هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

نیروهای اوکراینی در حمله خود به جزیره مارها ناکام ماندند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح توانستند، حمله جدید اوکراین به جزیره زمینی (جزیره مارها) در دریای سیاه را ناکام بگذارند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته پایگاه اسپوتنیک، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد «دشمن بار دیگر تلاشی نافرجام برای حمله به جزیره زمینی با هواپیما‌ها و موشک انداز‌ها کرد. سامانه توپخانه ای- موشکی پانتسیر اس هواهپیمای مدل سو-۲۵ متعلق به نیرو‌های هوایی اوکراین و ۱۲ موشک را منهدم کرد.»

 

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد هیچ تلفات یا خسارت به نیرو‌های مسلح روسیه که در جزیره زمینی مستقر هستند؛ وارد نشد.

 

در خبری دیگر، مقامات جمهوری لوهانسک اعلام کردند مزدوران آلمانی، فرانسوی، لهستانی و آمریکایی دیروز از شهر سیورودونتسک فرار کردند و تسلیحات خود را در این شهر رها کردند.

 

یکی از مسئولان وزارت کشور لوهانسک اعلام کرد تعدادی از عناصر ارتش اوکراین در شهر مرنایا دالینا دسته دسته خود را تسلیم می‌کنند. تعداد زیادی از غیرنظامیان که از کارخانه آزوت در سیورودونتسک انتقال داده شده بودند پس از آزادسازی کامل این شهر از نیرو‌های اوکراینی، تصمیم گرفتند در این شهر بمانند.

 

مقامات نظامی سابق آمریکا حضور کارکنان سیا و کماندو‌های ناتو در اوکراین را تایید می‌کنند.

 

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: کارکنان سیا و کماندو‌های انگلیس، فرانسه، کانادا و لیتوانی از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در این کشور حضور دارند، هرچند دولت آمریکا و کشور‌های ناتو منکر استقرار نیرو‌های خود در اوکراین هستند. آیا در حالی که نظامیان اوکراینی روز به روز از نظر قوای تسلیحاتی ضعیف‌تر می‌شوند، این تلاش‌های مخفیانه غرب به زحمتش می‌ارزد؟

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ جیرالدی، مقام سابق سیا و مامور اطلاعاتی این نهاد می‌گوید: «به نظرم گزارش نیویورک تایمز از هر جهت گزارش درستی است و همان چیزی است که من این روز‌ها به گوشم می‌خورد. آموزش‌های فراوانی در پایگاه نظامی گرافنوور آلمان می‌دهند تا اوکراینی‌ها با تسلیحات جدید آشنا شوند. همچنین رده‌هایی از سربازان عملیات ویژه و کارکنان اطلاعاتی در حال عملیات در غرب اوکراین هستند. آن‌ها یونیفورم نظامی ندارند و بسیاری از آن‌ها با پوشش‌های مختلفی مثل تعلق به سفارتخانه‌ها یا سازمان‌های مردم نهاد خارجی کار می‌کنند. همه این‌ها یعنی بایدن و دیگر رهبران غربی درباره مشارکت در نبرد اوکراین دارند دروغ می‌گویند.»

 

آمریکا پیش از عملیات ویژه روسیه برای نظامی زدایی و نازی زدایی از اوکراین ۱۵۰ مربی نظامی خود را از این کشور بیرون برد. با این حال، به گزارش نیویورک تایمز، برخی عوامل سیا مخفیانه به فعالیت در این کشور ادامه داده اند و هدایت غالب اطلاعات دریافتی از آمریکا به نیرو‌های اوکراینی را بر عهده دارند.

 

علاوه بر این، کماندو‌های متحدان آمریکا در ناتو در حال اداره جریان تسلیحات و تجهیزات در اوکراین و آموزش نظامیان این کشور هستند. نیویورک تایمز به نقل از مقامات غربی نوشته است این کماندو‌ها در کنار نظامیان اوکراینی در خط مقدم نبرد نیستند.

 

این روزنامه می‌گوید هرچند آمریکا و کشور‌های عضو ناتو به فعالیت این نیرو‌ها در اوکراین اذعان نمی‌کنند، اما روسیه و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی سراسر جهان از این مساله آگاهند.

 

جیرالدی می‌گوید: «اگر برخی از این سربازان با لباس غیر نظامی کشته شوند یا بدتر از آن اسیر شوند و درباره نقششان حرف بزنند وضع بایدن به هم خواهد ریخت. دولت بایدن اعتبار و احتمالا آینده سیاسی خودش را با این گره زده که می‌تواند کاری کند اوکراین بدون تسلیم به درخواست‌های روسیه از مهلکه بگریزد.»

 

کارن کیاتکوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع این کشور می‌گوید: «استقرار پرسنل سیا (شامل عوامل نظامی و اطلاعاتی) در مراحل نخست هر جنگ طولانی که با حمایت آمریکا به راه بیفتد، امری معمول است و هدف دیگر این کار دستکاری در اوضاع سیاسی کشور هدف در درازمدت است.»

 

او گفت: «این آینده‌ای است که راهبردسازان نومحافظه کار در واشنگتن و متحدان انگلیسی و اروپایی آن‌ها برای اوکراین متصور شده اند. دولت آمریکا و سیا اوکراین را سکویی مفید و قابل گسترش در رقابت با فدراسیون روسیه قلمداد می‌کنند، به جای این که به راه حلی مبتنی بر مذاکره بیندیشند که در آن اوکراین به عنوان یک کشور بی‌طرف و ثمربخش ایفای نقش کند.»

 

این تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد تلاش دولت آمریکا در این راستا تلاشی جدی است چرا که پول عملیات‌های سیا و فروش سلاح و حمایت و آموزش نظامی آزادانه از کنگره و دولت بایدن سرازیر می‌شود. این وضعیت نشان می‌دهد عملیات‌های اطلاعاتی در داخل اوکراین و اطراف آن برای دولت آمریکا «اهمیت حیاتی» دارند.

دولت بایدن: اوکراین توانایی باز پس‌گیری اراضی خود را ندارد

مقامات دولت رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که علی رغم تسلیح اوکراین به تجهیزات پیشرفته نظامی غربی، بعید به نظر می‌رسد که کی‌یف بتواند سرزمین های از دست رفته را بازپس بگیرد.

ادامه

اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدوِدف: هر حمله‌ای به کریمه، اعلان جنگ علیه روسیه است/ به‌اوکراینی‌های نازی رحم نمی‌کنیم

معاون شورای امنیت ملی روسیه ضمن محتمل دانستن وقوع جنگ با ناتو در صورت تجاوز به شبه‌جزیره کریمه، گفت نیروهای روس در حال مبارزه با نازی‌های اوکراینی هستند نه مردم این کشور.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فاشیسم, فنلاند, لوگانسک, لیتوانی, ناتو

«کاراجباری درشین جیانگ»؛ دروغ شاخدار آمریکا، بهانه‌ای برای مهار چین

«شو گوی‌شیانگ» یکی از سخنگویان دولت منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ ۲۴ ژوئن در کنفرانس خبری آنلاین گفت: شین جیانگ به‌شدت «قانون جلوگیری از کار اجبار اویغورِ» ایالات متحده را محکوم و شدیدا با آن مخالفت می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, کارگری, گزارش