پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. پاتروشف طی ... پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بیولوژیکی, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به حضور آژانس توسعه جهانی آمریکا در ارمنستان پرداخت که به عنوان «تکه‌ای از سازمان سیا» در این کشور منطقه قفقاز جنوبی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشا تودی، مسئولان ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ هفته گذشته پس از مواجهه با یک عملیات ... روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, اروپا, استراتژیک, انگلیس, اورآسیا, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, فساد, قفقاز, گزارش

کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی ... کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, گزارش, ناتو

واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادعای رسانه‌ها مبنی بر ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی مخفی از سوی آمریکا در تایوان واکنش نشان داد و گفت که پکن ساکت نخواهد ماند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، بر اساس گزارش رسانه های تایوان،ایالات متحده ... واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, بیولوژیکی, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

هیچ یک از طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن جنگ اوکراین، تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دلیل اصلی آن، مخالفت غرب و آمریکا با هر صلحی پیش از وارد کردن ضربه‌ای اساسی به پوتین است. به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل ... چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, اروپا, اندونزی, انگلستان, اوکراین, اوگاندا, برزیل, بلاروس, بیولوژیکی, چین, روسیه, سازمان ملل, غرب, فرانسه, کنگو, مصر, مقاله

چین؛ آمریکا موظف به پایبندی کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی است

وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا موظف است به کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی پایبند باشد و نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی‌اش در سراسر جهان را برطرف کند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، این بیانیه در حالی مطرح شد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر اهمیت تاسیس سازوکار راستی آزمایی تاکید کرد نظر به اینکه آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین که با کمک مالی آمریکا دایر شده، نگرانی هایی را موجب شده است.

 

از مدت ها قبل، جامعه بین‌المللی نسبت به فعالیت های بیولوژیکی نظامی آمریکا در داخل و خارج نگرانی‌های جدی داشته است.

 

در همین حال، ژائو لی‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که موضوع تنها مربوط به آزمایشگاه های آمریکا در اوکراین نیست و صرفا یک مساله جدید ناشی از اوضاع فعلی نمی‌باشد.

 

وی یادآور شد که چین از ارزیابی مشترک جامعه جهانی از اسناد فاش شده از سوی روسیه در چارچوب کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سازمان ملل استقبال می‌کند و در عین حال، توضیحات آمریکا را به شیوه‌ای منصفانه و عادلانه می‌شنود.

 

جامعه بین المللی نیز می تواند از این فرصت برای ازسرگیری مذاکرات برای ایجاد سازوکار راستی آزمایی کنوانسیون استفاده کند.

 

ژائو گفت: بار دیگر از آمریکا می خواهیم موضع خود در ایجاد یک سازوکار راستی آزمایی را تغییر دهد، ضمن اینکه تغییر رویکرد واشنگتن به بازگرداندن اطمینان جامعه بین‌المللی به پایبندی آمریکا به تعهدات بین‌المللی‌اش و بهبود امنیتی زیستی جهانی کمک می‌کند.

 

دهه هاست که آمریکا به طور پیوسته کشورهای دیگر را به عمل نکردن به تعهداتشان و قبول بازرسی های بین المللی متهم کرده است.

 

واشنگتن همچنین به اعمال تحریم علیه کشورهای دیگر در ارتباط با این موضوع متوسل شده است.

 

در این میان، لاوروف روز سه شنبه گفت که مساله آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین که با بودجه آمریکا تاسیس شده است، باید در چارچوب کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد که آمریکا علاوه بر ۳۰ آزمایشگاه زیستی در اوکراین، صدها آزمایشگاه مشابه در کشورهای دیگر دایر کرده است.

بررسی اظهارات متناقض مقامات آمریکا درباره آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین

آیا آمریکا در اوکراین آزمایشگاه بیولوژیک دارد؟ روسیه با تکیه اسناد و تصاویر مدارکی دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده در اوکراین آزمایشگاه بیولوژیک دارد اما آمریکا این موضوع را تکذیب کرده و هیچ مدرکی هم ارائه نداده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, گزارش

هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص احتمال نشت پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین

سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به نشت تصادفی پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین، خواستار نابودی این مواد خطرناک شد.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بهداشت جهانی

روسیه: مسئولیت بحران اوکراین بر عهده کشورهای ناتوست/ امریکا توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکران را تائید کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن اقدامات ناتو به خاطر ایجاد تنش، از آمریکا به خاطر آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

چین از آمریکا برای دست داشتن در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست

وزارت خارجه چین پس از افشای دست داشتن آمریکا در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین از واشنگتن توضیح خواست.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گرجستان