بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

واشنگتن به حمایت‌هایش از نیروهای ائتلاف در جنگ یمن خاتمه دهد

‘برنی سندرز’ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب دمکرات که در رقابت درون حزبی ادامه کارزار انتخاباتی را به هیلاری کلینتون واگذار کرد در توئیتی خواستار خاتمه بخشیدن حمایت آمریکا از جنگ یمن شد.

 

سندرز در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: ما باید به حمایت آمریکا از جنگ ‘فاجعه بار’ یمن خاتمه دهیم.

 

این دیپلمات کهنه کار و سناتور ایالت ورمونت نوشت که دیر زمانی است که از (موعد) بازنگری در روابط آمریکا با عربستان سعودی گذشته است.

 

فروش سلاح به ائتلاف عربی هرچه سریع تر متوقف شود

 

سازمان دیده بان حقوق بشر با اعلام اینکه حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در استان صعده یک جنایت جنگی آشکار است، از کشورهای تامین کننده تسلیحات در جنگ یمن خواست که فروش سلاح به ائتلاف عربی را هرچه سریع تر متوقف کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری ‘الخلیج الجدید’، سازمان دیده بان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) در پی اعتراف ‘ کمیته ارزیابی حوادث ‘ ائتلاف عربی، در هدف قرار دادن اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در نهم آگوست (۱۸ مرداد) با صدور بیانیه خواستار مجازات عاملان این حمله شد.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی روز گذشته (شنبه) در یک کنفرانس خبری، به هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان در استان صعده یمن اعتراف کرد.

 

هیومن رایتس واچ از کشورهای فروشنده سلاح به عربستان خواست که هرچه سریع تر فروش این سلاح ها را متوقف و از تحقیقات مستقل سازمان درباره نقض حقوق بشر در جنگ یمن حمایت کنند.

 

دیده بان حقوق بشر با تاکید بر اینکه ائتلاف عربی با انجام حملات متعدد قوانین جنگی را زیر پاگذاشته و در این باره تحقیقات لازم انجام نشده است، به تامین کنندگان سلاح برای این جنگ در خصوص همدستی با جنایت های جنگی ائتلاف سعودی هشدار داد.

 

این نهاد اعلام کرد که ۲۴ منطقه در یمن به طور غیرقانونی از سوی ائتلاف عربی و با سلاح های ساخت آمریکا مورد حمله قرار گرفته است.

 

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا درصدد فروش ۷ میلیارد دلار سلاح هدایت شونده به عربستان و امارات است.

 

‘پل وان اسفیلد’ پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر نیز گفت:حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس پر از کودکان از دیگر اقدامات شنیع این ائتلاف در کنار کشتار غیرنظامیان در جشن عروسی، مراسم عزا، هدف قرار دادن بیمارستان ها و مدارس در یمن است.

 

وی افزود، کشورهایی که از کارنامه سیاه سعودی ها خبر دارند و همچنان آنها را به انواع بمب و تسلیحات نظامی مجهز می کنند، در حملات آتی به غیرنظامیان یمنی، همدست و شریک مجرمان خواهند بود.

 

۱۰ روز پس از جنایت ائتلاف نظامی سعودی در حمله به بیمارستانی در الحدیده یمن، بمباران پنجشنبه ۱۸ مرداد یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در شهر ‘ضحیان’ استان صعده ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 

براساس آمار منتشره از سوی وزارت بهداشت یمن در این جنایت ۵۲ کودک کشته و ۷۹ نفر دیگر زخمی شدند.

 

شبکه خبری سی ان ان هم گزارش داد : بمبی که توسط ائتلاف عربستان در حمله مرگبار اتوبوس حامل کودکان یمنی به کار گرفته شد از نوع بمب های نقطه زن ساخت آمریکا و کارخانه اسلحه سازی ‘لاکهید مارتین’ بود.

لاوروف: آمریکا می‌خواهد النصره را برای مبارزه با نظام سوریه حفظ کند

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای عربستانی خود بر آمادگی دو کشور برای مقابله با تروریسم و تفکرات افراطی تاکید کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, فرانسه, یمن