هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

نیروی دریایی آمریکا یگان ویژه پهپادی در خلیج فارس راه‌اندازی می‌کند

ناوگان پنجم آمریکا روز پنجشنبه از راه‌اندازی یک نیروی ویژه پهپادی عمل کننده در هوا و دریا در خلیج فارس خبر داد.

 

به گزارش یورونیوز؛ این اقدام در پی تنش‌ها و حوادث متعدد دریایی طی ماه‌های گذشته انجام می‌گیرد که ایران اغلب یکی از طرف‌های آن بوده است.

 

تنش‌های دریایی اخیر از ماه فوریه تاکنون با رسانه‌ای شدن موارد تازه ادامه یافته که طی آنها چند کشتی مرتبط با ایران یا اسرائیل هدف خرابکاری و یا انفجار قرار گرفته‌اند.

 

آخرین مورد از این حوادث نیز به ۲۹ ژوئیه گذشته باز می‌گردد که طی آن یک نفتکش متعلق به شرکتی تحت مالکیت یک میلیارد اسرائیلی در سواحل حمان حدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.

 

در جریان این حمله یک افسر امنیتی بریتانیا و یک خدمه نفتکش که تبعه رومانی بود جان باختند. مقام‌های آمریکایی و بریتانیایی سپس ادعا کردند پهپادی که به این کشتی حمله کرده از نوع پهپادهایی است که تنها در ایران ساخته می‌شود.

 

وزرای خارجه گروه هفت نیز ماه گذشته میلادی به اتفاق انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته و مدعی شدند که ایران در حمله پهپادی یاد شده به کشتی «مرسر استریت» نقش داشته است؛ ادعایی که تهران به شدت آن را رد کرد.

 

بهره‌گیری همزمان از هواپیماهای بدون سرنشین و هوش مصنوعی

 

این نیروی ویژه بر اساس آنچه اعلام شده از هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری هوش مصنوعی در ماموریت‌های خود بهره خواهد برد.

 

در بیانیه ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه به نقل از برد کوپر، معاون فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی این کشور آمده است: «این یگان جدید از یک سو به بهبود دانش دریایی ما کمک می‌کند و از سوی دیگر ظرفیت بازدارندگی ما را تقویت خواهد کرد.»

 

برخی گزارش‌ها حاکی است که این یگان به پهپادهای دریایی، زیردریایی و هوایی مجهز خواهد بود و هدف از راه‌اندازی آن نظارت و تسلط بیشتر بر مسیرهای دریایی در آسمان و اعماق آبهاست.

 

تیم هاوکینز، یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: «بواسطه این یگان ویژه، امکان بهره بردن سریع و همزمان از سامانه‌های خودران و هوش مصنوعی در عملیات دریایی منطقه، هرجا که ناوگان پنجم دریایی آمریکا حضور دارد، فراهم خواهد بود.»

 

به گفته فرماندهان ناوگان پنجم دریایی آمریکا که مقر کنونی آن در بحرین است یگان ویژه پهپادی یاد شده از مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای و ائتلاف‌های نظامی برخوردار خواهد بود.

روزنامه لومنیته؛ تعهد طالبان به‌ ناامن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا

روزنامه لومنیته فرانسه می‌نویسد؛ طالبان متعهد شده پس از تثبیت، نیروی خود را متمرکز بر ناامن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا کند!

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله

چامسکی؛ جنگِ ضد تروریسم آمریکا بخش اعظم دنیا را ویران کرده است

دانشمند و تحلیلگر مشهور آمریکایی گفته جنگی که آمریکا ۲۰ سال پیش برای «مبارزه با تروریسم» آغاز کرد باعث ایجاد ویرانی در بخش اعظم دنیا شده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, صلح, عراق