بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

همسر زلنسکی: از اسرائیل الگوبرداری می‌کنیم

«اولنا زلنسکا» همسر رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی اسرائیل را «منبع الهام‌بخش استقامت» برای کی‌یف دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شد: «اغراق نیست اگر بگوییم تجربه گذشته اسرائیل الهام‌بخش شهروندان اوکراینی است».

 

در حالی که جنایات و اشغالگری اسرائیل علیه مردم فلسطین بارها به تایید نهادهای بین‌المللی رسیده، زلنسکا در این مصاحبه مدعی شد: «ما توان و قدرت استقامت اسرائیلی‌ها را در شرایط دشواری که اسرائیل برای سال‌ها در آن قرار داشته، می‌بینیم. استقامت شما برای ما الگو است».

 

به نوشته «تایمز اسرائیل»، زلنسکا در خصوص کمک‌های اسرائیل به اوکراین هم اظهارنظر کرد و گفت که کشورش از همه کمک‌هایی که می‌تواند دریافت کند، به ویژه از کمک اسرائیل در درمان زخمی‌های اوکراینی قدردانی می‌کند.

 

همسر زلنسکی پس از هفته‌ها مخفی شدن و تغییر مکان بعد از آغاز جنگ، در هفته‌های اخیر بارها در انظار عمومی ظاهر شده و هفته گذشته در کنگره ایالات متحده برای جلب حمایت غرب سخنرانی کرد.

 

زلنسکی یهودی‌الاصل است و روابط عمیقی با مقامات و ثروتمندان صهیونیست دارد و از ابتدای بحران اوکراین، روابطش با تل‌آویو نزدیکتر شده است؛ این باعث شده روابط اسرائیل و روسیه به دلیل جانبداری تل‌آویو از کی‌یف و اتهام‌زنی به مسکو، پرتنش شود.

 

موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داده است. چندی پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند زیرا مدارکی وجود دارد که نشان ‌می‌داد این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است.

 

در پی اعلام این امر، یک هیأت اسرائیلی پنجم مرداد ماه جاری (۲۷ ژوئیه) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کرد که طبق گزارش رسانه‌های عبری، مذاکرات مسکو – تل‌آویو در خصوص تنش‌های ایجاد شده بر سر آژانس یهود بی‌نتیجه بوده است.

از تایوان تا سان‌فرانسیسکو؛ اعتراضات گسترده علیه سفر پلوسی + فیلم

از سان‌فرانسیسکو در آمریکا تا هنگ‌کنگ و تایوان، اعتراضات گسترده‌ای علیه سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام گرفته است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, فیلم, هنگ کنگ

هرگونه درگیری میان چین و تایوان توجه را از جنگ اوکراین منحرف خواهد کرد

اتحادیه اروپا نگران است که هرگونه درگیری میان چین و تایوان توجه واشنگتن را از کی یف منحرف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

صدر اعظم پیشین آلمان: کرملین به دنبال مذاکره برای خاتمه جنگ است

گرهارد شرودر گفت که روسیه به دنبال مذاکره برای یافتن راه حل پایان جنگ اوکراین است و توافق اخیر برای از سرگیری صادرات غلات اوکراین می‌تواند الگویی موفقیت آمیز در این مسیر باشد.

ادامه

اروپا, المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش, ناتو