اتحادیه اروپا به دنبال تحریم کشتی‌های حامل نفت روسیه است

اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه شرکتهای کشتیرانی است که در حمل نفت روسیه برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا نقش دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این شرکت به طور مخفیانه میزبان ۹۲ کشتی از شرکت دولتی روسی «سوکوم فلوت» در آوریل ۲۰۲۲ بود. این کار به منظور سازماندهی حمل و نقل مخفی نفت روسیه در صورت تحریم‌های آتی علیه روسیه انجام شد.

به گزارش رویترز،‌ در حال حاضر، این شرکت که قبلا خدمات مدیریت «اس‌سی‌اف» نامیده می‌شد، به یکی از منابع اصلی درآمدزایی برای روسیه تبدیل شده است. سان شیپ با تعداد زیادی از کشور‌ها قرارداد‌های دائمی دارد.

شرکت سان شیپ در دبی مستقر است و ذینفعان اصلی آن شهروندان امارات متحده عربی و روسیه هستند. نفتکش‌های این شرکت با پرچم لیبریا و قبرس به حمل و نقل نفت مشغول هستند. آن‌ها به طور متوسط حداقل ۱۵۰ هزار تن نفت دارند.

رادیو «ان‌پی‌آر» در گزارشی به بررسی نحوه دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه برای فروش مشتقات نفتی خود به کشور‌های آسیایی پرداخت.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: از آنجایی که کشور‌های اروپایی به علت تهاجم روسیه به اوکراین واردات نفت این کشور را ممنوع کرده‌اند حالا مسکو مجبور به فروش بیشتر نفت خود به کشور‌های دیگر از جمله هند و چین است.

این گزارش با اشاره به اینکه روسیه پس از اعمال تحریم‌های غرب با وضع دشواری مواجه شد، می‌افزاید: این کشور نمی‌تواند نفت را به مقاصدی که پیشتر صادر می‌کرده، بدهد و ناوگان نفتکش مسکو نمی‌تواند محموله جابه جا کند به همین خاطر روسیه به کشتی‌های بیشتری نیاز دارد. اما ایالات متحده و متحدانش محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از خدمات رسانی به محموله‌ها و نفتکش‌هایی که نفت روسیه را حمل می‌کنند، اعمال کردند مگر اینکه محموله نفتی به قیمت بشکه‌ای ۶۰ دلار یا کمتر فروخته شده باشد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، درحال حاضر نفتکش‌های اورال روسیه پایین‌تر از این قیمت نفت را می‌فروشند؛ بنابراین روسیه مجبور شده به ناوگان نفتکش‌هایی روی بیاورد که با انتقال نفت مسکو به مکان‌های دورتر در آسیا یا هر جای دیگر تمایل به دور زدن تحریم‌ها داشته باشند. این ناوگان در صنعت نفت با عنوان «ناوگان سایه» معروف است.

رسانه آمریکایی: نفوذ چین در حیاط خلوت آمریکا افزایش یافته است

شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت: انجام یک پروژه بندری در السالوادور نشان می‌دهد که چین چگونه به شکل فزاینده‌ای نفوذ خود را در حیاط خلوت آمریکا از جمله در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, السالوادور, امریکا, اورگوئه, برزیل, پرو, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

نشانه‌های زیادی وجود دارد که از بحرانی شدن نظم جهانی حکایت می‌کند. پاسخ آشفته بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا، بحران گسترده اقتصادی ناشی از آن، قوت گرفتن تفکرات ناسیونالیستی و پررنگ‌تر شدن مرزهای میان کشورها بخشی از نشانه‌های وضعیت شکننده نظام بین‌المللی است؛ نظامی که کشور مدعی رهبری‌اش، رئیس‌جمهوری دارد که همچنان بر شعار «نخست ... پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایتالیا, ایدئولوژیک, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, صربستان, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قطر, مصر, مقاله, نئولیبرالیسم, هندوستان

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

جمهوری خلق چین پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک در انتهای دهه ۷۰ میلادی درها را به روی جهان گشود و عصر جدیدی از توسعه تقریبا همه جانبه را تحت رهبری دنگ شیائوپینگ آغاز کرد که به نوبه خود به الگویی برای برخی کشورهایی تبدیل شد که به دنبال احیای اقتصاد خود، رفع فقر و ایجاد ... بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, گواتمالا, مقاله