تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

نکات بسیار مهم برای دستگیر شدگان و خانواده‌های آن‌ها

ارسالی از آگاهان به مسائل حقوقی و از همراهان “شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان سراسر کشور”

۱-حکومت در بازداشت کردن و صدور احکام دو قصد دارد:

الف -سرکوب و به زعم خودش کمتر کردن تعداد انقلابیون فعال

ب – ایجاد ارعاب در بقیه.

آیا ما می‌توانیم این دستگاه قضایی-امنیتی را متحول کنیم؟ نه. این سیستم باید برود.

آیا ما می‌توانیم کاری کنیم که دستگاه سرکوب را کندتر کنیم و شتاب انقلاب را بیشتر و هزینه‌ی احکام دادگاه‌ها را برای خودمان کمتر کنیم؟ بله می‌توانیم!

چطور؟

تمام تلاش بازجو/ بازپرس / قاضی و وکیل تحمیلی برای گرفتن اقرار / اعتراف است، آنهم به دست خط یا امضای خود ما.

لطفا نکات زیر را با دقت بخوانید:

به پرونده‌ی همین عزیزانی که حکم گرفته‌اند و به تجربه وکلای متبحر در پرونده‌های سیاسی و به تجربه‌ی زندانیان سیاسی و خانواده‌های‌شان دقت کنیم. خانواده‌ها هم این‌ها را باید بدانند!

۲- در هنگام بازجویی به هیچ کار کرده یا نکرده، اقرار / اعتراف نکنید؛ به هیچ عنوان. با اقرار نکردن میزان حکم صادره تعزیزی / زندان، قطعا کمتر خواهد شد. با اقرار نکردن صدور حکم اعدام یا حکم‌های چند سال زندان، غیر ممکن یا بسیار بسیار سخت خواهد شد. به تمام احکام صادره دقت کنید: همگی به این علت به راحتی صادر شده‌اند که شخص متهم / زندانی با دستخط خودش به جرم نکرده اقرار کرده است. اصلا برای گرفتن همین اقرار او و خانواده را تحت فشار گذاشته‌اند.

۳- اگر هنگام بازجویی به هر دلیلی اقرار / اعتراف کرده‌اید، در موقع حضور نزد بازپرس (در دادسرا) یا در مرحله دادگاه نزد قاضی اعلام کنید تحت شرایط بد روحی بوده‌اید و اقرار خود را قبول ندارید. آنها وکلای تحمیلی را هم برای همین گذاشته‌اند که شما را تشویق کنند که زیر اقرار خود نزنید. بازپرس و قاضی دلسوز شما نیستند و قطعا ناراحت و یا عصبانی می‌شوند که شما حالا اقرارهای دوره‌ی بازجویی را رد می‌کنید، اما به درک که ناراحت می‌شوند! شما با رد کردن (زدن زیر) اقرار و اعتراف خود باعث می‌شوید نتوانند حکم(های سنگین) بدهند.

۴- خانواده‌ها: در هر امکان تماس یا رساندن اطلاعات به عزیزان خود بلافاصله بعد از سلام بگویید اگر در بازجویی اقرار کرده‌اند نزد بازپرس و یا قاضی حتماً زیر اقرار / اعتراف بزنند. این مهم‌ترین مطلبی است که باید به گوش آن‌ها برسانید. به عزیز خود بگویید به هیچ وجه گول وعده و وعید بازجو / بازپرس / قاضی و وکیل تحمیلی را نخورند. همه‌ی آن‌ها تلاش می‌کنند متهم / زندانی، اقرار / اعتراف کند تا علیه او و برای صدور حکم استفاده شود. به هیچ وجه وعده وعیدها و ” قول مساعد برای کمک ” را از آنها قبول نکنند. این یک شگرد کثیف برای اعتراف / اقرار گرفتن است.

۵- وکلای تحمیلی فقط تا مرحله بازپرسی (و صدور کیفرخواست) می‌توانند تحمیل / اجبار شوند. طبق قانون خودشان (تبصره ماده ۴۸)، وکیل تعیینی / انتخابی شما می‌تواند در مرحله دادگاه حضور داشته باشد. ممکن است به راحتی، وکیل تعیینی / انتخابی شما را قبول نکنند اما اصرار و پیگیری شما بسیار مهم است. 

۶- در زمان بازجویی ابتدا و انتهای نوشته خود را با ضربدر ببندید که نتوانند بعداً چیزی به آن اضافه کنند. اگر متن را خودشان نوشته بودند و خواستند امضا کنید حتما بخوانید و اگر قبول ندارید امضا نکنید. در بازپرسی و دادگاه هم به هیچ وجه هر چه خواستند ننویسید و امضا نکنید.

۷- خانواده‌ها: در مورد دستگیر شدن عزیزان خود اصلا سکوت نکنید. تلاش کنید دستگیری و گروگان‌گیری، رسانه‌ای شود. کسانی که می‌گویند (حتی اگر وکیل باشد) که اگر خبرش درز کند بازجو / بازپرس / قاضی لج خواهد کرد، دانسته یا ندانسته به سرکوب کمک می‌کنند و باعث سنگین‌تر شدن حکم صادره خواهند شد.

۸- حتی اگر در مرحله بازپرسی / دادسرا اجازه‌ی حضور وکیل تعیینی منتخب شما را ندادند اما شما خودتان جداگانه با وکیل مستقل مشورت کنید. می‌توانید با کانون وکلای شهر / استان خود تماس بگیرید. مشورت کنید تا در بی‌خبری شما از مراحل صدور حکم، سرتان کلاه نگذارند. مشورت کنید تا بدانید چه می‌گذرد و شما چه می‌توانید بکنید.

۹- در هر تماس با ارتباط ممکن با عزیز دربند خود بلافاصله به او بگویید به وکیل یا هر کسی که گفته همکاری کن و یا مثلاً اقرار کن تا حکمت سبک شود گوش نکند. اقرار / اعتراف، فقط باعث تقویت احتمال صدور حکم(های سنگین) می‌شود. قصد آنها کمک نیست؛ گول زدن برای اعتراف گرفتن است.

۱۰- هیچ کدام از احکام صادره اعدام یا سایر احکام حتی با قانون موجود همخوانی ندارند. چگونه به این سرعت توانسته‌اند حکم دهند؟
از طریق فشار و آزار به فرد بازداشتی و به کمک دستخط و اقرار / اعتراف خود زندانی و با اعتراض نکردن به قرارهای بازپرس / دادستان / دادسرا (مثلا کیفرخواست) و رای‌های صادر شده در دادگاه.
پس: اقرار نکنید.
اگر کردید باز هم فرصت هست و در بازپرسی و دادگاه زیرش بزنید و هر قرار و حکمی که صادر شد بلافاصله به صورت مکتوب و با ثبت رسمی به آن اعتراض کنید و بنویسید که آنرا قبول ندارید.

۱۱- درباره‌ی وثیقه و آزادی موقت: اگر برای زندانی شما قرار وثیقه (یا کفالت) تعیین کرده‌اند به بازپرس / دادسرا و یا دادستان اصرار کنید که قصد تودیع وثیقه برای آزادی موقت دارید. آنها به صورت شفاهی با شما مخالفت می‌کنند اما ممکن است کلک بزنند و در پرونده به صورت مکتوب بنویسند شما توانایی وثیقه سپردن ندارید (عجز در تودیع وثیقه). شما به صورت مکتوب به بازپرس یا دادستان یا ریاست دادگستری بنویسید که توان و تمایل برای تودیع وثیقه دارید. که ثبت شود و نتوانند در پرونده درج کنند که شما بوده‌اید که نخواسته‌اید وثیقه بگذارید. اصرار و پیگیری هم کنید و همیشه به صورت مکتوب.

۱۲- حتی اگر عکس و فیلم نشان دادند، رد کنید که شما بوده‌اید!
نکته!
قرار نیست حرف شما را باور کنند. بلکه فقط مهم این است که اقرار نکنید و ننویسید و امضا نکنید.

تعهد ندهید که ” دیگر ” کار غیر قانونی و شرکت در اغتشاش و… نخواهم کرد چون معنیش این است که قبول کردید یک بار انجام داده‌اید.
بنویسید که ” تا حالا نکرده و نخواهم کرد ” یعنی که قبول ندارید که اینبار هم کاری ” غیرقانونی” کرده‌اید.

۱۳- با تماس و احضار تلفنی و شفاهی هیچ شخص و نهادی به هیچ جا مراجعه نکنید. تماس تلفنی و هرگونه احضار غیر کتبی، غیرقانونی و فقط برای ارعاب و پرونده‌سازی است. نرفتن شما هیچ عواقبی نخواهد داشت. به هیچ وجه نروید.

۱۴- خانواده‌ها: چه برای تودیع وثیقه، چرا برای گماردن وکیل انتخابی / تعیینی، چه برای اعتراض به قرارها و احکام صادره، چه برای پیگیری وضعیت پرونده، همیشه پیگیری کنید و به صورت مکتوب خواسته‌های خود را در دادسرا / دادگاه ثبت کنید.
با یک بار تشر و تهدید و یا وعده و وعید آنها فکر نکنید باید دست بردارید. برای کمک به زندانی خود: دائما پیگیری کنید.
دائما پیگیری کنید…
دائما پیگیری کنید…

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

ساوت چاینا مورنینگ پست: موشک‌های جدید چین زیرساخت‌های تایوان را هدف قرار می‌دهد

یک رسانه چینی اعلام کرد پکن موشک‌های کوتاه بردی می‌سازد که می‌توانند زیرساخت‌های حیاتی تایوان را مورد اصابت قرار دهند. ساوت چاینا مورنینگ پست امروز پنجشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به ارتش آزادیبخش خلق چین گزارش داد که چین مجموعه‌ای از موشک‌های دقیق کوتاه برد و سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه را ساخته است ... ساوت چاینا مورنینگ پست: موشک‌های جدید چین زیرساخت‌های تایوان را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, المان, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, فرانسه

خواستِ کارگران راه‌آهن: خصوصی‌سازی را متوقف کنید!

حکومت جمهوری اسلامی با اطاعت از فرمان‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خصوصی‌سازی در همهٔ عرصه‌های اقتصادی، آموزشی، بهداشت و سلامت را به‌خشن‌ترین شیوه‌ها به پیش می‌راند و با ادامه برنامهٔ جراحی اقتصادی معضل‌ها و چالش‌های ایجاد شده بر سر راه کارگران و زحمتکشان میهن‌مان را پردامنه‌تر کرده است. ارزان‌سازی مزد کارگران و زحمتکشان، ... خواستِ کارگران راه‌آهن: خصوصی‌سازی را متوقف کنید!

ادامه

اختلاف طبقاتی, استبدادی, ایران, بانک جهانی, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, مقاله

سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی روسیه برای مبارزه با نئونازیسم و نژاد‌پرستی را تصویب کرد/ رویارویی شرق و غرب

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه قطعنامه‌ی پیشنهادی روسیه با عنوان «مبارزه با ستایش نازیسم، نئونازیسم و ​​سایر اقداماتی را که به تشدید اشکال مدرن نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه‌هراسی و عدم تحمل مرتبط کمک می‌کند» تصویب کرد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، این قطعنامه با ۱۲۰ رای موافق، ۵۰ رای مخالف ... سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی روسیه برای مبارزه با نئونازیسم و نژاد‌پرستی را تصویب کرد/ رویارویی شرق و غرب

ادامه

آمریکا, اپارتایت, اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق, غرب, نئونازیسم

مادر زندانی ۱۵ ساله: در سر و سینه و شکم امیرحسین ساچمه است

امیرحسین را به خانه‌ای می‌برند… در آن خانه یک کوکتل مولوتف وجود داشت که آن را در پرونده او قرار می‌دهند مادر امیرحسین رحیمی متهم ۱۵ساله‌ای که ۲ماه زندانی است در گفت‌وگو با «اعتماد» از مشکلات و مطالباتش می‌گوید: وکیل تسخیری با ما تند برخورد می‌کند |«خانم من نمی‌دانم درباره کدام پرونده صحبت می‌کنید؟ پرونده‌های ... مادر زندانی ۱۵ ساله: در سر و سینه و شکم امیرحسین ساچمه است

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کودکان کار, گزارش