پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. پاتروشف طی ... پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بیولوژیکی, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به حضور آژانس توسعه جهانی آمریکا در ارمنستان پرداخت که به عنوان «تکه‌ای از سازمان سیا» در این کشور منطقه قفقاز جنوبی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشا تودی، مسئولان ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ هفته گذشته پس از مواجهه با یک عملیات ... روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, اروپا, استراتژیک, انگلیس, اورآسیا, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, فساد, قفقاز, گزارش

کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی ... کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, گزارش, ناتو

واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادعای رسانه‌ها مبنی بر ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی مخفی از سوی آمریکا در تایوان واکنش نشان داد و گفت که پکن ساکت نخواهد ماند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، بر اساس گزارش رسانه های تایوان،ایالات متحده ... واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, بیولوژیکی, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

هیچ یک از طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن جنگ اوکراین، تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دلیل اصلی آن، مخالفت غرب و آمریکا با هر صلحی پیش از وارد کردن ضربه‌ای اساسی به پوتین است. به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل ... چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, اروپا, اندونزی, انگلستان, اوکراین, اوگاندا, برزیل, بلاروس, بیولوژیکی, چین, روسیه, سازمان ملل, غرب, فرانسه, کنگو, مصر, مقاله

بررسی اظهارات متناقض مقامات آمریکا درباره آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین

آیا آمریکا در اوکراین آزمایشگاه بیولوژیک دارد؟ روسیه با تکیه اسناد و تصاویر مدارکی دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده در اوکراین آزمایشگاه بیولوژیک دارد اما آمریکا این موضوع را تکذیب کرده و هیچ مدرکی هم ارائه نداده است.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین، شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) نشستی را با محور موضوعات ایمنی بیولوژیکی در اوکراین برگزار کرد.

 

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شواهد مرتبطی را که اخیر جمع آوری شده بود ارائه کرد و از آمریکا خواست تا در مقابل جامعه جهانی به برنامه آزمایشگاه بیولوژیکی خود در اوکراین اقرار کند.

 

بر اساس اخبار منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا و متحدان ناتو در حال انجام تحقیقات تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین هستند. انتقال ویروس آنفلوآنزای بشدت بیماریزا از طریق پرندگان مهاجر، باکتری‌های منتقل شده از خفاش‌ها به انسان و ویروس و عوامل بیماریزای دیگر همگی جزو اسنادی بودند که نبنزیا به آنها اشاره کرد.

 

بر اساس اسنادی که به دست ارتش روسیه افتاده، وزارت بهداشت اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) به چندین آزمایشگاه بیولوژیک دستور داد فورا ویروس‌هایی که می‌توانند طاعون،‌ سیاه زخم و وبا ایجاد کنند را نابود نمایند. علاوه بر این سفارت آمریکا در کی‌یف در روز ۲۶ فوریه (۷ اسفند) تمام اسناد مرتبط با آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مرتبط با پنتاگون در اوکراین را پاک کرد.

 

با این همه و در مواجهه با انبوهی از اسناد و تصاویری که نماینده روسیه به نماینده ایالات متحده نشان داد و ارائه کرد، طرف آمریکایی از پذیرش آن سر باز زد و تاکید کرد که ایالات متحده هیچ برنامه تسلیحات بیولوژیکی یا شیمیایی در اوکراین ندارد. به ادعای نماینده آمریکا تنها هدف درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت انتشار اطلاعات اشتباه درباره واشنگتن بوده است.

 

اما تعجب انگیز آنجاست که هنگامی که «کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا در شورای امنیت «پودر لباسشویی» را در دستش تکان داد همه باور کردند که ایالات متحده مدارکی مبنی بر تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی عراق دارد.

 

آمریکا طبق تعهداتی که در کنوانسیون تسلیحات شیمیایی و کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی دارد نباید هیچ نوع از این تسلیحات مرگبار را توسعه دهد. نیویورک تایمز، فارن پالسی، نیوزویک و دیگر رسانه‌های آمریکا اخیرا گزارش‌های متعددی منتشر کردند و مدعی شدند گزارش‌های «آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا» تئوری‌های توطئه‌ای هستند که توسط رسانه‌ها و دیپلمات‌های روسی و چینی منتشر شده‌اند.

 

اما چند روز قبل دو مقام آمریکایی اظهاراتی مطرح کردند که کاملا در جهت عکس تکذیببیه‌های آمریکا بود.

 

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا هشتم مارس (۱۷ اسفند) در جلسه استماع سنا گفت: اوکراین تاسیسات تحقیقات بیولوژیکی در اختیار دارد و در واقع ما درباره اینکه ارتش روسیه احتمالا کنترل این تاسیسات را در دست بگیرد، بسیار نگران هستیم. بنا بر این ما در حال رایزنی با اوکراین هستیم تا برای جلوگیری از افتاد این اطلاعات به دست ارتش روسیه جلوگیری کنیم.

 

افرادی با هوش معمولی هم می‌توانند از اظهارات نولاند نتیجه بگیرند که آمریکا در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین وجود دارد دخیل است و به اوکراین برای انتقال اطلاعات و مواد آن کمک می‌کند.

 

با این حال «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) هشت بار متوالی در توئیتر خود نوشت که ادعاهای ارتش روسیه «کاملا بی اساس» است و اوکراین هیچ آزمایشگاه تسلیحات بیولوژیکی در اختیار ندارد.

 

اظهارات ساکی و نولاند کاملا متناقض هستند. یکی معاون وزیر خارجه آمریکاست و دیگری سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید. چه اتفاقی در داخل دولت آمریکا در حال وقوع است؟ جهان هنوز چیزی نمی‌داند. در خصوص اعتبارسنجی، شکی نیست که شهادت نولاند در سنا کامل قابل اعتماد است زیرا او از نظر حقوقی مسئول اظهارات خود است. اما اظهارات ساکی با هیچ مدرکی پشتیبانی نشد و ظاهرا فقط طبق دستورالعمل بود.

 

در واقع نولاند یک شخصیت کلیدی در ماجرای آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراین است. او که ریشه‌ای اوکراینی دارد اکنون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپای شرقی است. نولاند در دولت اوباما دستیار وزیر خارجه و مسئول امور اوکراین بود. او طراح اصلی «انقلاب نارنجی» و از عوامل اجرای آن بود. نولاند در جایگاه یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا علنا اوکراینی‌ها را به سرنگونی دولت «ویکتور یانوکوویچ» تحریک کرد.

 

ایالات متحده ۳۳۶ آزمایشگاه بیولوژیکی در سراسر جهان در اختیار دارد. تفاوتی نمی‌کند که این آزمایشگاه‌ها مثل «فورت دتریک» در داخل آمریکا باشند یا در کشورهای دیگری مثل اوکراین، قزاقستان و غیره. مهم این است که اخبار فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه ایالات متحده در تحقیقات تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی دست دارد.

 

جامعه جهانی همواره درباره این مساله تردید داشته و آمریکا هم به آن اعتنایی نشان نداده و سوالات جامعه جهانی در این خصوص را «انتشار اطلاعات اشتباه» توصیف کرده است.

 

آمریکا همواره مدعی حمایت از باز بودن و شفافیت بوده است. اگر معتقد است که اطلاعات مربوط به آزمایشگاه بیولوژیک آن اشتباه است به راحتی می‌تواند مدارک خود را برای شفاف‌سازی منتشر کند و در تاسیسات مورد نظر را برای راستی آزمایی چندجانبه بگشاید تا جامعه جهانی خود قضاوت مستقلی انجام دهد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص احتمال نشت پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین

سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به نشت تصادفی پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین، خواستار نابودی این مواد خطرناک شد.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بهداشت جهانی

روسیه: مسئولیت بحران اوکراین بر عهده کشورهای ناتوست/ امریکا توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکران را تائید کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن اقدامات ناتو به خاطر ایجاد تنش، از آمریکا به خاطر آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

چین از آمریکا برای دست داشتن در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست

وزارت خارجه چین پس از افشای دست داشتن آمریکا در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین از واشنگتن توضیح خواست.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گرجستان