گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

وزیر امور خارجه انگلیس در یک عقب نشینی آشکار از همراهی از مواضع ضد چینی کاخ سفید، به همتای پکنی خود اعلام کرد که لندن همچنان به توسعه روابط سازنده و مثبت با دولت چین متعهد است و برخی کارشناسان این سخنان را ناشی از کاهش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ ماه آمریکا دانستند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، دومینیک راب در گفت‌وگوی تلفنی با «وانگ یی» افزود که او در کنار نخست وزیر انگلیس تمایل دارند که در زمینه رفع چالش‌های مشترک و فوری با پکن همکاری کنند.

 

در این گفت وگو دو طرف همچنین درباره طیف وسیعی از فرصت‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی تا مقابله با تحولات اقلیمی تبادل نظر کردند.

 

رایزنی وزرای خارجه دو کشور در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس دو هفته پیش ناگزیر از فشارهای آمریکا، به همکاری چند صد میلیون پوندی با غول فناوری هوآوی پایان داد و روابط با دولت چین را دچار تنش کرد.

 

هرچند مقام‌های انگلیسی ادعا می‌کنند که این تصمیم ارتباطی با آمریکا ندارد اما دونالد ترامپ بلافاصله تصمیم انگلیس را مورد تحسین قرار داد و گفت: ما کشورهای بسیاری را قانع کردیم- و بیشتر این کار را خود من انجام دادم؛ از هوآوی استفاده نمی‌کنم چرا که فکر می‌کنم یک ریسک امنیتی ناایمن است.

 

انگلیس برای دوره پسابرگزیت قصد دارد که به بزرگترین شریک تجاری چین در اروپا تبدیل شود. در جریان آخرین سفر رئیس جمهوری چین به انگلیس، یک بسته سرمایه گذاری به ارزش ۶۲ میلیارد دلار میان دو طرف تکمیل شد تا انگلیس به بزرگترین شریک تجاری اروپایی چین تبدیل شود.

 

چین و انگلیس پیش از اختلافات اخیر معتقد بودند که وارد عصر طلایی روابط شده اند. بر همین اساس انگلیس ذخیره یوانی خود را به ۳۵ میلیارد دلار رساند تا با این ذخیره از فعالیت شرکت های خود در برنامه راه ابریشم چین حمایت کند.

 

با این حال سفیر چین در انگلیس هشدار داد که تصمیم دولت لندن درباره هوآوی به اعتماد دو کشور لطمه جدی زده است.

 

«لیو ژیاومنیگ» هفته گذشته در سخنانی در مرکز اصلاحات اروپایی، نخست وزیر انگلیس را شریک کوچک‌تر رئیس جمهوری آمریکا خواند که تسلیم فشارهای او و آنهایی شد که چین را دشمن خود می‌پندارند.

 

وی گفت: آنهایی که چین را یک رقیب یا دشمن فرض می‌کنند در اشتباه هستند؛ هدف غلطی را انتخاب کرده‌ و مسیر اشتباهی را طی می‌کنند.

 

اینک عقب نشینی انگلیس در برابر چین در حالی صورت می‌گیرد که نتایج بیشتر نظر سنجی‌ها در آمریکا از احتمال شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه حکایت دارد.

 

هفته‌نامه ساندی‌تایمز یکشنبه گذشته به نقل از منابع مطلع از داخل دولت انگلیس گزارش داد که لندن تمایل دارد دونالد ترامپ در انتخابات شکست خورده و «جو بایدن» رقیب او از حزب دمکرات پیروز شود.

 

بر اساس این گزارش، نخست وزیر انگلیس در ظاهر یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ دیده می‌شود اما دولت او در پشت پرده تلاش می‌کند تا با در نظر گرفتن احتمال پیروزی بایدن، از رئیس جمهوری کنونی آمریکا فاصله بگیرد.

 

جانسون هفته گذشته هم در اظهار نظری گفته بود: باید در رابطه با چین تعادل را رعایت کرد و من هم نمی‌خواهم وادار به چین‌هراسی و اتخاذ مواضع ضد چینی شوم.

 

نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که لندن نسبت به برخی سیاست‌های پکن سخت‌گیرانه عمل خواهد بود اما به تعامل با این کشور ادامه می‌دهد.

پس از پایان کرونا؛ اقتصاد اروپا از آمریکا پیشی می‌گیرد

تحلیلگران موسسات خدمات مالی جی پی مورگان و گلدمن ساچز می‌گویند با توجه به آماری که قرار است هفته آینده توسط واشنگتن و بروکسل اعلام شود و علیرغم پیش‌بینی رکود بیشتر، بهبود اقتصادی در اروپا سریع‌تر خواهد بود و از آمریکا پیشی می‌گیرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, صندوق بین‌المللی پول

اختلاف نظر وزیران خارجه آمریکا و استرالیا درباره چین

وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اینکه خودشان برای کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند، برخلاف تلاش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، روابط اقتصادی کانبرا با پکن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

مرکل خطاب به اردوغان: مقابله با یونان یعنی جنگ با اروپا

رسانه‌های یونانی اعلام کردند که صدراعظم آلمان به رئیس جمهوری ترکیه گفته یونانی‌ها با هرگونه استخراج نفت در مناطق تحت کنترلشان مقابله خواهند کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, یونان