بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

پدر آسانژ: امریکا می‌خواهد به دلیل افشای جنایات جنگی این کشور از آسانژ انتقام بگیرد

پدر “جولیان آسانژ”، می‌گوید معتقد است ایالات متحده می‌خواهد پسرش را برگرداند و از او بابت کمک به افشای آنچه پدر آسانژ “جنایات جنگی” می‌نامد، انتقام بگیرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، اگر جولیان آسانژ به آمریکا فرستاده و به هک و جاسوسی محکوم شود، با مجازات ۱۷۵ سال حبس در یک زندان فوق امنیتی در کلورادو روبه‌رو خواهد شد و احتمالاً تحت به اصطلاح اقدامات ویژه اداری، ۲۳ ساعت روز در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شود.

 

پدر آسانژ اظهار کرد: برای آنکه بدانید معنی آن چیست؛ شما در یک سلول کوچک با ابعاد ۸ فوت در ۱۰ فوت نگه‌داری می‌شوید که یک اتاق بتونی، به همراه در فلزی و سوراخی روی در است. شما مجاز به صحبت با یکدیگر نیستید. هر نیم ساعت، نگهبان از سوراخ در، داخل را نظاره می‌کند.

 

وی ادامه داد: زندانیان، برای برقراری ارتباط، فریاد می‌زنند چرا که درها فولادی هستند. بنابراین در راهروی زندان همزمان با تلاش افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر، صدای فریاد به گوش می‌رسد. برخی از آن‌ها به مدت ۱۰ سال آنجا بوده‌اند و مغزهای آن‌ها نابود شده است. در نتیجه آن‌ها فریاد می‌زنند تا اکوی صدای خود را از دیوار بشنوند.

 

وی افزود: این سروصدای جهنمی تنها توسط نگهبانانی فرو نشانده می‌شود که هر نیم ساعت داخل سلول را وارسی می‌کنند. علت وارسی آن‌ها، بازداشتن زندانیان از خودکشی است. بنابراین شما مجبور می‌شوید که به رنج غیرقابل تحمل ادامه دهید. این وضعیت با کلمات توصیف نمی‌شود. به هر حال، کاری است که آن‌ها می‌خواهند سر جولیان درآوردند.

 

“شیپتون آسانژ”، ۷۶ ساله، چند روز قبل از آنکه دادگاهی در لندن تعیین کند آیا پسر ۴۹ ساله او، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، باید به آمریکا استرداد و با اتهامات هک کامپیوتر پنتاگون و ۱۷ اتهام دیگر تحت قانون جاسوسی ۱۹۱۷ روبه‌رو شود، از استرالیا با ایندیپندنت صحبت کرده است. این قانون زمانی تصویب شد که آمریکا در جنگ به سر می‌برد.

 

توصیف شیپتون آسانژ از آنچه اعتقاد دارد در انتظار فرزندش است، انتقال جولیان به زندان Supermax در فلورانس، کلورادو است، جایی که “تئودور کزینیسکی”، ملقب به “یونابامبر”، “جوهر سارنایف”، بمب‌گذار ماراتن بوستن و “رمزی یوسف”، بمب‌گذار مرکز تجارت جهانی در ۱۹۹۳ نگه‌داری می‌شوند.

 

برای شیپتون، که در بسیاری از جلسات دادرسی‌ پسرش در لندن شرکت کرد، چرایی اینکه آمریکا می‌خواهد پسرش را بگیرد، روشن است.

 

وی اظهار کرد: جولیان به عنوان گوینده حقیقت شهرت دارد و ویکی‌لیکس جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را افشا کرد. آزار و اذیت جولیان برای نابود کردن ظرفیت حقیقت‌گویی او در مورد آنچه طی ۲۰ سال گذشته اتفاق افتاده و نابودی خاورمیانه، است.

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل از ترامپ برای عفو جولیان آسانژ

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه با بیان این که بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس سال‌ها تنها به دلیل گفتن حقیقت تحت تعقیب قرار گرفته، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست پیش از خروج از کاخ سفید وی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, روسیه, سازمان ملل, عراق, ویکی‌لیکس

کرونا در کمین آسانژ در زندان

ندامتگاه بلمارش واقع در جنوب شرق لندن که جولیان آسانژ بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از فروردین سال گذشته در آنجا زندانی است به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

روانپزشک انگلیسی: احتمال خودکشی جولیان آسانژ در صورت استرداد به آمریکا

یک متخصص روانپزشک در دادگاه رسیدگی به پرونده بنیانگذار سایت افشاگری ویکی‌لیکس از احتمال بالای خودکشی او در صورت استرداد خبر داد.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویکی‌لیکس