خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

نشست وزاری خارجه گروه ۷ با موضوع جنگ اوکراین

ژاپن اعلام کرد وزاری امور خارجه گروه هفت به منظور گفت‌وگو درباره درگیری طولانی مدت روسیه و اوکراین امروز پنجشنبه به صورت برخط دیدار می‌کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، این نشست در حالی برگزاری می‌شود که روز گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در واشنگتن دیدار و از کمک‌های نظامی جدید به این کشور از جمله سامانه دفاع هوایی پاتریوت خبر داد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه ژاپن، وزرای امور خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا به همراه اتحادیه اروپا قرار است در این نشست مجازی نظرات خود را درباره آخرین وضعیت اوکراین به اشتراک بگذارند.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرد که پس از این نشست دپیلمات‌های ارشد به احتمال زیاد همکاری خود را برای ادامه حمایت از اوکراین اعلام می‌کنند.

ماه گذشته، وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه مشترکی که پس از نشست دو روزه در آلمان منتشر شد، ‌ بر ادامه اعمال هزینه‌های اقتصادی و حمایت از کیف متعهد شدند.

بنا بر این گزارش، قرار است ژاپن سال آینده ریاست این گروه را که اکنون بر عهده آلمان است در دست بگیرد.

مسکو: بایدن و زلنسکی آمادگی پذیرش صلح را ندارند

سفیر روسیه در واشگتن در واکنش به سفر رییس‌جمهور اوکراین به آمریکا گفت: گفت‌وگوها در واشنگتن نشان می‌دهد که نه دولت آمریکا و نه زلنسکی برای پذیرش صلح آماده نیستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف در بیانیه‌ای افزود: سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا نشان داد که ادعای واشنگتن مبنی بر اجتناب از رویارویی مستقیم با مسکو یک “مفهوم تو خالی” است.

وی همچنین با رد ادعاهای رسانه‌های آمریکایی در مورد عدم تمایل روسیه برای رسیدن به صلح در جنگ با اوکراین بار دیگر بر مواضع مسکو در این باره تاکید کرد.

از زمان الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه، مسکو بارها از تمایل به برگزاری مذاکرات صلح با اوکراین سخن گفته اما در عین حال تاکید کرده است که از سوی کی‌یف و غرب برای این مذاکرات عزم و آمادگی لازم را مشاهده نمی‌کند.

آنتونوف سفر زلنسکی به واشنگتن را اعلام نیاز غرب برای هدایت این جنگ نیابتی تا رسیدن به پیروزی کامل علیه مسکو خواند و افزود: برای رسیدن به این هدف و ایده دیوانه‌وار شکست روسیه در میدان نبرد، از منابع گسترده، تسلیحات و ظرفیت‌های اطلاعاتی علیه مسکو استفاده می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت که در این میان برخی حتی ادعا می‌کنند که می‌شود روسیه را تنها در سه روز فتح کرد.

این دیپلمات ارشد روس در واکنش به ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا به کی‌یف خاطر نشان کرد که ارتش روسیه هرگونه سلاح غربی در اوکراین را به طور سیستماتیک نابود می‌کند.

آنتونوف در بخش دیگری از این بیانیه واشگتن را مسئول آغاز درگیری‌های سال ۲۰۱۴ در اوکراین اعلام کرد و با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در سال‌های گذشته، ادامه داد: در تمام این سال‌ها واشنگتن جرائم غیرانسانی کی‌یف علیه روس‌های ساکن اوکراین را نادیده گرفت‌ است.

رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه در کاخ سفید با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کرد تا درباره راهبردهای میدان نبرد، نیازهای اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه تبادل نظر کنند.

زلنسکی همچنین در جریان سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا – مجلس و سنا – از قانونگذاران آمریکایی خواست تا علاوه بر تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، بر تجهیزات نظامی بیشتری در اختیار کی‌یف قرار دهند.

شی: چین آماده همکاری با روسیه برای حاکمیت جهانی منصفانه است

رییس‌جمهور چین در جریان دیدار روز چهارشنبه با معاون رئیس شورای امنیت روسیه بر آمادگی کشورش برای ایجاد روابط حسنه و همکاری نزدیک با روسیه در راستای یک حاکمیت جهانی منصفانه‌تر تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش تلویزیون مرکزی چین، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در جریان دیدار ... شی: چین آماده همکاری با روسیه برای حاکمیت جهانی منصفانه است

ادامه

اتحاد شوروی, بریکس, تحلیل, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

خشم آمریکا از تسلیم نشدن سازمان ملل در پرونده پهپادهای ایرانی

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا و متحدان غربی آن از تسلیم نشدن سازمان ملل برای انجام تحقیقات در خصوص ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه خشمگین و سرخورده هستند. به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا در ... خشم آمریکا از تسلیم نشدن سازمان ملل در پرونده پهپادهای ایرانی

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, سازمان ملل

سیاستمدار آمریکایی: «سیا» بدترین سازمان تروریستی در جهان است و باید منحل شود

یک سیاستمدار آمریکایی، سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را بدترین سازمان تروریستی در جهان دانست. به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «جفری یانگ» سیاستمدار آمریکا در توئیتی نوشت: سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بدترین سازمان تروریستی از زمان تاسیسش در سال ۱۹۴۷ است و باید همین حالا منحل شود. در واکنش به اظهارات ... سیاستمدار آمریکایی: «سیا» بدترین سازمان تروریستی در جهان است و باید منحل شود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, ناتو

پوشلین: نیروهای اوکراینی قادر به دفاع از مناطق اشغالی نیستند

رئیس منطقه دونتسک در شرق اوکراین از پیشروی نیروهای روسی در برخی از مناطق دونتسک خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس، رئیس منطقه دونتسک در شرق اوکراین می‌گوید نیروهای اوکراینی در برخی نقاط این بخش قادر به مقابله با نیروهای روسی نیستند. «دنیس پوشیلین»، رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک (DPR) در مصاحبه ... پوشلین: نیروهای اوکراینی قادر به دفاع از مناطق اشغالی نیستند

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا