بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

امارات روابط با سوریه را گسترش می‌دهد

امارات که اخیرا به اشتباه بودن سیاست های جهان عرب علیه دولت سوریه اذعان کرده است اکنون تلاش دارد در قالب طرح های بازسازی، روابط با دمشق را گسترش دهد.

 

گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ‘اینتلیجنس آنلاین’ فرانسه حاکیست : ابوظبی به همین منظور یکی از بازرگانان نزدیک به خاندان حاکم بر امارات به نام ‘ عبدالجلیل البلوکی’ را برای وساطت با دولت سوریه به دمشق فرستاده است .

 

 

این گزارش می افزاید : البلوکی که سالهاست به صورت مستقیم با خانواده آل نهیان کار می کند اوایل ماه اگوست ( مرداد/ شهریور) به دمشق سفر و با شماری از مسئولین سوری دیدار کرد.

 

تلاش امارات برای نزدیک شدن به دمشق از پنجره بازسازی این کشور بعد از آن انجام می شود که انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ) امسال اعتراف کرد که اخراج سوریه از اتحادیه عرب اشتباه بود و بحران این کشور به مثابه شکست دیپلماتیک جامعه بین المللی و جهان عرب است.

 

قرقاش افزود: راه حل سیاسی تنها راهکار رفع بحران سوریه است .

 

وی در گفت وگو با پایگاه خبری اماراتی’ ذا ناشیونال’ اظهار داشت : بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به رغم اینکه کشورهای عضو را با مشکل روبه رو می کند اما باید اعتراف کرد نقش کشورهای عرب در دستیابی به راه حل سیاسی و رفع بحران سوریه محدود بود و ما نتوانستیم یک برنامه عربی برای حل مساله این کشور ارائه دهیم.

 

اتحادیه عرب نوامبر سال ۲۰۱۱، همزمان با فشارهای غرب بر دولت قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد و نمایندگان خود از دمشق را فراخواند.

 

این موضوع فقط به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب محدود نبود، بلکه خطرناک تر از آن بوده و شامل تلاش برای اعطای کرسی سوریه به هیئت مخالفان سوری و قانونمند کردن دخالت نظامی در این کشور در چارچوب نقشه سرنگونی نظام حاکم آن بود که کشورهای عربی تحت عنوان مجموعه موسوم به ‘گروه دوستان ملت سوریه’ به رهبری آمریکا و حضور ترکیه در این خصوص نقش فعالی داشتند.

 

قرقاش همچنین بحران هشت ساله سوریه را شکست دیپلماتیک جامعه بین المللی و جهان عرب دانست و در عین حال مدعی شد که ایران ، ترکیه و دیگر کشورهای غیر عربی در ضعیف کردن نقش کشورهای عرب در سوریه نقش مهمی ایفا کردند و به جای آن نقش خود را در این کشور تقویت کردند.

 

اوایل مرداد ماه گذشته برخی گزارش‌های تائید نشده از تصمیم امارات برای برقراری مجدد روابط سیاسی با دولت بشار اسد در سوریه پس از شش سال قطع رابطه حکایت داشت

 

لاوروف: آمریکا می‌خواهد النصره را برای مبارزه با نظام سوریه حفظ کند

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای عربستانی خود بر آمادگی دو کشور برای مقابله با تروریسم و تفکرات افراطی تاکید کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, فرانسه, یمن

تصویر سوخت رسانی آمریکا به جنگنده های سعودی منتشر شد

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» فیلمی منتشر کرد که در آن یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در آب‌های دریای سرخ به جنگنده‌های سعودی سوخت‌رسانی می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

جنایت جدید ائتلاف سعودی علیه کودکان در حدیده یمن

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت وابسته به دولت نجات ملی اعلام کرد، در حمله هوایی به منطقه الکوعی در بخش الدریهمی در جنوب حدیده ۳۱ غیر نظامی کشته شدند که ۲۲ تن از آنها کودک و چهار تن زن بودند. این وزارتخانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی – اماراتی را مسئول حمله مذکور اعلام کرد.

ادامه

امارات, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, یمن