نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

پس از پایان کرونا؛ اقتصاد اروپا از آمریکا پیشی می‌گیرد

تحلیلگران موسسات خدمات مالی جی پی مورگان و گلدمن ساچز می‌گویند با توجه به آماری که قرار است هفته آینده توسط واشنگتن و بروکسل اعلام شود و علیرغم پیش‌بینی رکود بیشتر، بهبود اقتصادی در اروپا سریع‌تر خواهد بود و از آمریکا پیشی می‌گیرد.

 

به گزارش تسنیم، اروپا نسبت به آمریکا عملکرد بهتری در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا داشته است، هم از نظر آمار پایین‌تر ابتلا به این ویروس و هم در زمینه مقابله با رکود اقتصادی به وجود آمده از این همه‌گیری.

 

اقتصاد آمریکا ۵ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی کوچک شد و انتظار می‌رود با افزایش موارد ابتلا به کرونا، این رکود شدید تر هم شود. طبق پیش‌بینی صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۷ درصد کاهش می‌یابد و در کل سال ۲۰۲۰ ، ۶.۶ درصد سقوط می‌کند.

 

دورنمای اقتصادی اروپا هم چندان خوش‌بینانه نیست. کمیسیون اروپا بارها پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی منطقه پایین آورده و اخیراً اعلام کرده انتظار دارد اقتصاد اروپا ۸.۳ درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده اقتصاد منطقه یورو که از ۱۶ کشور تشکیل شده، بیش از ۱۰ درصد در ۲۰۲۰ کوچک شود.

 

تحلیلگران موسسات خدمات مالی جی پی مورگان و گلدمن ساچز می‌گویند با توجه به آماری که قرار است هفته آینده توسط واشنگتن و بروکسل اعلام شود و علیرغم پیش‌بینی رکود بیشتر در این مناطق، بهبود اقتصادی در اروپا سریع‌تر خواهد بود و از آمریکا پیشی می‌گیرد.

 

بروس کاسمن، اقتصاددان ارشد در جی پی مورگان عقیده دارد اروپا توانسته ارتباط بین حمل و نقل و ویروس را بشکند و بهبود سریع‌تری داشته باشد. در این بین، استراتژیست‌های بارکلیز اشاره کردند آمریکا هنوز هم فرصت رسیدن به همتایان اروپایی خود را دارد.

 

طی دو سال گذشته، عملکرد منطقه یورو حداقل از نظر نتایج سالانه اقتصادی همواره پایین‌تر از آمریکا بوده است. تولید ناخالص داخلی اروپا در کل سال ۲۰۱۹ ، ۱.۲ درصد افزایش یافت در حالی که سال قبل از آن ۱.۹ درصد رشد کرده بود. رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال گذشته میلادی برابر با ۲.۳ درصد بود. این رقم در ۲۰۱۸ ، ۲.۹ درصد اعلام شده بود. اقتصاد منطقه یورو طی ۲۸ سال گذشته در بیشتر اوقات عقب‌تر از آمریکا بوده است ولی از ۱۹۹۲، هشت بار توانسته از آمریکا پیشی بگیرد.

 

بروکسل و واشنگتن هر دو سعی می‌کنند محرک‌های مالی بیشتری برای مقابله با بحران کرونا ارائه دهند. رهبران اروپا در اوایل همین هفته یک بسته کمکی ۷۵۰ میلیارد یورویی را تصویب کردند. قانونگذاران آمریکا در حال مذاکره در مورد مقدار بسته کمکی آینده هستند و امیدوارند بیش از یک تریلیون دلار باشد.

اختلاف نظر وزیران خارجه آمریکا و استرالیا درباره چین

وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اینکه خودشان برای کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند، برخلاف تلاش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، روابط اقتصادی کانبرا با پکن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

وزیر امور خارجه انگلیس در یک عقب نشینی آشکار از همراهی از مواضع ضد چینی کاخ سفید، به همتای پکنی خود اعلام کرد که لندن همچنان به توسعه روابط سازنده و مثبت با دولت چین متعهد است و برخی کارشناسان این سخنان را ناشی از کاهش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ ... آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, چین, شرق آسیا, غرب اروپا, مقاله

مرکل خطاب به اردوغان: مقابله با یونان یعنی جنگ با اروپا

رسانه‌های یونانی اعلام کردند که صدراعظم آلمان به رئیس جمهوری ترکیه گفته یونانی‌ها با هرگونه استخراج نفت در مناطق تحت کنترلشان مقابله خواهند کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, یونان