مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

پنتاگون از تبادل آتش بین کردها و نیروهای آمریکایی در دیر الزور سوریه پرده برداشت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرد، در فوریه گذشته در استان دیر الزور حادثه تبادل آتشی بین نیروهای آمریکایی و عناصر “نیروهای دموکراتیک سوریه” (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، رخ داده است.

 

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، تبادل آتش مذکور در ۱۷ فوریه در وسط منطقه وادی رود فرات رخ داد.

 

به گفته وزارت دفاع آمریکا، تبادل آتش بعد از هدف گرفتن یک تفنگدار دریایی آمریکا توسط نیروی وابسته به “نیروهای دموکراتیک سوریه” رخ داد.

 

این وزارتخانه اشاره کرد، این حادثه از سوی تیمی به فرماندهی یک سرهنگ تفنگداران دریایی آمریکا مورد تحقیق قرار گرفت.

 

براساس بیانیه پنتاگون، تحقیقات نتوانست مشخص کند آیا نظامی آمریکایی عمدا تیر خورده یا این حادثه در نتیجه تیراندازی بی‌هدف و اشتباهی بوده است.

 

در حالی که این وزارتخانه در اکثر مواقع گزارش‌ها درباره حوادثی این چنینی را با سرعت کافی منتشر می‌کند اما این بار پنتاگون در افشای اطلاعات درباره زخمی شدن این نظامی آمریکایی تعلل کرد.

 

روزنامه آمریکایی “Task & Purpose” دیده‌بان اخبار نظامی تحقیق مستقلی را درباره این تبادل آتش بین دو طرف در پایگاه استان دیر الزور در ۱۷ فوریه آغاز کرد.

 

به نوشته این روزنامه، نیروهای قسد اقدام به دو بار تیراندازی به یکی از سربازان آمریکایی کردند.

 

تحقیقات مذکور اشاره می‌کند، پنتاگون این حادثه را کلا نادیده گرفت، بر خلاف بیانیه‌هایی که معمولا درباره زخمی شدن یا کشته شدن نیروهایش در حین خدمت منتشر می‌کند مثل آنچه درباره گروهبان یکم “کامرون هالکوویچ” از تیم مهندس نظامی منتشر کرد که از دو ناحیه در پا زخمی شد و از یک حادثه نجات یافت.

 

ماموریت نیروهای کرد و عرب هم‌پیمان آمریکا در پایگاه آمریکایی مذکور محدود به حراست از پایگاه می‌شود و هیچ گفت‌وگوی مستقیمی بین این نیروها و آمریکایی‌ها وجود ندارد جز تبادل سیگار، بعضا دادن غذا از طریق شکار دام که کردها به نیروهای آمریکایی می‌دهند.

 

در روز حادثه یک حالت تشویش در دروازه اصلی این پایگاه به وجود آمد زیرا در آن زمان نیروهای کرد با کمک رسانی‌ به زخمی‌ شده‌ها در یک خودروی غیرنظامی مخالفت کردند.

 

به نوشته روزنامه آمریکایی، نیروهای کرد تلاش می‌کردند مانع از کمک پزشکی به غیرنظامیان شوند آن هم به این دلیل که آنها کرد نبودند.

 

این تحقیقات بر مصاحبه با چند منبع، اسناد نظامی و جزئیات اندکی که پنتاگون ارائه کرد،‌ تکیه دارد.

 

این حادثه اولین حادثه در نوع خود از زمان آغاز فعالیت ائتلاف آمریکایی علیه داعش در سوریه است.

 

نیروهای آمریکایی برای کمک نظامی و سیاسی به نیروهای مخالف و شورشی و نیروهای کرد وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در این کشور هستند.

ایسنا

ای بی سی: سفارت آمریکا داروی مخدر با پست سیاسی وارد بغداد می‌کند

شبکه تلویزیونی ‘ای بی سی نیوز’ آمریکا طی گزارشی فاش کرد که دولت و سفارت آمریکا در بغداد اقدام به جاسازی داروها و مسکن های مخدر در پست سیاسی (دیپلماتیک) و ورود آن به سفارت برای مصرف دیپلمات های آمریکایی می کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق

بحران آب و برق و بالا گرفتن اعتراض‌های مردم در عراق

”…قطع ناگهانی ۱۳۰۰ مگاوات نیروی برق دریافتی از ایران که به‌وسیله سه شبکه “مرصاد- دیالی”، “کرخه- عماره”، “خرمشهر- بصره” و دو شبکه “سرپل‌ذهاب- خانقین” به عراق تحویل می‌شد، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر فشار ایران به‌منظور انحراف مسیر تحولات سیاسی در عراق پس از انتخابات اخیر این کشور را برانگیخته است…“

ادامه

ایران, ترکیه, شمال غرب آسیا, عراق