خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

پیش بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در ۱۸ نقطه از کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سه شنبه ششم فروردین بر اثر رگبار و رعد و برق شدید وقوع سیلاب در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

 

«امین حسین نقشینه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: همچنین امروز طغیان رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد .

 

با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس و البرز نیز بارش برف و باران پیش‌بینی شده است، از مسافران نوروزی درخواست کرد به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت کرده، به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند.

 

هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با ۱۴۱ تماس بگیرند

 

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) هم احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش‌ها متوقف می شود اما هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند .

 

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب مرکز، شمال شرق و شرق البرز متمرکز می‌شود.

 

بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار

 

نقشینه با اشاره به اینکه اکنون و در زمان مخابره این خبر شاهد بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار هستیم و بارش باران در یاسوج و سمیرم از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این سامانه بارشی می‌تواند در برخی مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع زاگرس و البرز به صورت برف باشد.

 

وی یادآورشد: فردا این سامانه بارشی تضعیف می شود و از مناطق غرب و مرکز عبور می‌کند اما برای بخش‌های شرق، شمال شرق و جنوب شرق بارش داریم و روی ارتفاعات غربی البرز بارش‌ها پراکنده خواهد بود و انتظار داریم در ۲ روز آینده بارش‌های رگباری گاه همراه با وزش باد شدید باشد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز روی ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهکیلویه و بویراحمد و جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی مه آلودگی و اختلال در آمد و شد در جاده‌های کوهستانی و بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

نقشینه اضافه کرد: این وضعیت با شدت کمتری در شمال غرب می‌تواند رخ دهد اما امروز خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی و دریای خزر امروز مواج خواهد شد و برای جنوب غرب و جنوب شرق کشور امروز وزش باد شدید را خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه امروز و فردا در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید می‌تواند سبب گرد و خاک شود، عنوان کرد: برای تهران امروز هوای بارانی گاه همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و برای فردا بارش پراکنده گاه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بیشینه دمای امروز مهرآباد ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فردا ۱۵ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز مهرآباد ۹ درجه است که فردا به ۶ درجه می‌رسد.

 

موج بعدی بارش‌ها فردا شب وارد کشور می‌شود

 

نقشینه با بیان این مطلب که موج بعدی بارش‌ها فردا شب شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: این موج می تواند روز پنجشنبه مناطق غرب، شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق باران و برف به همراه داشته باشد.

سیل استان‌های کشور را درنوردید/ یک کودک در میان ۱۷ قربانی سیل شیراز /سیل در لرستان و مرگ دوتن

هشتمین روز سیل در استان گلستان   در پنجمین روز از سال جدید، علاوه بر جاری شدن سیل در استان های گلستان و مازندران شاهد سیلاب همراه با خسارت شماری از رودخانه‌های جنوبی و مرکزی کشور هستیم.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست

هشدار؛ سیلاب روستاهای حاشیه دز و کارون در اهواز را تهدید می‌کند

فرماندار اهواز با اشاره به آماده باش ستاد بحران این شهرستان گفت: در صورت ادامه بارش و افزایش خروجی سدهای دز و کارون، تعدادی از روستاهای بخش اسماعیلیه و بامدژ با خطر وقوع سیلاب مواجه هستند.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست