روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

اندیشکده انگلیسی: چین در حال رساندن سطح قوای نظامی خود به آمریکاست

یک اندیشکده در انگلیس، درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه چین در حال ساخت تعداد زیادی ناو هواپیمابر برای فراهم آوردن بستری است که به جنگنده‌هایش امکان حمله به کشتی‌های دیگر در سراسر جهان را می‌دهد، هشدار داد. چین همچنان به تقویت توان نظامی خود ادامه می‌دهد، اقدامی که به احتمال زیاد در راستای رسیدن به توانایی‌های نظامی آمریکاست.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت دیلی استار، تازه‌ترین اقدام چین، استفاده از ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به عنوان هدف در تمرینات موشکی‌اش بود.

 

سم آرمسترانگ، متخصصی از اندیشکده “انجمن هِنری جکسون” در گفت‌وگو با روزنامه “سان”، گفت معتقد است چین با اقدامات اخیر خود، سعی دارد با تحریک کشورهای غربی، کاری کند که آن‌ها احساس “ناتوانی” کنند.

 

آرمسترانگ با ادعای اینکه “این‌ها مدل‌های کارآمدی هستند که آماده حضور در مانورهای تمرینی برای یک حمله واقعی علیه نیروهای غربی هستند،” مدعی شد، کسی ماکت یک ناوهواپیمابر را نمی‌سازد، مگر آنکه قصد داشته باشد “یک ناوهواپیمابر را بمباران” کند.

 

تصاویر منتشر شده، نشان دهنده ماکت یک “ناوشکن کلاس آرلی برک” و یک ناوهواپیما بر آمریکایی هستند. این آزمایش‌ها در حالی انجام می‌شوند که تنش‌های چین با آمریکا در پی آزمایش‌های موشکی پیشرفته چین در سال میلادی جاری، همچنان ادامه دارد. در ماه اوت، ادعاها حاکی از آن بود که چین، یک موشک هسته‌ای مافوق صوت را آزمایش کرد که در مدار زمین چرخید و مقامات آمریکایی را غافلگیر کرد. به گفته منابع فایننشال تایمز، این موشک‌ها تنها با فاصله ۳۸ کیلومتری از هدف مورد نظر خود، به زمین اصابت کردند.

 

این منابع گفتند که چین “توان فضایی پیشرفته‌ای” از خود به نمایش گذاشت “که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را غافلگیر کرد”.

 

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: ما به وضوح نگرانی خود نسبت به آن سطح از توان نظامی‌ای که چین به دنبال آن است را بیان کرده‌ایم، توانی که تنها خروجی‌اش افزایش تنش‌ها در منطقه و ورای آن است.

نشست مجازی چهار ساعته رهبران چین و آمریکا

نشست مجازی چهار ساعته رهبران چین و آمریکا با سلام گرم از سوی هر دو آغاز شد و شی جینپینگ، به بایدن گفت که از دیدن “دوست قدیمی” خود خوشحال است. بایدن به نوبه خود گفت: شاید باید رسمی‌تر شروع کنم، اگرچه من و شما هرگز با یکدیگر رسمی نبوده‌ایم.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان