گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در حومه ادلب

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: سربازان شجاع سوری در روزهای گذشته توانستند پس از نابودی شمار زیادی از تروریست‌ها و بستن مسیرهای امدارسانی آنها مجددا کنترل تعدادی از شهرستان‌ها، روستاها و شهرک‌ها از جمله “کفر نبل”، “کفر سجنه”، “شیخ مصطفی”، “جاس”، “معره حرمه”، “دیر سنبل”، “الدار کبیره” و “حزارین” را به دست بگیرند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، نیروهای ارتش سوریه پیشروی خود در حومه جنوبی ادلب را ادامه دادند و توانستند شهرک کفرنبل را در میان بمباران زمینی و هوایی گسترده آزاد کنند. بدین ترتیب در کمتر از ۴۸ ساعت  بر ۱۹ روستا و شهرک مسلط شدند.

 

نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر کنترل حدود نیمی از استان ادلب را که از دسامبر گذشته حمله گسترده‌ای با پشتیبانی هوایی روسیه در آنجا آغاز کردند در اختیار دارند.

 

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد، ارتش سوریه با تداوم پیشروی خود تحت پوشش هوایی گسترده روسیه و بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره و انصار التوحید و همپیمانان آنها در این منطقه توانست سیطره خود را بر شهرک استراتژیک “حاس” گسترش دهد.

 

به گفته این منبع،  تروریست‌ها بر شهرک استراتژیک حاس به عنوان اولین خط دفاعی شهرک استراتژیک کفرنبل تکیه دارند؛ چرا که دروازه شرقی شهرک کفر نبل بوده و در کمتر از دو کیلومتری آن واقع است.

 

یک منبع میدانی گفت، دهها تروریست در درگیری‌های حاس به هلاکت رسیدند و پیشروی ارتش به سمت شهر کفر نبل ادامه یافت.

 

شهرک کفر نبل از مهمترین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه جبل الزاویه است که با تسلط بر آن، درگیری ها مسیر جدیدی را در پیش گرفت.

 

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه یک کاروان نظامی ترکیه در اطراف “جبل الزاویه” در شهر ادلب را هدف قرار دادند.

 

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه یک کاروان نظامی ترکیه را در اطراف “جبل الزاویه” در شهر ادلب هدف قرار داد و در جریان آن یک تانک ترکیه مورد هدف قرار گرفت و در آتش سوخت.

 

در همین راستا، رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی ادلب پیشروی کردند و توانستند کنترل شهرک “حزارین” را به دست بگیرند. نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند پس از درگیری‌های خشونت‌بار با شورشیان به سمت محور جبل “شحشبو” پیشروی کنند و بر روستاهای “کوره”، “سحاب”، “دیر سنبل” و “ترملا” تسلط یابند.

 

از سوی دیگر، ارتش سوریه از تحقق پیشروی‌های میدانی “چشمگیر” در حومه جنوبی ادلب خبر داد.

 

در همین راستا، فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: سربازان شجاع سوری در روزهای گذشته توانستند پس از نابودی شمار زیادی از تروریستها و بستن مسیرهای امدارسانی آنها مجددا کنترل تعدادی از شهرستانها، روستاها و شهرک‌ها از جمله “کفر نبل”، “کفر سجنه”، “شیخ مصطفی”، “جاس”، “معره حرمه”، “دیر سنبل”، “الدار کبیره” و “حزارین” را به دست بگیرند.

 

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه دستاوردهای میدانی “چشمگیری‌” را در حومه جنوبی ادلب طی روزهای اخیر علیه نیروهای مسلح مورد حمایت ترکیه محقق کردند.

اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در خاک فلسطین شد

اتحادیه عرب خواستار استقرار دوباره نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در خاک فلسطین و به ویژه در شهر “الخلیل” واقع در کرانه باختری شد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

لوفیگارو؛ آمریکا و متحدانش دستکم در دو حادثه تنگه هرمز، دروغ‌هایی را به ایران نسبت داده‌اند

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی فاش کرد آمریکا و برخی متحدانش درباره دستکم دو حادثه در تنگه هرمز که به ایران نسبت داده شده است، دروغ پردازی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دانمارک, ژاپن, فرانسه