی ثبات کننده اوضاع خود که هدف از آن بررسی واکنش روسیه است، دست بردارند. تمامی این اقدامات در راستای بازدارندگی روسیه صورت می‌گیرد که خطر بروز درگیری‌ها در منطقه را افزایش خواهد داد.»

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که به عقیده مقامات مسکو راه اندازی روند تعیین خطوط مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اهمیت بسیار زیادی دارد و حوادث چند روز گذشته و از سر گیری درگیری‌ها بین نظامیان دو کشور این مسئله را ثابت کرد. زاخارووا در عین حال از مقامات ایروان و باکو خواست تا خویشتن داری بیشتری از خود نشان داده و اجازه ندهند که حوادث اخیر دوباره تکرار شود و مشکلات موجود را از طریق سیاسی و در جریان مذاکرات دیپلماتیک حل و فصل کنند.

 

به گفته وی، مقامات مسکو همچنان آمادگی دارند تا به هر دو طرف برای تثبیت اوضاع و دفاع از صلح و امنیت در منطقه قفقاز جنوبی کمک کنند.

پوتین: اقدام ناتو هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس‌جمهور روسیه گفت که دیپلماسی این کشور باید در راستای مقابله با تلاش غرب برای یکجانبه‌گری و دیکته کردن خواسته‌هایش باشد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تحلیل, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, حضور نظامی, روسیه, سوریه, ناتو

اندیشکده انگلیسی: چین در حال رساندن سطح قوای نظامی خود به آمریکاست

یک اندیشکده در انگلیس، درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه چین در حال ساخت تعداد زیادی ناو هواپیمابر برای فراهم آوردن بستری است که به جنگنده‌هایش امکان حمله به کشتی‌های دیگر در سراسر جهان را می‌دهد، هشدار داد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله