واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

ناطق نوری؛ پیشنهاد اخیر ترامپ در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان اعلام کرد که مسقط آمادگی دارد به عنوان میانجی بین تهران و واشنگتن وارد عمل شود.

 

وزیر خارجه عمان روز سه شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره سفرش به واشنگتن گفت: ما پیامی از کسی از جمله ایرانی‌ ها برای آمریکایی‌ ها نیاوردیم.

 

بن علوی افزود: معتقدیم، می‌شود گفت‌وگو را شروع کرد. دو طرف وسط این همه مشغولیت نیاز دارند فرصتی پیدا کنند که وارد چنین درگیری نشوند؛ که این درگیری برای منطقه و کسی، هیچ فایده‌ای ندارد.

 

به گزارش ایرنا، ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا عصر روز گذشته دوشنبه، پس از چند هفته تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک خبری خود با ‘جوزپه کونته’ نخست وزیر ایتالیا ، آمادگی واشنگتن را برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران اعلام کرد.

 

وی گفت: اگر مقامات ایرانی آمادگی داشته باشند، حاضرم بدون هیچ پیش شرطی با آنها گفت و گو کنم.

 

اظهارات جدید ترامپ در حالی مطرح می شود که بر اساس برخی گزارش ها عمان قصد دارند تا بین تهران و واشنگتن میانجیگری کند.

 

بن علوی پیشتر نیز در جریان سفر به واشنگتن با ‘ مایک پمپئو ‘ همتای آمریکایی خود دیدار و بر آمادگی کشورش برای میانجیگری بین واشنگتن و تهران تاکید کرده بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه نیز در جریان حضور در مراسم روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص پیشنهاد اخیر ترامپ گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.

 

روزنامه العرب چاپ لندن نیز روز شنبه نوشت: سفر روز جمعه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به واشنگتن و دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا برای میانجیگری این کشور و کاهش تنش میان ایران و آمریکا صورت گرفته است.

 

به نوشته العرب به نقل از محافل دیپلماتیک عربی، سفر وزیر خارجه عمان به واشنگتن پس از دیدار اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از سلطنت عمان صورت گرفت.

 

این روزنامه افزوده است: سفر بن علوی به واشنگتن تاکیدی بر میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن است؛ همانند آنچه که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت و در نهایت به توافق هسته ای (برجام) در تابستان ۲۰۱۵ ختم شد.

 

پیش تر حساب کاربری وزارت امور خارجه عمان در توئیتر اعلام کرده بود: متیس در دیدار ‘ یوسف بن علوی’ درخصوص مسایل امنیتی،منطقه ای و توسعه روابط میان دو کشور بحث و گفت و گو کردند.

 

منابع آمریکایی هم اعلام کردند که بن علوی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا علاوه بر مسایل امنیتی، پیرامون جنگ یمن، آزادی کشتیرانی و تلاش ها برای مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.

 

وزیر خارجه عمان پیش از این دیدار با ‘پل رایان’ رییس مجلس نمایندگان آمریکا هم دیدار و گفت و گو کرد.

 

سلطنت نشین عمان روابط نزدیکی با آمریکا و ایران دارد و برخی ناظران سیاسی معتقدند این کشور می تواند نقش مؤثری در کاهش تنش ها میان تهران و واشنگتن ایفا کند.
ایرنا

از امریکا خواسته شد؛ شرکت‌هایی که بعد از برجام در ایران سرمایه گذاری کردند، مستثنی شوند

وزرای دارایی و خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای به همتایان آمریکایی خود درخواست کردند شرکت‌هایی را که پس از اجرای برجام در ایران سرمایه گذاری کرده‌اند، از تحریم‌ها مستثنی کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, فرانسه

با اجماع آراء مجلس نمایندگان؛ اعلام جنگ علیه ایران بدون مجوز کنگره آمریکا ممنوع شد

در حالی که فشارهای بین‌المللی به آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ادامه دارد، قانونگذاران آمریکایی هرگونه اعلام جنگ احتمالی به ایران را منوط به مجوز کنگره آمریکا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خبر