واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

پوتین در پاسخ به آمریکا؛ در صورت حمله اتمی به روسیه و متحدانش بی‌درنگ پاسخ می‌دهیم

در دکترین جدید پنتاگون که حدود یک ماه پیش درباره «وضعیت هسته‌ای» انتشار یافت، آمده بود که زرادخانه اتمی آمریکا، برای مقابله با روسیه، تنوع بیشتری پیدا کرده و ایالات متحده بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تری تولید خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در برابر نمایندگان پارلمان فدرال این کشور گفت که این کشور توانسته است در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه پژوهش و ساخت تسلیحات و تجهیزات نظامی دست یابد که به «تردید» سایر کشورها در مورد توانایی فنی و نظامی این کشور پایان می‌دهد.

 

پوتین اعلام کرد، که روسیه مجموعه‌ای از سامانه‌های هسته‌ای و از جمله یک موشک قاره‌پیما مافوق صوت و رادارگریز آزمایش کرده است.

 

این سامانه موشک بالستیک «سارمات» نام دارد و بیش از دویست تن وزن آن است.

 

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه برد این موشک از سامانه‌های پیشین بیشتر است، گفت: «هیچ سامانه ضدموشکی نمی‌تواند آن را رهگیری کند.» به گفته او، روسیه مجبور شده است به خاطر سیاست‌های تسلیحاتی آمریکا دست به عمل بزند و در راستای ساخت سلاح‌های هسته‌ای جدید اقدام کند. پوتین تأکید کرد که تقویت توان نظامی روسیه خطری برای دیگر کشورها نیست و قرار است به صلح جهانی کمک کند.

 

زیردریایی‌های بدون سرنشین با قابلیت حمل بمب‌های اتمی، ساخت موشک اتمی کروز جدید از دیگر سلاح‌هایی بود که ولادیمیر پوتین به‌کارگیری آن را در ارتش روسیه اعلام کرد.

 

پوتین متذکر شد، اگر حمله با سلاح‌های متعارف هم موجودیت روسیه و هم متحدانش را به خطر بیندازد، مسکو حق استفاده از سلاح‌های اتمی را برای خود محفوظ می‌داند.

 

وی خروج آمریکا از پیمان موشک‌های ضدبالستیک در سال ۲۰۰۲ را دلیل نوسازی تسلیحات روسیه عنوان کرد و گفت: «آنها گمان می‌کردند که ما هرگز قادر نخواهیم بود که به لحاظ اقتصادی، نظامی احیا شویم به خاطر همین نظر ما را جدی نمی‌گرفتند.»

 

طبق این گزارش، رونمایی از زرادخانه هسته‌ای روسیه توسط پوتین، پیامی روشن برای همتای آمریکایی او «دونالد ترامپ» دارد. آمریکا حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود که قصد دارد زرداخانه اتمی خود را با بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تر نوسازی کند. در دکترین جدید پنتاگون که حدود یک ماه پیش درباره «وضعیت هسته‌ای» انتشار یافت، آمده بود که زرادخانه اتمی آمریکا، برای مقابله با روسیه، تنوع بیشتری پیدا کرده و ایالات متحده بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تری تولید خواهد کرد.

 

در گزارش دکترین هسته‌ای وزارت دفاع آمریکا تاکید شده بود که گرچه بمب‌های کوچک‌تر قدرت تخریبی کمتری دارند، اما از قدرت بازدارندگی بیشتری برخوردارند. طبق این دکترین، بمب‌های جدید زرادخانه هسته‌ای آمریکا گسترش نخواهند یافت، اما قرار است از کلاهک‌های هسته‌ای در موقعیت‌های تازه‌ای استفاده شود.

 

دولت دونالد ترامپ از طریق این دکترین، برخلاف استراتژی دولت قبلی به ریاست «باراک اوباما»، در جهت نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا حرکت می‌کند. ترامپ هم‌زمان با انتشار گزارش دکترین جدید پنتاگون گفته بود: «این استراتژی امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را کاهش داده و در عین حال بازدارندگی در برابر حملات علیه آمریکا و متحدان و شرکای آن را افزایش خواهد داد.»

 

به گزارش آسوشیتدپرس، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی امروز –پنجشنبه- خود در جمع مقام‌های این کشور اعلام کرد که به دنبال تحقق اهداف اقتصادی، بالا بردن سطح استاندارد زندگی مردم، بهبود وضعیت مراقبت‌های سلامتی و آموزشی و همچنین توسعه زیرساخت‌های مدرن است.

 

آسوپیتدپرس در ادامه نوشت: «میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری روسیه در شرایطی ۸۰ درصد است که اقتصاد این کشور به دلیل ادامه تنش مسکو با غرب و کاهش جهانی قیمت نفت روند نزولی داشته است.»

 

وی همچنین بر نیاز به غلبه کردن بر فقر در این کشور تاکید کرد و گفت که ۲۰ میلیون نفر از مردم روسیه اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ماهانه ۱۸۰ دلار درآمد دارند.

 

پوتین همچینن در این سخنرانی گفت که روسیه باید گام‌هایی را برای بهبود سیستم مراقبت‌های سلامتی و افزایش سطح استانداردهای زندگی که اکنون در مرتبه ۷۳ است بردارد و آن را به بالای ۸۰ برساند.

ایلنا

با وجود تحریم‌های آمریکا، سفارشات نظامی روسیه افزایش یافته است

“هدر نائورت” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نتیجه بخش بودن سیاست تحریم‌ها علیه روسیه مدعی شده بود: «ما خرسند هستیم که برخی کشورها از خرید تسلیحات و کالاهای روسی دست برداشته اند. طبق ارزیابی ما خسارتی که از این بابت به بودجه دولت روسیه وارد شده بیش از ۳ میلیارد دلار است.»

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

سرگئی لاوروف روز شنبه در دیدار با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن برخی نمایندگان محافل تجاری آلمان نیز حضور داشتند، گفت: سیاست‌های آمریکا برای بازداشتن روسیه و مجموعه تحریم‌ها که آمریکا عامل آن است، مانع همکاری های تجاری روسیه و آلمان می شود.   خبرگزاری تاس به ... لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

روزنامه «کامرسانت»، در تحلیلی نوشته است: این هفته در مونیخ دور جدید «کنفرانس بین المللی مونیخ» در زمینه مسائل امنیتی جهان برگزار می شود که بزرگترین عرصه برای بررسی مشکلات در این زمینه است. بطور مرسوم، سازمان دهندگان این کنفرانس در آستانه این رویداد، گزارش تحلیلی از وضعیت کنونی جهان و تهدیدات اصلی امنیتی آن منتشر ... تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

مخالفت مسکو و پکن با گروه کاری آمریکا و ۳ کشور اروپایی برای تغییر برجام

وزیر خارجه روسیه با هشدار مجدد در مورد عواقب خطرناک لغو توافق هسته‌ای با ایران، از مخالفت جدی مسکو و پکن با تلاش طرف آمریکایی برای تغییر برجام بر اساس صرفا منافع واشنگتن خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه