«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری این کشور شد، نمایندگان مجلس ویتنام وو تی یینگ‌چون را به عنوان سرپرست دولت منصوب کردند.

توونگ دومین رئیس جمهوری ویتنام است که در طول یک‌سال گذشته بر کنار شده است.

وی فردی نزدیک به نگوین فو ترونگ دبیرکل حزب کمونیست و به عنوان قدرتمندترین چهره این کشور و طراح کمپین ضداختلاس شناخته می‌شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام با بیان اینکه عملکرد ناشایست “نگوین” بر حزب، دولت و بر افکار عمومی تاثیرات منفی داشته، اعلام کرد: استعفای وو ونگ نیز پذیرفته است و وی را از سمت‌های ریاست جمهوری، ریاست شورای دفاع و امنیت ملی برکنار کرد.

این اظهارات مورد استقبال و حمایت نمایندگان مجلس ویتنام قرار گرفت.

این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه مقام رئیس‌جمهوری عمدتا نقش تشریفاتی در ویتنام دارد، افزود: با این وجود این مقام یکی از چهار منصب سیاسی اصلی در این کشور آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهوری ویتنام پس از برکناری نگوین چون فوک رئیس جمهوری سابق این کشور، خلاء به وجود آمده در ساختار سیاسی کشور را پر کرده بود.

قوه مقننه ویتنام می‌تواند در صورت تشکیل جلسه ویژه، رئیس‌جمهوری جدید را زمانی که جلسه عمومی بعدی خود را در ماه مه برگزار می‌کند و یا زودتر از آن معرفی کند.

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

حزب کمونیست ژاپن برای اولین بار یک رفیق زن، «توموکو تامورا»، را به‌مقام رهبری برگزید

حزب کمونیست ژاپن به‌تازگی با برگزیدن نخستین رهبر زن تاریخ‌ساز شد. نمایندگان حزبی در بیست‌ونهمین کنگرهٔ این حزب، روزهای پایانی دی‌ماه ۱۴۰۲، رفیق “توموکو تامورا” را به‌مقام رهبر جدید کمیتهٔ اجرایی حزب کمونیست ژاپن برگزیدند. او به‌جای رفیق “کازو شیی”، رهبر دیرین حزب کمونیست ژاپن، که از این پس ریاست نشست های کمیته مرکزی را ... حزب کمونیست ژاپن برای اولین بار یک رفیق زن، «توموکو تامورا»، را به‌مقام رهبری برگزید

ادامه

آمریکا, احزاب کمونیستی و کارگری, انگلیس, برزیل, جنبش دانشجویی, ژاپن, سوسیالیسم, شرق آسیا, شیلی, فرانسه, کارگران, کمونیسم, کوبا, لائوس, ویتنام