تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

وخامت اوضاع در هائیتی/ شورای امنیت نشست فوری تشکیل داد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه شب جلسه‌ای فوری تشکیل دادند تا درباره اوضاع نابسامان هائیتی بحث و تبادل نظر کنند.

 

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از تارنمای نشریه انگلیسی گاردین، خشونت گسترده گروه‌های تبهکار، شیوع وبا و تشدید قحطی هائیتی را با بحران جدی مواجه کرده است.

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از اعضای شورای امنیت خواست ضمن حمایت از نیروهای پلیس هائیتی برای برخورد با باندهای تبهکار، تحریم‌هایی علیه سرکردگان این باندها اعمال شود.

 

در این نشست قطعنامه پیشنهادی مکزیک و آمریکا درخصوص تحریم سرکردگان باندهای تبهکار به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

 

بنابر اعلام سازمان بهداشت کشورهای آمریکای لاتین، وبا (نوعی عفونت باکتریایی که می‌تواند منجر به شروع سریع اسهال شدید و کم آبی بدن شود) تاکنون باعث فوت حداقل ۳۵ نفر در هائیتی شده و بیش از ۶۰۰ مورد مشکوک یا تائید شده ابتلا به این بیماری در منطقه اطراف پورتو پرنس پایتخت هائیتی نیز مشاهده شده است.

 

کارشناسان هشدار می‌دهند که شمار فوتی‌های وبا در هائیتی بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

 

مداخله، کودتا و چپاول منابع کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب توسط دولت‌های آمریکا در ادوار مختلف آنچنان تلخ و تاریک در حافظه تاریخی مردم این منطقه حک شده است که نفی و رد و هشدار و محکوم کردن هرگونه اقدام و حتی اظهار نظر مقام‌های آمریکایی که رد پایی از مداخله داشته باشد را به طور دائم از سوی مردمان آمریکای لاتین می‌شنویم. (امریکا عامل اصلی وضعیت امروز هائیتی و مانع بهبود وضعیت این کشور است)

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هائیتی یکی از فقیرترین و خشن‌ترین کشورهای جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی، ویرانی و مرگ و میرِ ناشی از طوفان‌های سهمگین استوایی، سال‌هاست که درگیر اختلافات شدید سیاسی است.

 

این کشور با حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۱۲ میلیون نفر جمعیت، بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهد و پایتخت آن شهر بندری «پورتوپرنس» است.

تلخکامی آمریکا از همکاری فضایی «صلح‌آمیز» مکزیک و روسیه

رئیس‌جمهوری مکزیک با تاکید بر اینکه اهداف صلح‌آمیز، مبنای همکاری فضایی مکزیک و روسیه است، انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را ریشه طرح اتهام‌ها علیه این دور تازه همکاری‌ها میان دو کشور دانست.

ادامه

اتحاد شوروی, ارژانتین, اروپا, امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, برزیل, پاراگوئه, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, کوبا, مکزیک, نیکاراگوئه, ونزوئلا

ونزوئلا: قطعنامه «مداخله‌گرایانه» شورای حقوق بشر را به رسمیت نمی‌شناسیم

دولت ونزوئلا تصمیم «ماموریت مستقل بین‌المللی حقایق» شورای حقوق بشر مبنی بر تمدید فعالیت خود به منظور بررسی و مستندسازی نقض حقوق بشر در این کشور را رد کرد و این قطعنامه را «نتیجه استانداردهای دوگانه شرم‌آور در استفاده سیاسی از سازوکارهای شورای حقوق بشر سازمان ملل» دانست.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, ونزوئلا