خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

هشدار پوتین به غرب برای خودداری از اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به پیشنهاد همتای فرانسوی وی به کشورهای غربی درباره اعزام نیروی نظامی از ناتو به اوکراین گفت: سرنوشت این نیروها بسیار غم‌انگیز خواهد بود.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین این سخنان را پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال روسیه با حضور نمایندگان دومای دولتی و شورای فدراسیون به عنوان دو پارلمان این کشور و جمعی دیگر از مقامات دولتی، قضایی،‌ نظامی و فرهنگی این کشور بیان کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به نشست اخیر برخی سران کشورهای غربی گفت:‌ آنها شروع به صحبت در مورد امکان اعزام نیروهای نظامی ناتو به اوکراین کردند، در همین حال، ما به یاد سرنوشت کسانی هستیم که زمانی نیروهای خود را (در جنگ جهانی) به خاک کشور ما فرستادند که اکنون پیامدهای آن برای مداخله جویان احتمالی بسیار غم انگیزتر خواهد بود.

پوتین یادآور شد: آنها باید درک کنند که ما نیز سلاح‌هایی داریم که می‌تواند اهدافی را در قلمرو آنها هدف قرار دهد.
وی درباره برخی رهبران کشورهای غربی گفت: اینها افرادی هستند که آزمایش‌های سختی را پشت سر نگذاشته اند، آنها فراموش کرده اند که جنگ چیست. فکر می کنند که همه چیز انیمیشن است.

درباره قصد روسیه برای حمله به اروپا دروغ می‌گویند

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت:‌ این غرب بود که در اوکراین، خاورمیانه و سایر مناطق درگیری را برانگیخت و اکنون مدعی است که روسیه قصد دارد به اروپا حمله کند؛ آنها دروغ و به نوعی مزخرف می‌گویند.

وی بدون اشاره به پیوستن فنلاند به ناتو و طی شدن مراحل عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی غرب اظهار داشت: با این حال، تقویت مواضع روسیه در مناطق غرب برای خنثی کردن تهدیدات مرتبط با گسترش بعدی ناتو ضروری است.
وی تأکید کرد:‌ نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه در حالت آمادگی کامل برای استفاده تضمینی هستند.

پیش از این، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفته بود: در حال حاضر ، اجماعی در میان متحدان اوکراین برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

شرط گفت‌وگو با آمریکا درباره ثبات استراتژیک

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود در مجمع فدرال این کشور گفت: روسیه بدون در نظر گرفتن منافع ملی خود با ایالات متحده درباره ثبات استراتژیک بحث نخواهد کرد.

پوتین افزود: ایالات متحده به روسیه پیشنهاد گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک می‌دهد در حالی که تلاش می‌کند «شکست استراتژیک در میدان نبرد» را وارد کند؛ این رویکرد، ریاکارانه است.

وی ادامه داد:‌ اظهارات واشنگتن در مورد علاقه به چنین گفت وگویی با هدف انحراف افکار عمومی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور مطرح می‌شود؛ آنها فقط می خواهند به شهروندان خود و دیگر کشورها نشان دهند که هنوز بر جهان حکومت می‌کنند.

سلاح روسی در فضا،‌ ادعایی بی‌اساس است

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه طرح‌ ادعاها مبنی بر اینکه مسکو در حال آماده شدن برای استقرار تسلیحات هسته‌‌ی در فضا است را دروغ و نادرست خواند.

وی ادامه داد: طرح این ادعاها، ترفندی برای مجبور کردن روسیه به مذاکرات بر اساس شرایط واشنگتن است، مذاکراتی که تنها برای ایالات متحده مفید است.

پوتین گفت: مسکو در مورد ثبات استراتژیک با واشنگتن جدا از منافع ملی خود بحث نخواهد کرد.

وی خطاب به مقامات آمریکایی تأکید کرد: اگر می‌خواهید در مورد مسائل امنیتی و ثباتی که برای کل کره زمین مهم است بحث کنید، پس باید این کار را تنها در یک مجموعه واحد انجام دهید.

آرمان غرب

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه به مقاصد کشورهای غربی در مخاصمه با مسکو پرداخت و اظهار داشت: جلوگیری از توسعه روسیه،‌ تنها هدف غرب از این دشمنی نیست، این کشورها به فضایی وابسته به خود،‌ محو شده و در حال مرگ در جهان نیاز دارند که بتوانند هر کاری که می‌خواهند در جهان انجام دهند.

وی ادامه داد: غرب تمایل دارد همان کاری را که با اوکراین انجام داد با روسیه انجام دهد، از جمله اختلاف را به خانه ما بیاورد و ما را از درون تضعیف کند. اما آنها اشتباه محاسباتی کرده‌اند.

ما جنگ را آغاز نکردیم

پوتین در ادامه با اشاره به عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: ما این جنگ را در دونباس آغاز نکردیم، اما همانطور که بیش از یک بار گفته ام، ما هر کاری برای پایان دادن به آن و دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح روسیه با قاطعیت ابتکار عمل را در دست دارند، آنها با اطمینان در تعدادی از جبهه‌ها پیشروی و مناطق جدید بیشتری را آزاد می‌کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت:‌ نیروهای مسلح ما تجربه رزمی عظیمی را به دست آورده اند و قابلیت های رزمی نیروهای مسلح روسیه چندین برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

تسلیحات جدید روسیه

پوتین در ادامه با اشاره به سخنرانی سال ۲۰۱۸ میلادی خود در مجلس فدرال روسیه گفت: همه برنامه‌های تسلیحاتی که در آن سال اعلام شد، تکمیل شده و یا در آستانه تحقق هستند.

وی ادامه داد: سامانه‌های موشکی مافوق صوت کینژال (Kinzhal)، موشک کروز زیرکون (Zircon) (معروف به قاتل ناوهای هواپیمابر)، سامانه موشکی مافوق صوت بین قاره ای آوانگارد و سامانه های لیزری Peresvet هم‌اینک در حال استفاده هستند و آزمایش‌های مربوط به موشک کروز (سوخت هسته‌ای) بوروستنیک (Burevestnik) و اژدر (شناور زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای و غیرهسته‌ای) به نام پاسیدون (Poseidon)در حال انجام است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: نخستین سری از موشک‌های قاره‌پیما سارمات (قادر به حمل کلاهک هسته‌ای) نیز به نیروهای مسلح تحویل داده شده که بزودی آنها را در مناطق رزمی به نمایش خواهیم گذاشت.

پوتین اظهار داشت: کار بر روی تعدادی دیگر از سیستم‌های تسلیحاتی جدید، در شرایط امیدوارکننده ادامه دارد و ما همچنان در مورد دستاوردهای جدید دانشمندان و سازندگان تسلیحات خود خبرهایی را خواهیم شنید.

به دنبال سوق دادن روسیه به مسابقه تسلیحاتی هستند

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت:‌ کشورهای غربی سعی می کنند روسیه را به یک مسابقه تسلیحاتی و تکرار مسیری که در دهه ۱۹۸۰ میلادی با اتحاد جماهیر شوروی در پیش گرفتند، بکشانند، با این وجود، امروز تخصیص منابع روسیه به نیروهای مسلح تا حد امکان منطقی خواهد بود.

لزوم تلاش برای تقویت امنیت اوراسیا

پوتین همچنین با بیان اینکه در آینده باید برای ایجاد یک خط جدید از امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا تلاش کرد، از برنامه کشور برای تلاش در مسیر تقویت امنیت این منطقه سخن گفت.

کریدور را در مسیر خلیج فارس و اقیانوس هند تقویت خواهیم کرد

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت بهره‌برداری این کشور از راهگذرهای حمل ونقل کالا در مسیر شمال – جنوب و نیز کریدور شمال این کشور تأکید کرد.

پوتین گفت:‌ توسعه راه‌ها در کریدور شمال – جنوب تا خلیج فارس و اقیانوس هند در دستور کار روسیه خواهد بود و در این راستا،‌ نه تنها در راه‌های زمینی بلکه در حوزه تقویت زیرساخت‌های ریلی نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: روسیه گسترش مسیرهای ریلی به سمت مناطق جنوبی این کشور را با هدف افزایش تعداد بنادر و افزایش حمل و نقل کالا را در دستور کار خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام برنامه این کشور برای ارائه و اجرای برنامه گسترش خطوط آهن گفت: شاید در روند گسترش این خطوط،‌ برخی اقدامات به موقع انجام نشده است اما نباید متوقف شویم و بلکه باید کار را ادامه دهیم تا در سال ۲۰۳۰ حجم تبادل کالا در بنادر روسیه افزایش یابد.

پوتین همچنین از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران روس برای استفاده از کریدور حمل کالا در مسیر شمال این کشور دعوت کرد و گفت: در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳۶ میلیون تن بار در این کریدور جابجا شد که پنج برابر شاخص‌های زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

وی از تداوم ساخت کشتی‌های بزرگ و یخ‌شکن برای عبور از این مسیر آبی در همسایگی قطب شمال خبر داد و افزود: پارسال کشتی لنینگراد را ساختیم و در سال آینده، کشتی دیگری به نام استالینگراد خواهیم ساخت و به دنبال تانکر و کانتینرهای حمل گاز در این مسیر هستیم تا به نیاز اقتصاد جهانی پاسخ دهیم.

کریدور شمال – جنوب که در آغاز راه، محصول اراده و عزم روسیه، ایران و هند در سال ۲۰۰۰ میلادی برای ایجاد گذرگاه حمل و نقل بار بود، در طول سال های بعد، شاهد پیوستن شمار دیگری از کشورها به این مسیر ترانزیتی بود.

آنچه برای این کشورها در پیوستن به این مسیر ترانزیتی انگیزه بخش بود این بود که مسیرهای متداول برای ارسال کالا از هند به سمت سن پترزبورگ روسیه که از کانال سوئز عبور می‌کند، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد اما کریدور ایران در این مسیر تنها هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که بهره گیری از این ظرفیت، ۴۰ درصد زمان ترانزیت و ۳۰ درصد هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.

موفقیت بریکس در مقایسه با گروه هفت 

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عضویت این کشور در گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس گفت: روسیه، معماری مالی جهانی جدید را بر پایه فناوری پیشرفته و عاری از مداخله سیاسی بنا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: سهم بریکس در اقتصاد جهانی در برابری قدرت خرید تا سال ۲۰۲۸ به ۳۶.۶ درصد افزایش می یابد و گروه هفت با کاهش ۲۷.۸ درصدی روبرو خواهد بود. 

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی ( ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت. از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) پنج عضو جدید شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به این گروه پیوستند. 

روسیه در جمع چهار اقتصاد برتر جهان قرار خواهد گرفت

پوتین در ادامه با بیان اینکه روسیه سنگر ارزش های سنتی بوده و باقی مانده است، انتخاب ما با اکثریت مردم جهان مشترک است. 

وی اظهار داشت: در غرب به عمد هنجارهای اخلاقی و نهاد خانواده را تخریب می کنند، در حالی که روسیه زندگی و ارزش های سنتی را انتخاب می‌کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد روسیه متنوع‌ و از نظر فناوری پیشرفته‌ است،‌ گفت:‌ روسیه در آینده نزدیک به یکی از چهار اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. 

نظام مالیاتی برای کاهش فشار بر خانواده‌ها اصلاح شو

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهادهایی برای ارتقای شاخص‌های این کشور در عرصه‌های مختلف ارائه کرد، از جمله اینکه پیشنهاد برای تغییر در نظام مالیاتی این کشور را مطرح نمود.

پوتین در این باره گفت:‌ پیشنهاد می کنم با رویکردهای مدرن سازی سیستم مالی خود، به توزیع عادلانه تر بار مالیاتی نسبت به افرادی که درآمد شخصی و شرکتی بالاتری دارند، فکر کنیم؛ و بر عکس، بار مالیاتی بر دوش خانواده‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تأکید بر توسعه مشاغل و اجرای طرح‌های زیرساختی و اجتماعی در روسیه، در عین حال بر بسته شدن راه‌های فرار مالیاتی یا تخلف در اعلام درآمدهای مشمول مالیات تأکید کرد.

سخنرانی رئیس جمهور روسیه در مجلس فدرال، بیست و نهمین سخنرانی رؤسای جمهوری این کشور در تاریخ معاصر روسیه و نوزدهمین سخنرانی پوتین در مقام رئیس‌جمهور بود.

پیام رئیس‌جمهوری روسیه به مجلس فدرال یک سخنرانی عمومی سالانه برای هر دو پارلمان این کشور است که وضعیت امور در کشور را ارزیابی  و جهت گیری های اصلی سیاست داخلی و خارجی مسکو را تعیین می کند. محتوا و شکل این پیام توسط خود رئیس جمهور تعیین می‌شود.

بنا بر اعلام دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، حدود یک هزار نفر به این نشست دعوت شده بودند.

سناتورهای شورای فدراسیون و نمایندگان مجلس دومای فدراسیون روسیه، اعضای دولت، مقامات دفتر ریاست جمهوری، روسای دادگاه های قانون اساسی و عالی، اعضای شورای دولتی روسیه، فرمانداران، نمایندگان ادیان، دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران داخلی و خارجی از جمله افراد حاضر در این آیین بودند.

این سخنرانی در حالی انجام شد که انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در این کشور برگزار شود، انتخاباتی که پوتین نیز یکی از نامزدهای آن تلقی می‌شود. 

پیام سالانه پوتین به قانون تبدیل می‌شود

رئیس شورای فدراسیون روسیه در سخنانی پس از ارائه پیام سالانه پوتین به مجلس فدرال این کشور گفت: سناتورها، طرحی جدید شامل اقدامات لازم برای اجرای پیام رئیس‌جمهوری روسیه ارائه و تصویب خواهند کرد.

والنتینا ماتوینکو به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: دستورکار بزرگی پیش روی ما قانونگذاران است؛ هر چیزی که رئیس جمهور گفت نیاز به ثبت قانونی یا نظارتی دارد و این باید خیلی سریع انجام شود. ما از امروز مقدمات این کار را آغاز خواهیم کرد؛ در ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) آن را تصویب خواهیم کرد.

چین: آمریکا، فضا را به میدان جنگ تبدیل کرده است

وزارت دفاع چین اعلام کرد آمریکا تسلیحات تهاجمی را در فضا مستقر کرده و رزمایش‌های نظامی برگزار می‌کند. به گزارش ایسنا، «ژانگ شیائوگانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه گفت آمریکا به صورت فعالانه تسلیحات تهاجمی را در فضا مستقر و رزمایش‌های نظامی برگزار می‌کند؛ اقداماتی که تبدیل به بزرگترین تهدید علیه امنیت فضا شده ... چین: آمریکا، فضا را به میدان جنگ تبدیل کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, صلح

گزارش فارن پالیسی از سردرگمی ناتو از حمله احتمالی روسیه

فارن پالیسی در مطلبی با اشاره به هشدارهای فزاینده مقامات اطلاعاتی و دفاعی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد حمله احتمالی روسیه، نوشت: باوجود شدت گرفتن این تهدید، اعضای این پیمان بر سر جدول زمانی تهاجم احتمالی مسکو سردرگم هستند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این نشریه آمریکایی، سناریوها و جدول زمانی ... گزارش فارن پالیسی از سردرگمی ناتو از حمله احتمالی روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, استونی, انگلس, اوکراین, بالتیک, دانمارک, روسیه, سوئد, لتونی, لهستان, لیتوانی, ناتو, همبستگی

چین: هرگونه تلاش تایوان برای استقلال مخاطره نظامی در پی دارد

سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای ملی چین می‌گوید که هر نوع تلاش تایوان برای دستیابی به استقلال، به ایجاد مخاطره نظامی در این تنگه منجر خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژو فنگ‌لیان، سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای ملی چین هشدار داد که هرگونه تلاش دولت محلی تایوان برای ... چین: هرگونه تلاش تایوان برای استقلال مخاطره نظامی در پی دارد

ادامه

آمریکا, استقلال, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

چین: پکن و مسکو باید همکاری خود را در آسیا-اقیانوسیه تقویت کنند

وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه، اعلام کرد، پکن و مسکو باید همکاری و هماهنگی خود را در امور آسیا-اقیانوسیه تقویت کرده و به صورت مشترک از امنیت، ثبات و توسعه منطقه‌ای حفاظت کنند. به گزارش ایسنا، «سون ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین که روزهای دوشنبه و سه شنبه برای گفت‌وگو درباره روابط دو جانبه در ... چین: پکن و مسکو باید همکاری خود را در آسیا-اقیانوسیه تقویت کنند

ادامه

امنیتی, اوکراین, برزیل, بریکس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, همکاری استراتژیک, هندو پاسیفیک

مخالفت اسپانیا، جمهوری چک و لهستان با اعزام نیرو برای اوکراین

در واکنش به مطرح شدن گزینه‌ اعزام نیروهای نظامی به اوکراین از سوی برخی کشورهای غربی، اسپانیا، لهستان و جمهوری چک امروز سه‌شنبه، اعلام کردند که نیروهای خود را برای اوکراین اعزام نمی‌کنند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پیلار آلگریا سخنگوی دولت اسپانیا امروز در نشستی خبری اظهار داشت: مادرید با پیشنهاد پاریس برای ... مخالفت اسپانیا، جمهوری چک و لهستان با اعزام نیرو برای اوکراین

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اوکراین, جمهوری چک, جنگ سرد, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, مجارستان, ناتو