واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

هوآوی از نزدیک/ از مراکز تحقیقاتی پیشرفته تا ورزش و سرگرمی

دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه شرکت فناوری هوآوی اعمال کرده است.

 

بخش اعظم منازعات بین آمریکا و چین، به تجهیزات مخابرانی شرکت چینی هواوی مربوط می‌شود. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند غول فناوری چینی تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از سی‌ان ان، در روزهای گذشته و با توجه به چالش‌ها، گوگل محصولات شرکت تلفن‌سازی هواوی را از بعضی آپدیت‌های سیستم اندروید منع کرده که احتمالا ضربه‌ای به این شرکت تله‌کام چینی به حساب می‌آید.

 

شرکت هوآوی بیش از ۱۸۰ هزار کارمند در سطح جهان دارد و بیش از یک سوم آنها در مرکز تحقیقاتی در شهر “دونگوان” چین فعال هستند. شهری که به نام ” سیلیکون ولی” چین شناخته می‌شود.

 

کارمندان این شرکت در امور مختلفی مشغول به کارند. تولید، تحقیق و توسعه و امور مالی تنها چند نام ساده در میان طیف گسترده ۱۸۰ هزار شغل محسوب می‌شود.

 

برای مردم چین، کار در هواوی یک آرزو است. این شرکت یکی از بیشترین پرداخت‌ها را در چین دارد و ماهرترین کارگران را استخدام می کند. اکثر کارمندان چینی هوآوی در بهترین دانشگاه های خارج از چین تحصیل کرده‌اند.

 

فرییر به عنوان عکاس این پروژه، از امکانات موجود در فضای شرکت هوآوی شگفت‌زده است. او در این خصوص گفت: همه چیز در این فضا به تفکیک و به صورت گسترده وجود دارد.

 

رستوران، کافه، امکانات ورزشی و سیستم حمل و نقل از امکانات این فضای کاری هستند. مجموعه هوآوی برای موکلان و مشتریان سطح بالای خود ویلا و فضای غذا خوری مجزا داشته و برای کارمندانش مسکن کم هزینه فرآهم می‌آورد.

 

در فضای جدید و سبک اروپایی هوآوی، نور چراغ‌ در اکثر دفاتر کم شده تا کارگران به خواب نیمروز بروند. خواب نیم‌روزی در بسیاری از کمپانی‌های چین رایج است.

 

فضای راحت و آرام در محیط کاری- تحقیقاتی این شرکت حس می‌شود.

 

فرییر گفت: تنها عاملی که در این شرکت حضور شما در چین را تداعی می‌کند، صف طولانی ساعت ناهار و پایان شلوغ یک روز کاری است.

 

وی با برخی از کارمندان این شرکت صحبت کرده و آنها نگرانی خود را در خصوص تصورات غلط شکل گرفته از هوآوی اعلام کرده‌اند.

 

بسیاری از آنها اطلاعات کامل و فراگیری از چالش‌های سیاسی و نگرش آمریکایی به شرکت خود داشته و برای مدتی طولانی در این خصوص توضیح داده‌اند. کارمندان، هوآوی را مانند هر شرکت فناورانه خلاق دیگری عنوان کرده و به عنوان یک شرکت مهندسی روندهای شرکتشان را در جهت ساده‌تر کردن زندگی می‌دانند.

 

 

این شرکت چینی درنقاط مختلف جهان به دردسر افتاده چون عده به خصوصی معتقدند که شرکت هواوی از فناوری خود برای جاسوسی استفاده می کند. مسئله‌ای که این شرکت آن را رد کرده است.

 

همین اقدام باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های فناورانه آمریکا، تحریم‌های زنجیره‌ای خود علیه هوآوی را آغاز کنند.

 

این شرکت در چین “جوگرنااوت” نامیده شده و منبع غرور ملی در این کشور محسوب می‌شود.

لس‌آنجلس تایمز: بزرگترین شرور وعامل اصلی در بحران ونزوئلا، آمریکاست

به گزارش ایسنا، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی می‌نویسد: «بزرگترین شرور و عامل اصلی در بحران ونزوئلا، آمریکاست و حالا چند تن از مخاطبان روزنامه با این نظر همراه هستند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, گزارش, ونزوئلا