رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

ونزوئلا واکسن‌های روسی و کوبایی کرونا را آزمایش می‌کند

همزمان با افزایش فشارهای آمریکا بر دولت ونزوئلا و همه گیری کرونا در این کشور، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا از امضای توافق‌ به منظور آغاز آزمایش واکسن‌های کووید-۱۹ تولیدی روسیه و کوبا در این کشور خبر داد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه لا نسیون، مادورو از امضای “اسنادی محرمانه” به منظور آغاز آزمایش واکسن‌های کووید-۱۹ تولیدی روسیه و کوبا بر بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد: اولویت ما واکسن‌های روسی، کوبایی و چینی است و زمان دقیق این آزمایش‌ها را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) در روسیه به ثبت رسید. این واکسن، مشابه نخستین ماهواره مصنوعی که در سال ۱۹۵۷میلادی به فضا فرستاد شد، “اسپوتنیک-۵” نامگذاری شده است.

 

«کارلوس آلوارادو»  وزیر بهداشت ونزوئلا پیش تر اعلام کرد: ما ۵۰۰ داوطلب برای شرکت در آزمایشات واکسن تولید شده در روسیه پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم این آزمایشات هر چه زودتر آغاز شود.

 

خبرها از مشارکت کاراکاس و مسکو در زمینه تولید و آزمایش واکسن کرونا در حالی منتشر شده است که مناسبات این دوکشور در دوران شیوع بیماری همه‌گیر همزمان با بحران اقتصادی ناشی از فروپاشی صنعت نفت این کشور آمریکای لاتین با ارسال محموله‌های دارویی و بهداشتی از روسیه گسترش یافته است.

 

کوبا، دیگر متحد ونزوئلا نیز ۲۴ آگوست (سوم شهریور) از آغاز آزمای انسانی نمونه واکسن کووید-۱۹ به نام «سوبرانا ۰۱» خبر داد.

 

بر اساس اطلاعات تارنمای «ورلدو میترز» تا کنون بیش از ۵۳ هزار نفر در ونزوئلا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. آمار رو به رشد مبتلایان در حالی ادامه دارد که از دیروز روند کاهشی شرایط قرنطینه و از سرگیری فعالیت های اقتصادی در این کشور کلید خورده است.

 

ونزوئلا در حالی با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند که تحت تاثیر فشار حداکثری و تحریم‌های آمریکا با بحران اقتصادی شدید همزمان با بحران بهداشتی گسترده مواجه بوده و از سیستم ضعیف بهداشتی و مشکلات کمبود دارو رنج می‌برد.

بایدن: سیاست ترامپ در قبال کوبا و ونزوئلا شکست خورده است

نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، در اظهاراتی سیاست های «دونالد ترامپ» در قبال کوبا و ونزوئلا را شکست خورده خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه, کوبا, ونزوئلا

وزیر خارجه ونزوئلا: فشار خارجی نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات شود

کمتر از چهار ماه مانده تا انتخابات پارلمانی ونزوئلا، اقدام دیروز جمعه کاخ سفید در تحریم چهار تن از مقام‌های ارشد ونزوئلایی، نمونه‌ای دیگر از تلاش‌های نامشروع آمریکا برای مداخله در امور داخلی کشور بولیواری به شمار می‌رود که با واکنش دولت ونزوئلا روبرو شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, خبر, ونزوئلا

ونزوئلا از اتحادیه اروپا و سازمان ملل دعوت کرد برای انتخابات آتی ناظر بفرستند

دولت ونزوئلا اعلام کرد که از سازمان ملل و اتحادیه اروپا دعوت کرده تا ناظران خود را برای انتخابات پارلمانی که ششم دسامبر برگزار خواهد شد به این کشور بفرستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خبر, سازمان ملل, ونزوئلا