دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

وزیر خارجه لیبی درپی برکناری‌اش به ترکیه فرار کرد

منابع خبری امروز دوشنبه از برکناری وزیر خارجه لیبی از سمتش درپی افشای خبر دیدارش با وزیر خارجه اسرائیل در ایتالیا خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه‌های لیبی اعلام کردند که عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی این کشور خانم نجلا منقوش وزیر خارجه لیبی را از سمتش برکنار کرد.

درپی افشای دیدار منقوش با الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل در رم ایتالیا، الدبیبه بامداد امروز دوشنبه منقوش را از کار تعلیق کرده بود.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه اسرائیل، سرویس امنیت داخلی این کشور نیز منقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرد.

در پی افشای دیدار منقوش با کوهن، پارلمان لیبی امروز دوشنبه جلسه ای اضطراری را برای بررسی این پرونده برگزار می‌کند.

در همین حال، یک مسئول بلند پایه اسرائیل پیشتر مدعی شد که دیدار منقوش با کوهن با اطلاع نخست وزیر لیبی بوده و مسئولان اسراییلی پس از افشای این خبر، از فرار منقوش به ترکیه با یک هواپیمای شخصی اطلاع داشتند.

این ادعا در حالی مطرح شد که شخص نخست وزیر لیبی پس از افشای خبر، منقوش را از کار تعلیق و وی را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد و ظهر امروز نیز وی را از سمتش برکنار کرد.

شورای ریاستی لیبی خواهان توضیح دولت شد

رسانه‌های اسرائیل مدعی شدند که «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی از دیدار «نجلا منقوش» وزیر خارجه این کشور با «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل اطلاع داشته است.

یک مسئول بلند پایه اسرائیل مدعی شد که دیدار منقوش با کوهن با اطلاع نخست وزیر لیبی بوده و مسئولان اسراییلی پس از افشای این خبر، از فرار منقوش به ترکیه با یک هواپیمای شخصی اطلاع داشتند.

این ادعا در حالی مطرح شده که شخص نخست وزیر لیبی پس از افشای خبر، منقوش را از کار تعلیق و وی را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، «رافائل لوزون» رئیس «اتحادیه یهودیان لیبی» نیز در مصاحبه با این روزنامه گفت: قبل از علنی کردن این دیدار، اسرائیل باید از کسانی که از شرایط سیاسی داخلی لیبی مطلع هستند، مشورت می‌گرفت.

در همین حال شورای ریاست لیبی نیز از دولت الدبیبه درباره دیدار منقوش و کوهن توضیح خواست.

این در حالی است که دفتر منقوش هم در بیانیه ای مدعی شد دیدار وی با کوهن با اجازه الدبیبه بوده و وی از منقوش خواسته که بیانیه را منتشر و در آن اعلام کند این دیدار تصادفی بوده تا برای وی رسوایی به بار نیاورد.

دفتر منقوش در بیانیه خود همچنین ادعا کرد: الدبیبه ماه گذشته در رم با نخست وزیر ایتالیا ملاقات کرد و با وی برای برگزاری دیدار با اسرائیلی‌ها موافقت کرد.

این بیانیه افزود: منقوش اسناد زیادی دارد و اجازه نمی‌دهد او در موضوعی که به درخواست الدبیبه انجام داده، قربانی باشد.

پارلمان لیبی با تاکید بر اینکه این اقدام جنایتی در حق مردم این کشور و آرمان‌های ملی آن است، اعلام کرد که جلسه اضطراری باید امروز (دوشنبه) برگزار شود.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی نیز یکشنبه شب در واکنش به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم اسرائیل را آتش زدند.

وزیر خارجه ایتالیا: کشتن قذافی اشتباه جدی بود

وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر ایتالیا گفت مرگ «معمر قذافی» به سال‌ها هرج و مرج و درگیری در لیبی انجامید. به گزارش خبرگزاری فارس، «آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا با بیان این که کشورهای غربی با کمک به سرنگونی «معمر قذافی» در عملیات تغییر رژیم لیبی در سال ۲۰۱۱، اشتباه بزرگی مرتکب شدند، اذعان کرد ... وزیر خارجه ایتالیا: کشتن قذافی اشتباه جدی بود

ادامه

آزادی, آفریقا, انگلیس, ایتالیا, تاریخ, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, روسیه, شمال افریقا, لیبی, ناتو

دیپلمات سوری: چین می‌تواند الگوی خوبی برای توسعه کشورهای عربی باشد

پرفسور«ایاد زوکار» دیپلمات سوری با اشاره به روند سریع توسعه چین در چند سال اخیردر زمینه های مختلف، از سران کشور های عربی خواست چین را الگوی خود برای دستیابی به توسعه قرار دهند. به گزارش روز شنبه ایرنا، پرفسور«ایاد زوکار» استاد دانشگاه و دیپلمات سوری در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز گفت: چین با ... دیپلمات سوری: چین می‌تواند الگوی خوبی برای توسعه کشورهای عربی باشد

ادامه

تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, شمال اروپا, شمال افریقا, فقرزدایی

وزیر دفاع روسیه و فرمانده ارتش الجزایر درباره همکاری‌های نظامی گفت وگو کردند

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، وزیر دفاع روسیه در مسکو با رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر دیدار و درباره همکاری‌های نظامی رایزنی کرد. به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با سعید شنقریحه رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر درباره تقویت همکاری‌های نظامی بین ارتش‌های دو کشور گفت وگو کرد. روز ... وزیر دفاع روسیه و فرمانده ارتش الجزایر درباره همکاری‌های نظامی گفت وگو کردند

ادامه

الجزایر, جنگ سرد, چین, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال افریقا, گزارش, هندوستان

خاورمیانه، عرصه جدید جنگ سرد میان چین و آمریکا

وبگاه اوراسیا ریویو در مطلبی با اشاره به حضور فزاینده چین در خاورمیانه به بررسی تفاوت‌های موجود میان سیاست‌های آن با آمریکا پرداخته و می‌نویسد: جنگ سرد نه تنها تمام نشده بلکه شاهد شکل جدیدی از آن در این منطقه میان پکن و واشنگتن هستیم. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ... خاورمیانه، عرصه جدید جنگ سرد میان چین و آمریکا

ادامه

اتحاد شوروی, اسراییل, اقتصادی, جنایات جنگی, چین, خاورمیانه, شمال افریقا, صلح, عراق, عربستان سعودی, غرب, مقاله