کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پس از شکست اپک، چشم‌ها به‌گروه ۲۰ دوخته شده است

در حالی که نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) بدون صدور بیانیه به پایان رسید، چشمان سرمایه گذاران و رهبران دنیا به نشست پیش روی روسای جمهوری چین و آمریکا در آرژانتین دوخته شده است با امید اینکه جنگ و تنش‌های تجاری میان این دو کشور پایان یابد.

 

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، این نشست روز یکشنبه در حالی به پایان رسید که ۲۱ کشور عضو این سازمان به دلیل اختلافات و تنش های موجود، نشست را بدون صدور بیانیه به پایان رساندند.

 

پائول گرون والد اقتصاددان ارشد در رتبه بندی جهانی ‘اس اند پی’ می‌گوید: برخی بر این باورند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با چین در مقایسه با مکزیک و کانادا سختگیرانه‌تر رفتار خواهد کرد. اجلاس گروه ۲۰ (G-20) با حضور اقتصادهای بزرگ دنیا از ۳۰ نوامبر تا ۱ دسامبر (۹-۱۰) آذر در بوینس آیرس برگزار خواهد شد.

 

به نوشته سی ان بی سی، ترامپ ماه ها با ادعای اینکه مکزیک و کانادا از شرکت های آمریکایی سو استفاده کرده و از این شرکت ها منفعت می‌برند، این دو کشور را مورد انتقاد قرار داده است، اما در اواخر ماه سپتامبر (مهر) سال جاری این سه کشور به توافق نامه سه جانبه جدیدی دست یافتند که جایگزین توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی شد.

 

به نوشته این شبکه خبری، اما رویکردها آمریکا نسبت به چین متفاوت است؛ ترامپ مکررا چین را به سرقت مالکیت معنوی، ایجاد موانع برای شرکت های آمریکایی که در تلاش برای همکاری با چین بودند و عدم تعادل تجاری گسترده میان دو کشور، متهم کرده است.

 

تفاوت میان این دو اقتصاد بزرگ دنیا به وضوح در نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) که شنبه و یکشنبه هفته جاری (۲۶-۲۷ آبان) در گینه نو برگزار شد، مشهود بود. این نشست برای اولین بار در تاریخ با شکست در دستیابی به توافقنامه مشترک مواجه شد.

 

به گفته گرون والد، او از عدم دستیابی به پیشرفت های جدید در روابط چین و آمریکا در نشست اپک شگفت زده نشد. وی عقیده دارد نشست گروه ۲۰ انجمن بهتری برای مذاکره در این باره خواهد بود.

 

گرون والد امروز دوشنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در مصاحبه با سی ان بی سی با اشاره به این که هیچ کس نمی داند نتیجه مذاکرات چه خواهد بود گفت: ‘واقعا فکر می کنم در یک قدمی اقدامی بزرگ در آرژانتین طی چند هفته آینده خواهیم بود، باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.’

 

به نوشته سی ان بی سی، انتظار می رود در بوینس آیرس، این دو رئیس جمهور در حالی با یکدیگر ملاقات داشته باشند که مسئله تجارت را در دستور کار خود قرار داده اند. تنش های اقتصادی میان این دو کشور در سال جاری تیتر مقالات و خبرهای اقتصادی بوده است، زیرا هر دو کشور تعرفه های تلافی جویانه بر کالاهای یکدیگر اعمال کردند.

 

نگرانی ها از بابت اینکه تنش های چین و آمریکا می تواند بازارهای جهانی را به لرزه در آورد به قوت خود باقی است.’هانا اندرسون’ استراتژیست بازار جهانی در موسسه جی پی مورگان در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: من درباره کاهش تنش های تجاری تا ۶ ماه آینده خوش بین نیستم و به سرمایه گذاران هشدار می دهم آماده شکاف و جدایی بیشتر میان این دو قول بزرگ اقتصادی باشند.

 

به گفته او، اگر در نشست گروه ۲۰ توافقنامه یا موضوع مثبتی مشاهده شد، بیش از این که تغییری واقعی برای حل تنش های تجاری موجود میان این دو کشور باشد، صرفا تلاشی برای کاهش تنش و اعلام بیانیه ای نمادین خواهد بود.

 

جنگ تجاری چین و آمریکا اینگونه آغاز شد که دونالد ترامپ با انتشار فهرستی از حدود ۱۳۰۰ کالای چینی شامل تلویزیون، قطعات هواپیما و وسایل پزشکی اعلام کرد که قصد دارد با هدف برقراری عدالت تجاری میان دو کشور بر این کالاها تعرفه ۲۵ درصدی وضع کند. یک روز بعد چین، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد. دولت چین نیز با انتشار فهرستی حاوی حدود ۱۰۰ کالای آمریکایی از جمله اتومبیل، هواپیما و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی ایالات متحده به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد که زیان اقدام آمریکا را با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر این محصولات آمریکا جبران خواهد کرد.
ایرنا

گرهارد شرودر: سفیر آمریکا در برلین مانند یک افسر اشغالگر رفتار می‌کند/ آلمان باید همگرایی با چین را افزایش دهد

به گزارش اسپوتنیک، در بحبوحه اختلافات واشنگتن و برلین بر سر مسائل مختلف از جمله تنش تعرفه‌ها، هزنیه‌های سازمان ناتو، و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، صدراعظم پیشین آلمان خواستار همگرایی بیشتر دولت آلمان با چین شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, جهان, چین, خبر, کانادا, مکزیک

درخواست فرانسه برای حضور روسیه در نشست گروه هفت

به گزارش اسپوتنیک، «ژان پیر دبالت» سفیر فرانسه در سخنانی با اشاره به اینکه کشورش از ابتدای سال آتی میلادی ریاست دوره‌ای بر گروه هفت را بر عهده می‌گیرد، اظهار داشت: پاریس علاقمند است که روسیه در نشست G۷ که قرار است اواخر ماه آگوست در یکی از شهرهای فرانسه برگزار می‌شود، شرکت کند.

ادامه

اقتصادی, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه

شی جی‌پینگ: هیچ کس از جنگ تجاری،‌ نظامی یا سیاسی پیروز بیرون نمی‌رود

رئیس جمهوری چین امروز شنبه، در حاشیه نشست رهبران سازمان همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک (اپک) که در پاپوآ گینه نو برگزار می‌شود، تاکید کرد: اقدامات حمایت‌گرایانه، کوته‌بینامه و محکوم به شکست هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر