کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

پافشاری بغداد بر خرید سامانه‌های پدافندی پیشرفته در سایه مانع‌تراشی‌های واشنگتن

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تصمیم بغداد برای خرید قریب‌الوقوع سامانه‌های پدافندی پیشرفته خبر داد.این در حالی است که واشنگتن همچنان مانع اصلی خرید سامانه‌های پدافندی روسی ازسوی این کشور است.

 

به گزارش  فارس به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «نایف الشمری» نائب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از قصد دولت این کشور مبنی بر امضای قرارداد خرید سامانه پدافندی طی ماه‌های آتی خبر داد.

 

 وی افزود: در بودجه سال ۲۰۲۱ عراق، مبالغی برای خرید تجهیزات پیشرفته نظامی با هدف همگام شدن با پیشرفت موجود در ارتشهای جهان، اختصاص یافته است. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز دیدارهای در این‌ خصوص با وزیر دفاع و فرماندهی پدافند هوایی انجام داده است.

 

الشمری تصریح کرد که دولت عراق طی چند ماه آتی، با شرکت‌های مهمی برای تجهیز کشور به سامانه پیشرفته پدافندی قرارداد امضا خواهد کرد. این قرارداد‌ها در انحصار و اختیار وزارت دفاع و به طور مشخص اداره تجهیز و تسلیح این وزارت‌خانه خواهد بود و کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان بر روی کلیه قراردادها نظارت خواهد داشت.

 

«عبدالخالق العزاوی»  یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق پیشتر گفته بود که خرید سامانه پدافند هوایی پیشرفته اولویت امنیت ملی عراق در سال ۲۰۲۱ است.

 

وی تصریح کرد: عراق بشدت نیازمند خرید سامانه‌های پدافند هوایی است تا مانع نقض حاکمیت آسمان خود و تجاوزهای احتمالی شود.

 

سامانه‌های پدافندی موجود در سایه پیشرفته‌تر شدن جنگنده‌ها و به ویژه‌ پهپادها، دارای توانایی محدودی هستند. لذا خرید سامانه‌های پدافندی پیشرفته از روسیه یا هر کشور دیگری، اولویت امنیت ملی عراق است.

 

مسأله خرید پدافند هوایی جدید برای عراق، زمانی جدی‌تر شد که چندین بار مواضع سازمان الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق هدف قرار گرفت؛ حملاتی که اسرائیل و همدستانش یعنی آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در آن نقش داشتند.

 

در پی اعلام قصد بغداد برای خرید اس -۴۰۰ در دوران نخست‌وزیری «عادل عبدالمهدی»، در همان زمان «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از  فشارهای سفارت آمریکا علیه این اقدام خبر داد و اعلام کرد که این فشارها برای این است که کشور در مسئله تجهیز تسلیحاتی، از لوای آمریکا خارج نشود. لذا واشنگتن به دولت عراق اجازه نخواهد داد که به سمت خرید سامانه دفاعی «اس-۴۰۰» روسیه حرکت کند.

 

 «علی الغانمی» دیگر عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز  درباره خرید سامانه دفاعی «اس – ۳۰۰» روسیه گفته بود که «وتوی آمریکا مانع از خرید سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰» روسیه توسط عراق شده است. خرید این سامانه برای حمایت از حریم هوایی عراق، بسیار مهم است و تمام کشورهایی که در پی حفظ امنیت خود هستند، این سامانه پیشرفته را خریداری می‌کنند.

 

«محمد البلداوی» نائب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی استراتژیک و پیگیری برنامه‌های دولتی در پارلمان عراق نیز در این‌باره می‌گوید که واشنگتن معتقد است که تجهیز عراق به این سامانه موشکی به ضرر آن و اسرائیل تمام خواهد شد. زیرا فروش این سامانه‌ها به کشورهای خاورمیانه و استقرار آنها چه در عراق، منطقه خلیج فارس و …، به از دست رفتن هژمونی هوایی آمریکا و اسرائیل در آسمان کشورهای منطقه و محدود شدن آزادی تحرک آنها برای هدف قرار دادن مراکز و مناطقی که مخالف اسرائیل هستند، منجر خواهد شد.

 

به اعتقاد این نماینده عراقی، دلیل دیگر این ممانعت واشنگتن، اقتصادی است. زیرا آمریکا بسیار زیاد به درآمدهای حاصل از فروش سلاح متکی است و به همین دلیل اینجا و آنجا جنگ به راه می‌اندازد تا سلاح‌های خود را بفروشد. به همین دلیل هرگونه تلاش عراق یا هر کشور دیگر برای خرید سامانه‌های موشکی روسی با تحریم‌های اقتصادی آمریکایی همراه می‌شود.

 

پیشتر نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده بود که دولت عراق به دنبال خرید سامانه پدافندی اس – ۴۰۰ روسیه است اما وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که در صورتی که بغداد سامانه‌های پدافندی روسیه را خریداری کند با تحریم مواجه خواهد شد.

گاردین: جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های اسرائیل بسیج شود

روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار یادداشتی درباره حوادث اخیر در فلسطین اشغالی و حملات ددمنشانه اسرائیل علیه مردم مظلوم این منطقه تصریح کرد که جامعه جهانی باید برای توقف جنایت‌های رژیم اسرائیل بسیج شود.

ادامه

استعمار, اسراییل, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

عباس خطاب به آمریکا و اسرائیل: ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: دیگر کافی است، از ما دور شوید، ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد، اشغالگری‌تان در کشورمان را نه فردا بلکه امروز پایان دهید.

ادامه

اسراییل, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین