عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

پارلمان اروپا خواستار برچیده شدن محاصره غزه شد

پارلمان اروپا پنجشنبه شب از اسراییل خواست محاصره اعمال شده بر نوار غزه را بدون پیش شرط برچیند و تمامی گذرگاه های این منطقه را بازگشایی کند.

 

به گزارش عربی ۲۱، اعضای پارلمان اروپا با اکثریت قریب به اتفاق در بیانیه ای، کشته و زخمی شدن فلسطین های بی گناه را در سه هفته اخیر در راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت سالگرد روز زمین به دست نظامیان اشغالگر محکوم کردند.

 

پارلمان اروپا در بیانیه خود از ارتش اشغالگر اسراییل خواست از قوه قهریه در برابر معترضان غیر مسلح استفاده نکند و حق آنان در برخورداری از تظاهرات صلح آمیز را به رسمیت بشناسد.

 

پارلمان اروپا که در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار گردید، خواستار جلوگیری از ترویج خشونت علیه فلسطینیان توسط نیروی های اشغالگر شد.

 

در این بیانیه بر تلاش های فوری و گسترده بین المللی برای بازسازی نوار غزه تاکید شده است.

 

منابع بیمارستانی غزه پیشتر تاکید کردند که اشغالگران اسراییلی از سلاح غیر متعارف برای سرکوب راهپیمایی بزرگ بازگشت بهره می گیرند.

 

بیانیه پارلمان اروپایی پس از آن صورت می گیرد که سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه گذشته ۲۴ فروردین اعلام کرد: شمار زخمی های سومین «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به ۷۰۱ تن رسیده است.

 

در همین حال، رسانه های فلسطینی شمار شهدای «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه از آغاز این راهپیمایی در۱۰فروردین ۹۷ تاکنون را ۳۴ تن از جمله ۳ کودک اعلام کردند.

 

مردم غزه جمعه دو هفته پیش (۱۰ فروردین) تظاهراتی را با عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت چهل و دومین سالگرد ‘روز زمین فلسطین’ (۳۰ مارس) آغاز کردند که ارتش اسراییل آن را به خاک و خون کشید.

 

نظامیان اسراییل با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی در نخستین جمعه ۱۷ تن را شهید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.

 

«روز زمین فلسطین» به نماد مقاومت فلسطینیان برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

 

مقام های اسراییلی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ (۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند، در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند

ایرنا

برنی سندرز: ولیعهد عربستان “حرف زدن” درباره غزه را تمام کند

برنی سندرز با اشاره به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که ولیعهد عربستان و سایر رهبران مولتی میلیاردر منطقه باید از صحبت درباره فقر و ناامنی در غزه دست کشیده و به جای آن کاری انجام دهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

روزنامه هاآرتص: حمله به سوریه یک شکست برای آمریکا بود

تارنمای روزنامه هاآرتص با درج اینکه حمله به سوریه شکستی برای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بود، اذعان کرد: این حمله موشکی یک پیروزی برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود و نیت واقعی قدرت های غربی را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, فلسطین, مصر, یمن

در حالیکه درحمله نظامیان اسرائیلی سه کودک فلسطینی کشته و دهها کودک زخمی شده‌اند، یونیسف خواستار حمایت از کودکان شد

به نقل از سایت سازمان ملل، مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد: در حمله نظامیان اسرائیلی به راهپیمایان فلسطینی در ۱۰ روز گذشته، سه کودک کشته و دهها کودک دیگر به شدت زخمی شده اند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق کودک, خبر, فلسطین