پوتین: جهانی جدید، عادلانه‌ و دموکراتیک‌تر در حال شکل‌گیری است

ولادیمیر پوتین امروز دوشنبه، گفت، یک سیستم جدید، عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر روابط بین‌الملل که نیازهای اکثر جهان را محقق می‌کند، در حال شکل‌گیری است.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی سخنرانی در نشستی در مسکو که متن آن توسط کرملین منتشر شده، بیان کرد: بدیهی است که الگوی جهانی‌سازی که عمدتا توسط کشورهای غربی و به نفع خودش شکل گرفته، وارد بحران عمیقی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پوتین نوشت: یک سیستم جدید، عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر روابط بین‌الملل که نیازهای اکثر جهان را محقق می‌کند، در حال پیدایش و شکل‌گیری است.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه تصریح کرد: برخی کشورها که عادت دارند بر جهان سلطه داشته باشند، از گسترش و اعمال نفوذ خود دست برنمی‌دارند و همچنان به فشارها و زورگویی‌های خود ادامه می‌دهند اما این کشورها با سیستمی مبتنی بر نظم و قوانین جایگزین می‌شوند.

وی پیشتر در سخنانی برای یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو گفته بود که جهانی چندقطبی در حال شکل‌گیری است.

ولادیمیر پوتین در این خصوص تاکید کرد: اکثر دولت‌ها آماده دفاع از حاکمیت و منافع ملی، سنت‌ها، فرهنگ و شیوه زندگی خود هستند. مراکز جدید اقتصادی و سیاسی در حال تحکیم و تقویت هستند. همه این‌ها می‌توانند مبنای مهمی برای توسعه پایدار و برای حل عادلانه مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فناوری و زیست محیطی، برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه میلیون‌ها انسان شود.

«دموکراسی مردمی همه‌جانبه» در چین چیست؟

اخراج اخیر دو نمایندهٔ آمریکایی آفریقایی‌تبار از مجلس قانون‌گذاری ایالت تِنِسی [در آمریکا] تازه‌ترین نمونه از روندی است که به نظر می‌رسد رشته‌ای از حمله‌های مداوم و بی‌وقفه به دموکراسی در آمریکا باشد. تاکتیک‌های بی‌پایان مانع‌تراشی برای رأی‌دهندگان در انتخابات، مانند پاکسازی نژادپرستانهٔ فهرست رأی‌دهندگان، ممنوعیت رأی‌گیری پُستی، موانع محدودکننده در پذیرش برگهٔ شناسایی رأی‌دهندگان، ... «دموکراسی مردمی همه‌جانبه» در چین چیست؟

ادامه

آمریکا, انگلستان, جهان, چین, دیدگاه, شرق آسیا, صلح, کارگری, مقاله

گفت‌وگو با شهردار کمونیست شهر «درسیم» ترکیه

فاتح مهمت ماچ اوغلو از سوی حزب کمونیست ترکیه در سال ۲۰۱۹ / ۱۳۹۸ به‌مقام شهردار شهر “درسیم” انتخاب شد. شهر “درسیم”- مرکز تاریخی مقاومت در برابر دولت مرکزی در آنکارا- با ۷۰ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی در شرق ترکیه واقع است. او پیش از این شهردار ناحیهٔ کوچک‌تر “اواچیک” بود، منطقه‌ای که ... گفت‌وگو با شهردار کمونیست شهر «درسیم» ترکیه

ادامه

استثمار, امپریالیسم, امریکا, تحلیل, ترکیه, جهان, دیدگاه, روسیه, زنان, ژاپن, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, کارگری, ونزوئلا