شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

کره شمالی مجددا موشک بالستیک آزمایش کرد

منابع نظامی در کره جنوبی و ژاپن تایید کردند پیونگ یانگ برای سومین بار در سال جاری میلادی آزمایش موشکی انجام داده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس آنچه وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن که دریای شرق نیز نامیده می‌شود، شلیک ... کره شمالی مجددا موشک بالستیک آزمایش کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

هشدار کره شمالی به گروه ۷: اقدامات تلافی‌جویانه بی‌رحمانه انجام می‌دهیم

وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه تملک سلاح اتمی نقض هیچ معاهده‌ای نیست، تاکید کرد که گروه ۷ هیچ حق یا اختیاری برای اعمال نظر و دخالت در امور حاکمیتی پیونگ‌یانگ ندارد.

به گزارش فارس، درخواست کشورهای عضو گروه ۷ برای خلع سلاح اتمی فوری کره شمالی و محکوم کردن آزمایش موشک بالستیک با سوخت جامد جدید این کشور، با واکنش تند پیونگ‌یانگ همراه شد.

«چوئه سون‌هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت که موقعیت کشورش به عنوان یک قدرت اتمی جهانی، غیرقابل برگشت و نهایی است که نیازی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن بین‌المللی ندارد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) به نقل از چوئه گزارش داد که داشتن تسلیحات اتمی ناقض هیچ معاهده‌ای نیست و نه فقط به‌خاطر وضعیت اتمی بودن بلکه برای محافظت در برابر سیاست خصمانه‌ سیاست خصمانه آمریکا ضروری است.

او ضمن انتقاد از بیانیه گروه ۷، اینگونه اظهارات را دخالت محتوایی در امور داخلی و نقض حاکمیت کره شمالی دانسته و تاکید کرد که تملک سلاح اتمی در قانون اساسی این کشور گنجانده شده است.

طبق این گزارش، وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه گروه ۷ نماینده جامعه بین‌المللی نبوده و ابزاری سیاسی برای حفظ هژمونی آمریکا است، تاکید کرد که آنها هیچ اختیار یا حقی ندارد که در مورد اعمال حقوق حاکمیتی کره شمالی مخالفت کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این گزارش، چوئه به کشورهای گروه ۷ یادآوری کرد که کره شمالی ۲۰ سال پیش از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (اِن‌پی‌تی) خارج شد و بر این اساس، هیچ تعهدی برای خلع سلاح اتمی ندارد.

در بیانیه او آمده است: «من تصریح می‌کنم که ما ذره‌ای هم به امور کشورهای گروه ۷ اهمیتی نمی‌دهیم، اما اگر آنها بخواهند به نحوی به حاکمیت و منافع اساسی کره شمالی تجاوز کنند، ما این اجازه را نخواهیم داد و اقدامات تلافی‌جویانه بی‌رحمانه انجام خواهیم داد».

شامگاه پنجشنبه بود که وزرای خارجه گروه ۷ پس از نشستی در توکیو بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم و از خلع سلاح اتمی «کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر» این کشور حمایت کردند.

بر این اساس، وزیر امور خارجه کره شمالی با بیان اینکه اقدامات کشورش برای تقویت توان دفاعی آن بخشی از حق حاکمیتی است، اظهار داشت: «این فعالیت‌ها برای حفاظت از کشور و تمامیت ارضی آن و همچنین برای کنترل پایدار اوضاع در منطقه شبه‌جزیره کره در پس‌زمینه اقدامات نظامی تحریک‌آمیز و دیوانه‌وار آمریکا و متحدانش، ضروری است».

چوئه ضمن تاکید بر تداوم این اقدامات تا زمان پایان یافتن تهدید آمریکا و متحدانش به‌صورت کامل، تصریح کرد: «این کره شمالی نیست که باید تغییر کند، بلکه آمریکا است که باید این عقیده کهنه خود مبنی بر اینکه فقط آنها می‌توانند سلاح اتمیی داشته باشند را کنار بگذارند».

به نوشته اسپوتنیک، او همچنین افزود: «واشنگتن اکنون باید درک کند که فقط پایان یافتن کامل سیاست خصمانه آنها در قبال کره شمالی است که می‌تواند امنیت آنها را تضمین کند».

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بیان اینکه کشورش اولین ماهواره جاسوسی خود را ساخته است، به مسئولان ذی‌ربط دستور داد تا هرچه سریعتر این ماهواره را به مدار پرتاب کنند.

روز دوشنبه بود که علی‌رغم هشدارهای مکرر کره شمالی به آمریکا درباره برگزاری رزمایش نظامی با کره جنوبی و ژاپن در شرق آسیا، این سه کشور بار دیگر رزمایش انجام دادند.

شی در نامه‌ای به کیم، تمایل خود را برای روابط دوجانبه قوی اعلام کرد

رسانه دولتی پیونگ یانگ امروز سه‌شنبه گزارش داد، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، با ارسال نامه‌ای به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تمایل خود را برای تقویت ارتباطات راهبردی با کره شمالی اعلام کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، شی در پاسخی به پیام کیم مبنی بر ... شی در نامه‌ای به کیم، تمایل خود را برای روابط دوجانبه قوی اعلام کرد

ادامه

آمریکا, جهان, چین, خبر, شبه جزیره کره, کره شمالی

چین و روسیه: آمریکا و متحدانش مسئول تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند

نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است. به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش مقصر اوضاع متشنج در شبه جزیره کره هستند. «آندری رودنکو» ... چین و روسیه: آمریکا و متحدانش مسئول تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند

ادامه

آمریکا, تحلیل, تشنج‌ زایی, جهان, چین, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

سئول: کره شمالی موشک بالستیک میان برد یا دوربرد شلیک کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک به سمت شرق ساحل شبه‌جزیره کره شلیک کرد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد که به نظر می‌رسد این موشک، بالستیک بوده است. این شلیک در حالی انجام شد که کیم جونگ اون رهبر ... سئول: کره شمالی موشک بالستیک میان برد یا دوربرد شلیک کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

کره شمالی دومین زیردریایی بدون سرنشین هسته‌ای خود را آزمایش کرد

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، کره شمالی دومین زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمل سلاح هسته‌‎ای را آزمایش کرد. به جزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند، پیونگ یانگ یک «زیردریایی بدون سرنشین» با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را آزمایش کرده است. بر اساس این گزارش، آزمایش این زیردریایی بدون سرنشین ... کره شمالی دومین زیردریایی بدون سرنشین هسته‌ای خود را آزمایش کرد

ادامه

جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی