چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

هند از امضای مصوبه مکانیزم خرید نفت ایران با روپیه خبر داد

شبکه خبری بی تی وی آی هند در توئیتی نوشته است: ‘دارمندرا پرادهان’ وزیر نفت هند امروز چهارشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به زودی با ایران توافقنامه ای مبنی بر احیای مکانیزم تجارت با روپیه به امضا خواهد رساند؛ طبق این مصوبه، مکانیزم پرداخت بین هند و ایران، به روپیه تغییر خواهد کرد.

شبکه بی تی وی آی در این توییت نوشت، متن این مصوبه در مجلس به پایان رسیده است و احتمالا طی چند روز آینده به امضا برسد. بانک مرکزی هند نیز با تاسیس شعب بانک پاسارگاد ایران در هند موافقت کرده است.

 

پیشتر نیز ‘دارمندرا پرادهان’ از تصمیم دهلی نو در مورد ادامه واردات نفت از ایران، بر اساس منافع ملی این کشور خبر داده بود و گفت: هند تحریم های آمریکا علیه ایران را به عنوان یک چالش درنظر می گیرد زیرا دهلی نو دارای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران است.

 

آمریکا پیش ازاین ازهمه کشورها ازجمله هند و چین خواسته بود تا واردات نفت خود از ایران را تا روز چهار نوامبر متوقف کنند.

 

پرادهان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی با ایران گفت: منافع اقتصادی هند به کشورهای منطقه از جمله ایران وابسته است و دولت هند در باره خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران یک رویکرد جامع را به کار خواهد برد.

 

‘ سوشما سواراج’ وزیر امورخارجه هند نیز پیشتر اعلام کرد، این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد.

 

‘دونالد ترامپ’ رئیس‌ جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه ۹ می (۱۸ اردیبهشت) اعلام کرد به مشارکت کشورش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پایان خواهد داد. در پی این بیانیه، وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد بازگشت تحریم‌ها بعد از دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه‌ای صورت خواهد گرفت که در جریان آنها شرکت‌ها و بانک‌ها فعالیت‌های مرتبط با ایران خود را به تدریج کاهش داده و خرید نفت از ایران را به صفر برسانند. با این حال برخی کشورها از جمله هند این بیانات رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفته و به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد.
ایرنا

فایننشال تایمز: تنش تجاری آمریکا و‌چین به‌جنگ سرد تمام‌عیار تبدیل می‌شود

فایننشال تایمز نوشت: تنش تجاری آمریکا و چین در حال تبدیل شدن به جنگ سردی تمام عیار است و به گفته تحلیلگران این جنگ از ترس واشنگتن به دلیل قدرت گرفتن پکن نشات می گیرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, جهان, چین, روسیه, مقاله

یک پژوهشگر اقتصاد؛ مسئولان، انسداد ساختاری را با تحریم‌ها توجیه می‌کنند/ رفتار دولت بیش از تحریم‌ها اقتصاد را نابود می‌کند

چندی پیش، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا طی اطلاعیه‌ای فهرستی از بیست شرکت، بانک و موسسه مالی ایرانی را منتشر کرد که شامل حال تحریم می‌شوند. از جمله مهم‌ترین شرکت‌ها، فولاد مبارکه و تراکتورسازی تبریز بوده و ازجمله مهم‌ترین موسسات مالی، بانک سینا، مهر اقتصاد، پارسیان، ملت و… بوده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, مصاحبه و گفتگو

رویترز: چین، هند و ترکیه به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند

چین و هند در آستانه اعمال مجدد تحریم‌ های آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) اعلام کردند که به خرید نفت‌ از تهران ادامه می دهند چرا که منابع کافی برای جایگزین کردن نفت ایران وجود ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, هندوستان

فقر درایران؛ افزایش احتمال “شورش” مردم و لزوم تغییر الگوی قدرت

معضل فقر در ایران موضوع نشستی در تهران بود. به گفته برخی کارشناسان، افزایش فقر احتمال “شورش” مردم را بیشتر خواهد کرد. برخی دیگر نیز از لزوم تغییر رابطه دولت و مردم سخن گفتند. یک سوم جمعیت ایران دچار “فقر مطلق” هستند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, گفتگو