پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

نخست‌وزیر مجارستان: نفت و گاز روسیه تحریم نمی‌شود

نخست وزیر مجارستان امروز در پیامی تصویری که در صفحه فیسبوکش منتشر ساخت اعلام کرد که اتحادیه اروپا علیه نفت یا گاز روسیه تحریمی اعمال نخواهد کرد.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که ویکتور اوربان در گرماگرم برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در فرانسه نوشت: مهمترین مسئله به نحو مطلوبی حل و فصل شده و تحریمی علیه (واردات) نفت یا گاز (از روسیه) وجود نخواهد داشت و در نتیجه در دوره پیش رو ذخیره (انرژی) مجارستان تامین خواهد بود.

 

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی در کاخ ورسای فرانسه هرگونه الحاق سریع کی‌یف به اتحادیه اروپا را رد نیز کردند.

 

رهبران ۲۷ کشور اروپایی که روز پنجشنبه برای نشستی دو روزه در مورد حمله روسیه به اوکراین گرد هم آمده بودند، بر روابط نزدیک‌تر با کی‌یف تاکید کرده اما گفتند که الحاق سریع این کشور به اتحادیه اروپا در زمان حاضر نمی‌تواند انجام شود.

 

پیش‌تر ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین، با ارسال نامه‌ای رسمی خواسته بود اتحادیه اروپا با الحاق سریع این کشور موافقت کند.

 

اما درخواست‌های رییس‌جمهوری اوکراین با حمایت استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی و لهستان برای فرآیند عضویت ویژه نتوانست فرانسه، آلمان، اسپانیا یا هلند را متقاعد کند.

شینهوا: سیستم‌های چینی برای هدف قرار دادن روسیه، توسط آمریکا هک می‌شوند

خبرگزاری شینهوا چین امروز (جمعه) اعلام کرد کامپیوترها و سیستم‌های چین توسط بازیگران خارجی عمدتا از آمریکا برای “هدف قرار دادن روسیه، اوکراین و بلاروس” هک شده است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, هلند

پوتین: آمریکا اکنون درصدد حل مشکلات خود با ایران و ونزوئلاست

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که واشنگتن با وجود اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، اکنون برای حل مشکلات خود با این دو کشور تلاش می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق اروپا, ونزوئلا

هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص احتمال نشت پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین

سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به نشت تصادفی پاتوژن‌های بیماری‌زا از آزمایشگاه‌های اوکراین، خواستار نابودی این مواد خطرناک شد.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بهداشت جهانی

روسیه: ناسیونالیست‌های اوکراین مانع از خروج مردم از ماریوپل می‌شوند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناسیونالیست‌ها و افراطی‌های اوکراین مردم شهر ماریوپل را مجبور می‌کنند در خانه‌هایشان بمانند.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, اوکراین, ترکیه, تروریسم, جهان, دونتسک, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فرانسه, لوگانسک, ناتو

وزیر دفاع روسیه: بیش از ۱۶ هزار داوطلب آماده کمک به دونباس هستند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۶ هزار داوطلب از خاورمیانه آمادگی خود را برای کمک به جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک اعلام کرده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک