تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

شماری از شهروندان کره جنوبی نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.  به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» ... تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

فعالان ضد جنگ یونانی در اعتراض به سفر وزیرخارجه آمریکا مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در دو شهر بزرگ یونان تظاهرات کردند. هزاران مرد و زن جوانی یونانی اعضای و دوستان جنبش (KNE) با شعار‌هایی مانند «پایگاه‌های ناتو-آمریکا از یونان خارج شوند» و «عدم مشارکت در مداخلات امپریالیستی» در آتن علیه سفر آنتونی بلینکن، ... مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

ادامه

آمریکا, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اعتراضات سیاسی, امپریالیسم, ترکیه, جنوب اروپا, جهان, سوریه, ضد جنگ, کارگری, ناتو, همبستگی, یونان

تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

هزاران نفر از بومیان پرو با برگزاری تظاهرات ضددولتی در جنوب این کشور، نسبت به وقوع یک «جنگ داخلی» در صورت ورود ارتش هشدار دادند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، هزاران نفر از بومیان آیمارا در منطقه پونو در جنوب پرو تظاهرات کردند و استعفای دینا بلوآرته رئیس‌جمهوری جدید ... تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

ادامه

آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از مردم پرو با گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات اخیر تظاهرات ضددولتی برگزار کرده و بار دیگر خواستار برکناری دینا بلوارته رئیس جمهوری موقت این کشور شدند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان پنجشنبه به وقت محلی در چندین شهر پرو به خیابان‌ها آمدند و پایان بحران سیاسی در این کشور را ... هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

رسانه های فرانسوی به نقل از وزارت کشور گزارش دادند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سومین تظاهرات سراسری روز سه شنبه علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه شرکت کردند. به گزارش ایرنا، شبکه فرانسوی (BFMTV) بر اساس داده های وزارت کشور گزارش داد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس پایتخت فرانسه ... بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کارگری

از تایوان تا سان‌فرانسیسکو؛ اعتراضات گسترده علیه سفر پلوسی + فیلم

از سان‌فرانسیسکو در آمریکا تا هنگ‌کنگ و تایوان، اعتراضات گسترده‌ای علیه سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، هم‌زمان با ورود پلوسی به تایوان، شمار زیادی از معترضان به این سفر، دست به تجمع زدند.

 

از سوی دیگر به نوشته نشریه «نیوزویک»، فعالان مخالف جنگ و رهبران جوامع چینی ساکن آمریکا در شهر سان‌فرانسیسکو، زادگاه نانسی پلوسی، دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

این معترضان، پلاکاردهایی با شعار «آمریکا دستانت را از تایوان بکش»، «تحریکات را تمام کنید»، «نه به جنگ سرد علیه چین» در دست داشتند.

 

کانال تلگرامی شبکه «راشا تودی» نیز ویدئویی از تجمع اعتراضی شهروندان هنگ‌کنگی علیه سفر پلوسی به تایوان برگزار کردند.

 

در ویدئوی منتشر شده توسط راشا تودی، معترضان با سر دادن شعارهایی در حمایت از پکن، پرچم آمریکا را پاره می‌کنند.

 

امروز (چهارشنبه) «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن سفر پلوسی به تایوان، آن را «لودگی محض» توصیف کرد و هشدار داد «کسانی که با آتش بازی می‌کنند هلاک خواهند شد».

 

وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست «آسه‌آن» افزود: «آمریکا در حال نقض حاکمیت چین تحت ادعای دموکراسی است. کسانی که به چین اهانت کنند مجازات می‌شوند».

 

علی‌رغم هشدارهای تند چین، پلوسی چهارشنبه صبح با «سای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان دیدار کرده و بر تعهد واشنگتن بر تایپه تأکید کرد.

 

این سفر در حالی انجام شده که مقامات آمریکا پیش از سفر پلوسی به تایوان مدعی شده بودند همچنان به اصل چین واحد پایبند هستند.

 

دولت چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و تأکید کرده این جزیره چه به صورت مسالمت‌آمیز و چه از طریق جنگ، به میهن بازگردانده می‌شود.

 

سفر پلوسی به تایوان در حالی انجام می‌شود که کارشناسان درباره اشتباه محاسباتی و درگیری نظامی میان چین و تایوان یا حتی آمریکا هشدار داده‌اند. در حالی که جنگ در اوکراین به بحران انرژی و مواد خوراکی در جهان منجر شده، جنگ در تایوان موجب کمبود شدید در صنایع تولید نیمه‌رساناها و چیپ‌های الکترونیکی خواهد شد.

 

روز گذشته، شهروندان تایوانی و کارشناس مسائل شرق آسیا به شبکه «دویچه وله» گفتند، سفر پلوسی به این جزیره اقدامی مفید نیست.

 

«ایوون یی» ساکن سی ساله شهر «تائویوان» به دویچه وله گفت:‌ «با اینکه سفر پلوسی می‌تواند برای تعاملات با آمریکا مفید باشد، نگران هستم که چین با اقدامی غیرمعقول تایوان را تنبیه کند».

 

«کتی چنگ» کار آفرین تایوانی نیز گفت که مطمئن نیست ملاقات پلوسی با مقامات تایوان برای این جزیره مفید باشد.

 

این شهروند تایوانی گفت: «فکر می‌کنم سفر احتمالی او می‌تواند به دیده شدن تایوان در سطح بین‌المللی کمک کند اما از سوی دیگر مطمئن نیستم گوش مردم واقعاً بدهکار تایوان خواهد بود یا فقط بر آنچه که آمریکا و چین می‌گویند متمرکز خواهند بود».

تظاهرات تایوانی‌ها علیه سفر پلوسی

مردم سودان ارتش را مجبور به‌عقب‌نشینی کردند؛ نظامیان، حکومت را واگذار می‌کنند

سرانجام، ۹ ماه پس از کودتای نظامی در سودان و استقرار دولت نظامی، ارتش سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت را واگذار و به ماموریتی که در قانون اساسی به آنها محول شده عمل خواهد کرد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, جهان, سودان, شمال افریقا

فراخوان عمران خان برای راهپیمایی اعتراضی جدید علیه “دولت تحمیلی”

نخست‌وزیر سابق پاکستان در فراخوانی از حامیانش خواست خودشان را برای راهپیمایی طولانی بعدی به سمت اسلام‌آباد آماده کنند و با حمله به دولت نوپا هم گفت، “دولت تحمیلی قصد دارد با آمریکا بر سر خون کشمیری‌ها مصالحه کرده و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.”

ادامه

اعتراضات سیاسی, امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, کارگری

گسترش اعتراضات شبانه به «شهر ری» در جنوب تهران + ویدئو

اعتراض‌های سراسری در ایران پس از فروپاشی ساختمان «متروپل»، شب گذشته به «شهر ری» در جنوب تهران رسید و گزارش‌ها نشان می‌دهد که معترضان تهرانی نیز در برابر «تئاتر شهر» با بازماندگان کشته‌شدگان متروپل ابراز همدردی کردند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, ویدیو