کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

پوتین: امیدوارم به بایدن اجازه کار داده شود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: امیدوارم در آمریکا به بایدن اجازه کار داده شود و وضعیت روابط مسکو و واشنگتن در سال های گذشته تکرار نشود.

 

به گزارش ایرنا از مسکو، پوتین روز پنجشنبه طی جلسه ای داخلی در مسکو ، همتای آمریکایی خود را یک فرد حرفه ای عنوان کرد که “با او باید بسیار دقیق کار کرد تا چیزی را از دست نداد. ”

 

او تصریح کرد: تصویری که از بایدن در رسانه ها منعکس می شود هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

 

وی درباره نتایج نشست با بایدن گفت: مواضع کلیدی که می توانیم با آمریکا به آنها نزدیکتر شویم را شناسایی کردیم و بسته به آمادگی واشنگتن، ما هم آماده ادامه گفت و گو با آمریکا هستیم.

 

پوتین با بیان اینکه رقابت تسلیحاتی متاسفانه، پیدا یا پنهان در جریان است، افزود: ولی ما در این رقابت بی تقصیریم.

 

او همچنین گفت: با توجه به برنامه های ایالات متحده برای خروج نیروهایش از افغانستان، روسیه نگران تامین امنیت در منطقه است.

 

دیدار پوتین و بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز دیروز چهارشنبه در “ویلای لاگرانژ”، در حاشیه دریاچه شهر ژنو در سوئیس برگزار شد.

 

پوتین در نشست خبری، ملاقات با همتای آمریکایی خود را سازنده توصیف کرد و گفت: ما درباره ثبات راهبردی، روابط تجاری، امنیت منطقه ای و امنیت سایبری گفت وگو کردیم و در باره بازگشت سفرا توافق کردیم. وی همچنین از موافقت بایدن برای تمدید پیمان استارت۲ خبر داد.

 

ناظران در روسیه بر این باور هستند که این دو رهبر در دیدار با یکدیگر با وجود همه اختلافات تلاش کردند تا اوضاع را کمی آرام کنند؛ وضعیتی که در حال حاضر بدترین روابط از زمان جنگ سرد و از سال ۲۰۱۶میلادی ارزیابی شده است.

چین از امریکا خواست: نام سه کارمند پژوهشگاه ووهان را که مدعی هستید به‌کرونا مبتلا شده‌اند را اعلام کنید

«شی جنگ لی» از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان در واکنش به شایعه نشت کرونا از این پژوهشگاه، از آمریکا که ادعا می کند سه کارمند این مرکز نوامبر ۲۰۱۹ به کرونا مبتلا شده اند خواست نام این سه کارمند را اعلام کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

“آخرین گروه هفت”؛ تصویر چین از نشست جی هفت

در پی حمایت گسترده غربی‌ها از درخواست نخست وزیر استرالیا برای انجام یک تحقیق جدید در خصوص منشا کووید، چین یک تصویر عجیب الهام گرفته شده از تابلوی مشهور شام آخر لئوناردو داوینچی را با تیتر “آخرین گروه هفت” منتشر کرد.

ادامه

استرالیا, استعمار, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, ژاپن, فرانسه, کانادا, گروه ۷, مقاله, هندوستان

بایدن: نسبت به‌ دورنمای یک توافق تسلیحاتی بزرگ جدید با روسیه خوش‌بین هستم/ پوتین: نشست سازنده بود

جو بایدن و ولادیمیر پوتین بعد از نشست‌های چند ساعته در ژنو، هر کدام کنفرانس‌های خبری جداگانه برگزار کردند. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، حقوق بشر همیشه روی میز قرار دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, بلاروس, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش