تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

چین؛ این جنگ و درگیری میان روسیه و آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) در جلسه روزانه خود گفت که هدف آمریکا طولانی‌تر کردن بحران اوکراین است تا بدین ترتیب روسیه را تضعیف کند و همچنین خاطرنشان کرد که جنگ میان مسکو و کی‌یف نیست، بلکه این جنگ و درگیری میان روسیه و آمریکا است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: «در حالیکه اروپا و جامعه بین‌المللی خواستار توقف جنگ هستند، اما آمریکا به تشدید و شعله‌ور کردن این جنگ ادامه می‌دهد و آماده است تا آخرین فرد اوکراینی این جنگ را ادامه دهد.»

 

وی افزود: آمریکا به ارسال پول و تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد. هدف واقعی آن‌ها رسیدن به صلح نیست و می‌خواهند که این درگیری ادامه یابد. آن‌ها خودشان می‌گویند که هدفشان تضعیف روسیه است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در نهایت عنوان کرد: آیا اینکه آمریکا خواستار صلح است یا جنگ، آیا امنیت می‌خواهد یا هرج و مرج، فکر می‌کنم جهان پاسخ این سوالات را می‌داند.

 

وی گفت: کشورهای اروپایی باید درس بگیرند و متوجه شوند که بحران اوکراین میان مسکو و کی‌یف نیست بلکه این جنگی است بین روسیه و آمریکا که توسط ناتو رهبری می‌شود.

 

لیجیان خاطرنشان کرد: «در واقع اتحادیه اروپا باید در این خصوص تجدید نظر کند. شاید برخی افراد تصور کنند که این جنگی است بین روسیه و اوکراین. اما این طور نیست و جنگ و درگیری پیش آمده بین روسیه و آمریکا است. اتحادیه اروپا باید متوجه شود که چه کسی بیشتر از این جنگ نفع می‌برد و چه کسی این جنگ را می‌بازد.»

انتقاد مجارستان از دورویی شرکت‌های غربی درباره خرید گاز روسیه

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: شرکت های غربی زیادی، شرایط روسیه برای پرداخت پول گاز به روبل را پذیرفته‌اند اما به شکل مزورانه ای آنرا علنی نمی‌کنند.

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک, مجارستان

مجلس نمایندگان آمریکا راه کمک نظامی به اوکراین را هموارتر کرد

همزمان با اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر درخواست لایحه بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری از کنگره جهت کمک به اوکراین، مجلس نمایندگان این کشور قانونی را برای تسهیل در اجرای این مسئله تصویب کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نشریه آمریکایی: “کی یف” با پشتیبانی واشنگتن سرانجام محتومی چون “کابل” خواهد داشت

یک نشریه آمریکایی در مقاله ای تحلیلی با اشاره به کمک های مالی و نظامی مشابه آمریکا به افغانستان و اوکراین، پایان راه «کی یف» را سرانجامی محتوم مانند «کابل» خواند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا