آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

ولادیمیر پوتین، سند الحاق ۴ منطقه از اوکراین به روسیه را امضا کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسمی، اسناد الحاق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه را امضا کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ همچنین به گزارش الجزیره، سران سیاسی مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون نیز همگام با پوتین، اسناد الحاق این مناطق را به فدراسیون روسیه امضا کردند.

 

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفته بود: بزودی توافقی را برای الحاق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه به امضا می رسانیم.

 

پوتین گفته بود: لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون [اکنون] به خاک روسیه تبدیل شده‌اند. همه‌پرسی برای پیوستن بخش‌هایی از شرق اوکراین به روسیه، روز جمعه گذشته در ۴ منطقه شرقی اوکراین آغاز شد و سه‌شنبه هفته گذشته پایان یافت.

 

پوتین: لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا جزء خاک روسیه شدند

 

پس از برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین، رئیس جمهور روسیه از الحاق این مناطق به خاک کشورش خبر داد.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت: بزودی توافقی را برای الحاق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه به امضا می‌رسانیم.

 

طبق گزارش الجزیره، پوتین گفت: لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون [اکنون]به خاک روسیه تبدیل شده‌اند.

 

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: الحاق این مناطق جدید به فدراسیون روسیه نشانگر اراده ملی میلیون‌ها نفر است. انتخاب میلیون‌ها نفر از ساکنان این مناطق، پس از فاجعه تجزیه اتحاد جماهیر شوروی محقق شده است. پس از سال‌ها محاصره و اجبار، اکنون ساکنان دونتسک و لوهانسک تا ابد به شهروندان روسیه تبدیل شده‌اند.

 

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: هر کاری را برای دفاع از سرزمین‌هایمان انجام می‌دهیم و رژیم کی‌یف بایستی به اراده ملی احترام بگذارد. غرب نقاب خود را برداشت و می‌خواست ما را مجبور به پذیرش تصمیمات استبدادی و تضعیف کند تا به سال‌های جنگ سرد بازگرداند. اروپایی‌ها به دنبال حفظ استعمار با ابزار‌های جدید بودند و برای رسیدن به منافع خود، سلطه خودشان را بر دیگران تحمیل کنند.

 

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: غرب می‌خواهد کشور‌ها و نهاد‌ها از حاکمیت خود صرف نظر کنند و حتی حاضر است از تروریسم برای منافع خود استفاده کند. غرب تعهدات خود را زیر پا گذاشته و ضمن ادعای دفاع از قوانین، از فریب استفاده می‌کند. روسیه کشور بزرگی است و ما نمی‌پذیریم که بر اساس قوانین جعلی بین‌المللی زندگی کنیم.

 

ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به رفتار دوگانه غرب گفت: غرب هیچ حق اخلاقی برای دیکته کردن اراده خود در حین تقسیم جهان به کشور‌های متمدن و … ندارد. غرب نسبت به روس‌ها نفرت پراکنی می‌کند و تمدن غرب و ارزش‌های لیبرالیسم را اساس می‌داند. استعمار غرب در ادوار گذشته علیه بشریت بود.

 

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: غرب مدعی شراکت با روسیه بود، اما اقدامات آن نشان می‌دهد که نگاهش به ما استعماری بوده است. واشنگتن بر تحریم روسیه فشار می‌آورد و اروپا را تحت فشار قرار داده تا از منابع انرژی روسیه برای تسلط بر آن‌ها چشم پوشی کنند.

 

او در خصوص نشت از خط لوله نورد استریم نیز گفت: خرابکاری و انفجار در خطوط لوله گاز در دریای بالتیک یکی از ابزار‌های مقابله با روسیه است و غرب در این مسأله ذینفع است. غرب از تبلیغات دروغین علیه ما عقب‌نشینی نمی‌کند، اما این دروغ‌ها در زمستان اروپا را گرم نمی‌کند.

 

رئیس جمهور روسیه در خصوص دلار و واحد پول آمریکا نیز گفت: پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا موفق شد قدرت دلار را به جهان تحمیل کند. روسیه به مسئولیت خود در برابر جامعه بین‌المللی پی برده است و برای به هوش آوردن غرب هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد. غرب در تلاش است تا پایه‌های رشد را در جهان تغییر دهد و جوامع را از توسعه با امکانات خود و دفاع از حاکمیت خود باز دارد.

ادامه بحران انرژی در اروپا و احتمال قطع تلفن‌های همراه در اروپا

کشورهای اروپایی چون فرانسه، ایتالیا، سوئد و آلمان با توجه به بحران انرژی ناشی از بازخورد تحریم‌های غرب علیه روسیه اکنون با چشم انداز مشکلات قطع برق در سیستم شبکه موبایلی خود در زمستان امسال مواجه‌اند.

ادامه

اروپا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, غرب, فرانسه