کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن خواستار مشارکت ایران در کریدور اقتصادی ‘سی -پک’ است

سفیر چین در پاکستان با تاکید بر لزوم گسترش همکاری منطقه ای بین کشورها به منظور گسترش رفاه و زندگی بهتر شهروندان گفت:دولت چین خواستار مشارکت ایران در کریدور اقتصادی چین-پاکستان (سی – پک)است.

 

،«یو جینگ» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد با تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف کریدور اقتصادی مشترک چین – پاکستان اظهار داشت:ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک در منطقه می تواند به عنوان شریک واقعی در سی پک محسوب شود.

 

وی با استقبال از پیوستن ایران به این طرح بزرگ اقتصادی (CPEC) خاطرنشان کرد:طرح های عمرانی و زیربنایی زیادی در قالب کریدور اقتصادی چین – پاکستان در حال اجرا است که امیدواریم ایران با پیوستن به این طرح نقش خود را در توسعه منطقه ایفا کند.

 

سفیر جمهوری خلق چین در پاکستان همچنین با تشریح همکاری های منطقه ای در تحقق صلح و ثبات گفت:ایران که روابط دوستانه ای با کشورهای همسایه خود دارد می تواند همکاری موثری در اجرای سی پک داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کریدور اقتصادی چین و پاکستان فراتر از همکاری دو دولت است تصریح کرد اگر ایران به این طرح بپیوندد باعث افزایش ارزش اقتصادی این طرح می شود.

 

«یو جینگ» با تشریح ظرفیت های ایران در زمینه های انرژی و حمل و نقل تصریح کرد:پیوستن ایران به پروژه سی پک، این فرصت را برای دستیابی به اهداف بزرگ اقتصادی با توجه به اهداف پیش بینی شده و گسترش مبادلات تجاری فراهم می کند.

 

پیش از این نیز،سفیر پیشین پاکستان در چین، چک و تانزانیا و از کارشناسان پروژه کریدور مشترک اقتصادی چین – پاکستان(CPEC)، با تشریح اهمیت تکمیل بنادر گوادر و چابهار،اتصال این دو بندر به یکدیگر را باعث رونق اقتصادی منطقه دانسته بود.

 

«تجمل الطاف» در گفت و گو با ایرنا، پیوستن ایران به طرح کریدور اقتصادی چین-پاکستان موسوم به ‘ سی پک’ را خواستار شد و افزود:

 

احداث و تکمیل بندر گوادر در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان و در نزدیکی مرز مشترک با ایران نقش اساسی در تحقق اهداف این طرح بزرگ اقتصادی در پاکستان دارد.

 

کریدور اقتصادی چین- پاکستان از مهم ترین بخش های مربوط به طرح راه ابریشم نوین است که چین در سال ۲۰۱۳ میلادی آن را به اجرا گذاشت.

 

پکن در کنار این کریدور اقتصادی برای راه اندازی کریدورهای دیگری نیز با حضور کشورهای بنگلادش و سریلانکا تلاش می کند.

 

چین در راستای برنامه راه ابریشم نوین، اردیبهشت ماه سالجاری نخستین نشست همکاری بین المللی راه ابریشم را با شرکت سران ۲۹ کشور در پکن برگزار کرد.

 

چین در ۵۱ طرح مربوط به راهرو اقتصادی این کشور و پاکستان سرمایه گذاری کرده است.

 

طرح اولیه این کریدور اقتصادی با ۴۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری آغاز شده است .

افزایش اندوخته تجارت چین با ایالات متحده به‌رغم فشارهای واشنگتن

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندوخته تجارت چین با ایالات متحده به ۳۱ میلیارد دلار در ماه آگوست رسید. متخصصان اقتصادی در حالی چنین برآوردی کرده‌اند که اعمال تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالا از چین روند رو به رشد اقتصاد را دچار مشکل کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ترامپ از اپل خواست چین را ترک کند/ تهدید به‌اعمال تعرفه برتمام واردات از چین

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که شرکت اپل اگر می خواهد از تبعات تعرفه های واشنگتن بر کالاهای چینی در امان بماند، باید چین را ترک کرده و محصولاتش را در ایالات متحده تولید کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر

افزایش ارتباط میان اسلام آباد و پکن مورد اعتراض شدید کاخ سفید واقع شده است

به نقل از روزنامه پاکستان، «وانگ ئی» وزیر خارجه چین که به اسلام آباد سفر کرده است امروز با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, پاکستان, جهان, چین, خبر

سخنان حسن روحانی در مجلس، به‌هیچ‌وجه غیرمنتظره نبودند

سایت فرارو، ۶ شهریورماه، نوشت: “جلسهٔ طرح سؤال از حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و پاسخ‌های او به سؤالات نمایندگان با موجی از واکنش‌های منفی از سوی مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی