مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

“پژاک مسئولیت حمله در مرزهای مریوان را به عهده گرفت”

یک سایت خبرگزاری کرد نزدیک به گروه پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) اعلام کرد که این حزب مسئولیت درگیری نظامی در مریوان را به عهده گرفته است. در این حمله ۱۱ نفر از نظامیان ایران کشته و ۸ تن زخمی شدند.

 

فرماندار شهرستان مریوان اعلام کرد که گروه پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) مسئول حمله تروریستی بامداد روز شنبه ۳۰ تیر در این منطقه مرزی نزدیک روستای دری این شهرستان است. در این حمله ۱۱ پاسدار و بسیجی کشته و ۸ نفر نیز زخمی شدند.

 

یک سایت خبرگزاری کرد موسوم به “فرات” ضمن اعلام خبر حمله به مرزبانان ایرانی در منطقه کردستان گفته است که گروه پژاک طی انتشار یک بیانیه، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این سایت نظرات گروه پژاک و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) را بازتاب می‌دهد.

 

گروه پژاک، حزبی است که اهداف مشترکی با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) دارد و با عملیات مسلحانه در سطح کردستان ایران فعال است.

 

ایرنا ، خبرگزاری دولتی ایران در آخرین خبرهای خود در ارتباط با هویت کشته‌شدگان اعلام کرد که ۱۰ پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر پاسدار وظیفه در این حادثه کشته شده‌اند. ۷ تن از کشته‌شدگان اهل مریوان و یک نفر اهل سنندج و ۳ تن دیگر نیز اهل شهرستان قروه هستند.

 

به نوشته ایرنا، پایگاهی که به آن حمله شده در منطقه ‌ای سخت‌گذر واقع شده و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شده است و بیشتر نیروهای نظامی در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات کشته شده‌اند.

 

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کرستان روز شنبه ۳۰ تیر پس از حادثه مریوان جزئیات درگیری را تشریح کرد. او گفت که انفجار زاغه مهمات پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه در روستای “دری” باعث کشته شدن نیروهای سپاه شده است.

 

رجبی افزود که در اثر اصابت تیر به مهمات داخل پایگاه، انفجار رخ می‌دهد و تعدادی از نیروهای سپاهی کشته می‌شوند. در پی ادامه درگیری، شماری از نیروهای مهاجم کشته شده و تعدادی نیز زخمی می‌شوند.

 

احزاب کرد ایرانی در درگیری مریوان دست نداشتند

 

پس از درگیری در مرزهای مریوان “فرماندهی نیروی پیشمرگه کوردستان” بلافاصله در اطلاعیه‌ای که در “کوردستان مدیا”، سایت مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران منتشر کرد، دست داشتن پیشمرگه‌ها در این درگیری را تائید نکرد.

 

در بیانیه‌ای که در این ارتباط در “کوردستان مدیا” انتشار یافته، آمده است که “میان گروهی ناشناس و سپاه پاسداران در مریوان، درگیری شدیدی روی داده است”.

 

بر اساس اطلاعیه‌‌ منتشر شده‌ از سوی فرماندهی نیروی پیشمرگه کردستان “کشته و زخمی‌های سپاه پاسداران چشم‌گیر بوده و برای انتقال اجساد و زخمی‌ها به بیمارستان بوعلی، آمبولانس‌های متعددی به منطقه درگیری روانه شده‌اند”.

درحمله تروریست‌ها به‌پاسگاه مرزی سپاه ۱۰ تن از نیروهای سپاه به‌شهادت رسیدند

به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پی حمله شب گذشته اشرار و تروریست‌های ضدانقلاب به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حمله شب گذشته (جمعه ۹۷.۴.۲۹) اشرار و تروریست‌های ضدانقلاب ... درحمله تروریست‌ها به‌پاسگاه مرزی سپاه ۱۰ تن از نیروهای سپاه به‌شهادت رسیدند

ادامه

ایران, تروریسم, جهان, خبر

در بمب‌گذاری‌های روز گذشته مرتبط با انتخابات پاکستان دست‌کم ۱۲۸ کشته و ۱۵۰ زخمی شدند

ورود نوازشریف به پاکستان و بازداشت او و دخترش در روزی صورت گرفت که بمب‌گذاری‌های مرتبط به انتخابات دست‌کم ۱۲۸کشته و ۱۵۰ زخمی در این کشور برجای گذاشت و یکی از خونین‌ترین روزهای پاکستان در یک سال گذشته را رقم زد.

ادامه

پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر

در حملۀ نیروهای طالبان به قرارگاه‌های ارتش افغانستان، ۴۰ نظامی کشته شدند

در حمله‌ تهاجمی طالبان به قرارگاه‌های ارتش ملی افغانستان در ولایت کندز، نزدیک به ۴۰ سرباز کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. این حمله ساعت ۱۲ بامداد روز ۱۲ ژوئیه، در منطقه‌ مرزی ولایت‌های کندز و تخار در شمال افغانستان رخ داد.   براساس اطلاعاتی که منابع محلی منتشر کرده‌اند، حمله روز پنجشنبه توسط ... در حملۀ نیروهای طالبان به قرارگاه‌های ارتش افغانستان، ۴۰ نظامی کشته شدند

ادامه

افغانستان, تروریسم, جهان, خبر