تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

وزیر دفاع پیشین اسرائیل؛ ایران خروج از سوریه را آغاز کرده است

وزیر دفاع پیشین اسرائیل روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت گفت که ایران کار عقب‌نشینی و خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز کرده است.

 

به گزارش یورونیوز؛ نفتالی بنت که تا روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت وزیر دفاع اسرائیل بود در عین حال هیچ گونه مدارک یا جزئیاتی در این زمینه را فاش نکرد. بنت همچنین از جانشین خود بنی گانتس خواست تا سیاست فشار بر ایران را ادامه دهد زیرا در غیر این صورت این روند ممکن است به گفته او «معکوس» شود.

 

بنی گانتس، رقیب سیاسی نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو بالاخره با او بر سر تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسید و خود به جای نفتالی بنت به سمت وزیر دفاع منصوب شد. کنست، پارلمان اسرائیل نیز روز گذشته دولت ائتلافی جدید را تأیید کرد.

 

ایران، دشمن اصلی اسرائیل در خاورمیانه، به همراه روسیه در طول جنگ داخلی سوریه همواره حامی دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور بوده است و ضمن اعزام مستشاران نظامی برای تقویت گروه‌های شبه نظامی شیعه در سوریه از نظر امکانات مادی نیز از دولت دمشق پشتیبانی می‌کند.

 

اسرائیل که همسایگان سوریه را به طور جدی رصد می‌کند، تاکنون صدها عملیات هوایی در سوریه انجام داده و ضمن حمله به منافع ایران و نیروهای تحت حمایتش از جمله یعنی حزب‌الله لبنان، کاروان‌های مشکوک به حمل اسلحه و نیروهای مسلح را هدف قرار داده است. مقامات اسرائیلی در گذشته گفته بودند که عملیات نظامی اسرائیل علیه نیروهای تحت امر ایران در سوریه قرین موفقیت بوده است.

 

نفتالی بنت وزیر دفاع پیشین اسرائیل در سخنرانی روز یکشنبه خود هنگام ترک پست وزارت دفاع گفت: «ایران به شکل قابل توجهی دامنه نیروهای خود در سوریه را کاهش داده و حتی تعدادی پایگاه را نیز تخلیه می‌کند.» وی همچنین افزود: «گرچه ایران روند خروج از سوریه را آغاز کرده است، اما ما باید کار را تمام کنیم چون آنها هنوز در تیررس ما هستند.»

ایران و سوریه هنوز واکنشی به اظهارات بنت نشان نداده‌اند.

 

ایران که از نظر اقتصادی تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد و همچنین از ناحیه گسترش کرونا نیز به شدت ضربه خورده، بارها گفته است که حضور نظامی‌اش در سوریه به دعوت دولت اسد بوده و تا زمانی که سوریه به این کمک نیاز داشته باشد، در این کشور خواهد ماند. روسیه نیز می‌گوید حضور نظامی ارتش این کشور در سوریه بنا به درخواست دولت دمشق بوده است.

 

علی‌اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز شنبه در دیدار با سفیر سوریه مجدداً تأکید کرد که تهران به همکاری نزدیک با دولت اسد و روسیه برای «نبرد با تروریسم» و ​​«یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه» ادامه خواهد داد.

پارلمان اسرائیل دولت ائتلافی بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو را تایید کرد

سرانجام پس از برگزاری سه انتخابات و ۵۰۰ روز بلاتکلیفی در تشکیل دولت و بار دیگر سه روز تاخیر به دلیل اختلافات سیاسی در درون حزب لیکود بر سر پست‌های کابینه، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به عنوان نخست‌ وزیر دولت جدید اسرائیل سوگند یاد کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فقر

ترکیهِ اردوغان: بنیادگرایان مذهبی و نبرد علیه کووید

کمال اوکویان، دبیرکل حزب کمونیست ترکیه، می‌گوید پس از گسترش بیماری همه‌گیر کرونا، خیزش سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی دو تکیه‌گاهِ رئیس‌جمهور را درهم خواهد کوبید.

ادامه

انگلستان, ایتالیا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, فرانسه, قبرس, لیبی, مقاله

العربی الجدید: نبرد غیرمستقیم ایران و آمریکا در سوریه

نشانه های سیاسی و نظامی متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت آمریکا تصمیم قطعی دارد تا فشار مکرری به ایران وارد کرده و آن را مجبور به تغییر استراتژی‌اش در سوریه و اتخاذ اقداماتی در راستای عقب نشینی یا کاهش حضور در این کشور عربی کند. این در حالی است که تحلیلگران در قدرت ... العربی الجدید: نبرد غیرمستقیم ایران و آمریکا در سوریه

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عراق, لبنان, مقاله