واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، این آمادگی را دارد که با ایران «بدون پیش‌شرط» وارد مذاکره شود.

 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان تصریح کرد که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

 

وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

 

ترامپ اظهار کرد: من به توافق با ایران پایان دادم. این توافق مسخره‌ای بود.

 

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه‌ی معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.

 

در ادامه خبرنگاری پرسید که آیا ترامپ پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر زمان که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

 

رییس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که «من به ملاقات کردن اعتقاد دارم»، اضافه کرد: درباره گفت‌وگو با دیگران به خصوص وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری از چیزهای دیگر مطرح است، باید مذاکره کرد. هیچ مشکلی با مذاکره وجود ندارد.

 

وی به ملاقات خوبی که با رهبر کره شمالی داشت، نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: به نظرم من، برخلاف چیزی که در رسانه‌های اخبار جعلی منعکس شد، ملاقاتی بسیار عالی با ولادیمیر پوتین داشتم. این ملاقات از منظر آینده، امنیت و توسعه اقتصادی، محافظت از اسرائیل و محافظت از همه بسیار عالی بود.

 

آغاز تعامل راهبردی جدید میان آمریکا و ایتالیا

 

رییس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود با نخست‌وزیر ایتالیا گفت که دو کشور تعامل راهبردی جدیدی را آغاز کرده‌اند که هدف آن تحکیم همکاری در مسائل متعددی از جمله امنیت در مدیترانه است.

 

وی ادامه داد: این تعامل همچنین شامل توجه آمریکا به نقش مهم ایتالیا در برقراری ثبات در لیبی و شمال آفریقا است.

 

به گفته ترامپ، ایتالیا و آمریکا همچنین به دنبال آن هستند که در زمینه مقابله با تروریسم و مهاجرت کنترل نشده نیز همکاری‌های خود را توسعه بخشند.

 

استولتنبرگ از «بزرگ‌ترین هواداران ترامپ» است

 

رییس‌جمهوری آمریکا در صحبت‌های خود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز پرداخت و گفت: ناتو مشخصا در حال از کار افتادن بود زیرا افراد سهم خود را پرداخت نمی‌کردند و این ائتلاف ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شد. سال پیش آمدم و با لحنی تقریباً ملایم گفتم که باید پول بدهید. آنها ۴۴ میلیارد دلار بیشتر دادند. امسال با لحنی جدی‌تر همان خواسته را مطرح کردم آنها در سال‌های آتی‌ صدها میلیارد دلار بیشتر پرداخت خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: ناتو یک بار دیگر قدرتمند خواهد شد و اگر با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو صحبت کنید، فکر می‌کنم او را از بزرگ‌ترین هواداران ترامپ خواهید یافت زیرا او نمی‌توانست پول جمع کند؛ تا این که ترامپ وارد شد.

 

ترامپ همچنین اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه مشابه وضعیت فعلی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

از امریکا خواسته شد؛ شرکت‌هایی که بعد از برجام در ایران سرمایه گذاری کردند، مستثنی شوند

وزرای دارایی و خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای به همتایان آمریکایی خود درخواست کردند شرکت‌هایی را که پس از اجرای برجام در ایران سرمایه گذاری کرده‌اند، از تحریم‌ها مستثنی کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, فرانسه

با اجماع آراء مجلس نمایندگان؛ اعلام جنگ علیه ایران بدون مجوز کنگره آمریکا ممنوع شد

در حالی که فشارهای بین‌المللی به آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ادامه دارد، قانونگذاران آمریکایی هرگونه اعلام جنگ احتمالی به ایران را منوط به مجوز کنگره آمریکا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خبر