حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

نائب رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران: کوبیدن آخرین میخ تابوت حمایت‌های اجتماعی با لایحه اصلاح قانون کار

وی افزود: برای کارگران روشن است که دولت و مجلس دغدغه دیگری جزء تامین امنیت سرمایه ندارند و طبیعی است که در این نظام جدید مناسبات روابط کار چیزی جزء احیا نظام ارباب رعیتی نیست.

 

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران تاکید دارد که لایحه اصلاح قانون کار و ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت به منزله کوبیدن میخ آخر بر تابوت حمایت‌های اجتماعی است.

 

«عبداللـه وطن خواه» که در هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات میهمان خبرگزاری ایلنا بود تاکید کرد: تلاش دولت و مجلس برای اصلاح قانون کار، ادغام درمان تامین اجتماعی و گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منزله کوبیدن میخ آخر بر تابوت حمایت‌های اجتماعی از نیروی کار است.

 

وطن خواه افزود: با تصویب هرکدام از این تغیررات قانونی، چهار ستون حمایت‌های اجتماعی در زیر خاک زمینی که برای پی‌ریزی نظام سرمایه جهانی گودبرداری شده است، دفن خواهد شد.

 

وی افزود: برای کارگران روشن است که دولت و مجلس دغدغه دیگری جزء تامین امنیت سرمایه ندارند و طبیعی است که در این نظام جدید مناسبات روابط کار چیزی جزء احیا نظام ارباب رعیتی نیست.

 

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه قانونی کردن استثمار فرد از فرد از راه تعدیل هرچه بیشتر قوانین حمایت‌های اجتماعی حاصل می‌شود، افزود: اصلاح قانون کار و گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با چنین رویکردی در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته‌اند.

 

این عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران در عین حال ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت را به منزله تاراج اموال عمومی دانست.

 

وی افزود: اینکه دولت با چه توجیهی اموال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را به منظور جلوگیری از شکست کامل طرح‌های خود به خدمت می گیرد پرسش برانگیز است چرا که بیمه شدگان به هیچ وجه راضی به این نیستند که اموالشان به تاراج برده برده شود.

 

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران افزود: حقوق بنیادین کار همین حالا نیز به صورت گسترده‌ای نقض شده است که البته دولت و مجلس برای این اتفاق طیف گسترده‌ای از توجیهات قانونی را تدارک دیده‌اند.

چکیده گزارش‌های کارگری، هفته سوم آبان ماه

لایحه اصلاح قانون کار و حق برپایی تشکل سندیکایی بیستم آبان ماه- رویکرد اصلاح قانون کار بر حذف شرکای اجتماعی دولت بنا شده و نیز درصدد تضعیف جایگاه تشکلات کارگری و حقوق بنیادین کاراست.با این لایحه کارگران٬ نه می توانند آزادانه تشکل صنفی [ سندیکایی ] داشته باشند٬ نه از حق اعتصاب برخوردارند. لایحه بودجه ... چکیده گزارش‌های کارگری، هفته سوم آبان ماه

ادامه

ایران, خبر, کارگری

بازداشت سه کارگر اخراجی پارس خودرو!

روز گذشته سه کارگر اخراجی پارس خودرو در محل کارخانه بازداشت شدند. منابع خبری ایلنا، از بازداشت سه کارگر اخراجی کارخانه پارس خودرو خبر دادند.   به گفته این منابع، این کارگران تاقبل از اعتراض‌های صنفی سال ۹۳ درهمین مجموعه مشغول کار بودند.   ظاهرا روز گذشته جهت مذاکره و پیگیری وضعیت خود به محل ... بازداشت سه کارگر اخراجی پارس خودرو!

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

آزاد سازی اقتصادی و لایحه اصلاح قانون کار: اتحاد عمل جنبش سندیکایی کارگران وظیفه فوری لحظه کنونی

در هفته‌های اخیر و به دنبال گسترش نارضایتی کارگران و زحمتکشان از لایحه اصلاح قانون کار، رژیم دست به مانور حساب شده‌ای زد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام نمود، “بررسی این لایحه فعلا از دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس خارج شده است… براین‌اساس، قرار شد جلسه‌ای مشورتی با نمایندگان عالی تشکل‌های کارگری [تشکل‌های زرد حکومتی] ... آزاد سازی اقتصادی و لایحه اصلاح قانون کار: اتحاد عمل جنبش سندیکایی کارگران وظیفه فوری لحظه کنونی

ادامه

ارشیتکت, ایران, کارگری

خاتمه موفقیت‌آمیز تجمع کارگران قالب‌های صنعتی سایپا

ظهر روز گذشته تجمع کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا با موفقیت خاتمه یافت.   منابع خبری ایلنا در سایپا از خاتمه موفقیت‌آمیز تجمع کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا خبر دادند.   جلسه ظهر روز گذشته نمایندگان کارگران و مدیریت گروه سایپا به عنوان کارفرمای مادر که با حضور نمایندگان مدیریت شرکت قالب‌های صنعتی برگزار شد، ... خاتمه موفقیت‌آمیز تجمع کارگران قالب‌های صنعتی سایپا

ادامه

ایران, خبر, کارگری