ظهور شرکت‌های خصوصیِ متولیِ بیمه تکمیلیِ به اسفبارتر شدن شرایط برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه انجامید

کارگران به امید آنکه در دوران بیماریِ خود و خانواده‌شان حداقل از بابتِ هزینه‌های درمان آسایش داشته باشند، بخشی از پول خود را بابت حق بیمه می‌دهند اما به هنگام بیماری چیزی دستِ آن‌ها را نمی‌گیرد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

نظام دستمزدیِ ما یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشور است

حسین راغفر گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل مهاجرت از کشور و همینطور عقب‌ماندگی اقتصاد ما، نظام دستمزدی ماست. اگر نظام دستمزدی پاسخگوی نیازهای حداقلی و اساسی نیروی کار نباشد مشکلاتی به وجود می‌آید.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

تامین منافع رژیم ضد ملی ولایی در غارت کارگران نهفته است

باید بدانیم که حذف پیمانکاران نه تنها بار مالی برای دولت ندارد، بلکه با یک حساب سرانگشتی ساده می‌توان اثبات کرد که با نظارت حداکثری در ترک تشریفات پیمان‌ها، می‌توان ۲ تا ۶ درصد بابت پیمان‌های تامین نیرو به خزانه مسترد کرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

اعتصاب و تظاهرات سراسری در فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون

بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور ازجمله دستمزدها، بیمه بیکاری و نظام بازنشستگی، امروز (سه شنبه) را روز اعتصاب و تظاهرات سراسری اعلام کردند و از کارمندان و کارگران خواستند تا به این جنبش اعتراضی بپیوندند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فرانسه

نرخ فقر در آمریکا ۱۱.۴ درصد رشد داشته است

بر اساس اعلام اداره سرشماری آمریکا، میزان فقر در این کشور در سال گذشته میلادی و در پی پاندمی کرونا رشد ۱۱.۴ درصدی داشت.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در سال گذشته میلادی ۳۷.۲ میلیون نفر در آمریکا در فقر بودند که یک درصد بیشتر از ۲۰۱۹ است؛ در آن سال نرخ فقر در آمریکا روی عدد ۱۰.۵ درصد توقف داشت که پایین‌ترین میزان از زمان ثبت این آمار در ۱۹۵۹ محسوب می‌شود.

 

این جدیدترین آمار همچنین نخستین افزایش فقر در آمریکا پس از پنج سال متوالی کاهش نرخ فقر است.

 

بر اساس اعلام اداره سرشماری آمریکا، متوسط درآمد خانوار در سال گذشته میلادی روی عدد ۶۷ هزار و ۵۲۱ دلار توقف داشت که کاهش ۲.۹ درصدی نسبت به سال قبلتر و عدد ۶۹ هزار و ۵۶۰ دلار بود. این نخستین کاهش چشمگیر درآمد خانوار از ۲۰۱۱ است.

 

در ادامه گزارش این اداره همچنین آمده است: بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، متوسط درآمد واقعی تمامی کارمندان و کارگران در آمریکا ۱.۲ درصد کاهش یافت و مجموع افراد با درآمد کاهشی حدود سه میلیون نفر بود، درحالیکه تعداد کارمندان تمام وقت ۱۳.۷ میلیون کاهش داشت.

 

در پی شیوع کرونا بیش از ۲۲ میلیون نفر در آمریکا در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۰ شغل خود را از دست دادند.

 

بر اساس جدیدترین آمار وزارت کار آمریکا، این کشور ۸.۴ میلیون بیکار تا اوت سال جاری میلادی داشته است.

تلاش پیگیر بازنشستگان برای وادارکردن رژیم به‌پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و‌تصویب لایحه همسان‌سازی

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اعمال دو مرحله متناسب‌سازی و ضرورت تکمیل اجرای متناسب‌سازی تا سقف ۱۰۰ درصد سال زمان برقراری مستمری (بر اساس بخشنامه ۱۴۰۰ مستمری‌ها) یادآور شدند که ترمیم ضرایب اعمال متناسب‌سازی تا ۷۵ درصد سال برقراری مستمری انجام شده است؛ در حالی که ۲۵ درصد باقی مانده آن در ... تلاش پیگیر بازنشستگان برای وادارکردن رژیم به‌پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و‌تصویب لایحه همسان‌سازی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی

فعال کارگری؛ برای گذر از اقتصاد تماما ناسالم و مهار تورم، نیاز به تغییرات ساختاری جدی داریم

تورم به معنای ‌عدم تناسب پول با ثروت واقعی و تولید ملی است؛ وقتی پول انبوهی در دست خواص رانتخوار است و تولید ناخالص ملی هر ماه افول می‌کند، چطور قرار است تورم را مهار کنند؛ عده‌ای که پول‌های بادآورده دارند، مدام قیمت‌ها را کاذب بالا می‌برند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

کالایی‌سازی‌ ضد‌انسانی نیروی کار و ترس از قرار گرفتن در لیست سیاه در غیاب تشکل صنفی

کارگران پیمانکاری، همه جا درد دل‌های مشابهی دارند؛ هزاران کارگر متخصص و فنی که سرمایه‌های تولید و پیشرفت کشور هستند، همه جا به دست پیمانکاران و دلالان نیروی انسانی سپرده شده‌اند؛ از عسلویه در جنوب تا نیروگاههای برق در گوشه و کنار کشور و قطارهای مسافربری.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش