خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

چین: آمریکا و ژاپن صلاحیت تعریف نظم بین‌المللی را ندارند

سخنگوی وزارت خارجه چین در رابطه با مسائل مربوط به چین در دیدار رهبران ایالات متحده و ژاپن بار دیگر ضمن تأکید بر مواضع چین گفت که ایالات متحده و ژاپن نماینده جامعه جهانی نیستند و علاوه بر نداشتن صلاحیت تعریف نظم بین المللی، نمی‌توانند استانداردهای خود را به دیگران تحمیل کنند.

 

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، «وانگ ون بین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: فقط یک نظام در جهان وجود دارد و آن هم نظام بین‌المللی با محوریت سازمان ملل است که تنها یک مجموعه از قوانین را شامل می شود و آن هم اصول اساسی روابط بین‌المللی بر اساس منشور سازمان ملل است.

 

وی ادامه داد: ۶۶ سال پیش در نشست باندونگ،  بر پایه پنج اصل همزیستی مسالمت آمیز، ۱۰ اصل برای مدیریت روابط بین ملتها پیشنهاد شد که هنوز عملاً در روابط بین المللی بسیار مهم هستند و این موضوع به خوبی نشان می دهد که تنها با همبستگی و پرهیز از تفرقه، با برابری و پرهیز از سلطه و همین طور همکاری بدون تقابل می‌توان همگام با دوران کنونی پیش رفت و از یک آزمون بزرگ تاریخی سربلند بیرون آمد.

 

این مقام چینی همچنین اشاره کرد که ایالات متحده و ژاپن خود را نماد آزادی و گشایش معرفی می کنند اما در واقع آنها با تشکیل ائتلاف کوچکی به دنبال تقابل با دیگر کشورها هستند و این مسئله یک تهدید واقعی برای صلح و ثبات منطقه و تخریب قانون و نظم بین المللی است.

 

وانگ تصریح کرد: ایالات متحده و ژاپن به بهانه مسائل حقوق بشری به دنبال سیاه نمایی، از بین بردن ثبات و ایجاد مانع در مسیر توسعه کشورهای دیگر هستند؛ رفتاری که مردم چین و مردم جهان با آن موافق نیستند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: ژاپن باید مسئولیت خود در قبال نگرانی جدی کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی برای جان و سلامت مردم جهان را بپذیرد و بلافاصله تصمیم خود برای تخلیه پسماند هسته ای نیروگاه فوکوشیما به دریا را متوقف کند، زیرا چنین  رفتارهایی علاوه بر آسیب رساندن به دیگران به خود این کشور نیز آسیب خواهد رساند.

رسانه آمریکایی: بایدن به‌جنگ افغانستان پایان نمی‌دهد، درپی خصوصی‌سازی آن است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که جنگ افغانستان را که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا است با خارج کردن همه نیروهای آمریکایی تا سپتامبر سال جاری پایان خواهد داد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, عراق, مقاله

چین، جدایی‌طلبان تایوان را به اقدام نظامی تهدید کرد

سخنگوی دفتر امور تایوان در چین درخصوص پاسخ عملی به تحریکات آمریکا و تایوان هشدار داد و یک روزنامه رسمی چین نیز از احتمال پرواز جنگنده‌های چین بر فراز آسمان تایوان خبر داد.

ادامه

امریکا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا