ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

ناآرامی و خشونت در فرانسه بدنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات

دورنخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه دیروز ۱۰ آوریل(۲۱ فروردین) برگزارشد. برپایه نتایج این دور، مکرون با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و لو پن با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند. «ژان لوک ملانشون» از حزب چپگرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» نیز با کسب ۲۱.۹۵ درصد آرا در جایگاه سوم ایستاد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اعلام نام امانوئل مکرون رئیس جمهوری فعلی فرانسه و مارین لو پن نامزد حزب راستگرای تندرو «مجمع ملی» به عنوان نامزدهایی که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند، چند شهر فرانسه را ناآرام کرد.

 

به گزارش شبکه خبری «ب. اف. ام» اعتراضات در حالی صورت گرفت که حزب راست تندرو بهترین نتیجه انتخاباتی را در سال‌های گذشته به دست آورد.

 

آتش‌سوزی‌ در شهر رن

 

در شهری که ژان لوک ملانشون نامزد و رئیس حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» با کسب ۳۶.۳۱ درصد آرا از مکرون (۲۹.۴۷ ردصد) هم پیشی گرفته بود اعتراضات شدیدتر از شهرهای دیگر بود. صدها نفر که بیشتر آنان جوان بودند در پی اعلام نتایج انتخابات گرد هم آمدند و شعارهای ضدفاشیست و ضد سرمایه داری سر دادند.

 

این تجمع اعتراض‌آمیز به تخریب برخی امال عمومی و نیز آسیب دیدن شیشه های بانک های محل تجمع منجر شد. همچنین در مرکز شهر نیز آتش‌سوزی رخ داد که با حضور آتش‌نشانان خاموش شد.

 

شهردار رن در پستی توئیتری این اعتراضات را محکوم کرد.

 

در شهر لیون نیز صدها تن از جلیقه زردها، و معترضانی که ماسک بر صورت داشتند تجمع کردند و در این جنبش خیابانی در فاصله میان دو میدان اصلی شهر با پرتاب مواد محترقه و شکستن شیشه ها ناآرامی ایجاد کردند.

 

معترضان با نیروهای امنیتی مستقر در مقابل شهرداری لیون درگیر شدند. حدود ده تن از معترضان قصد ورود به شهرداری را داشتند. نیروهای پلیس برای متوقف کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

 

تجمع هواداران ملانشون در پاریس

 

در پاریس وضعیت آرام‌تر بود. حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از هواردان چپگرا در برابر محوطه‌ای که هواداران ملانشون تا لحظه اعلام نتایج در آن تجمع کرده بودند به نتیجه انتخابات اعتراض کردند. معترضان فریاد «نه مکرون، نه لوپن» سر می‌دادند.

 

ملانشون از شگفتی‌های این انتخابات بود که توانست با افزایش قابل توجه آرا نسبت به دوره قبل (۲۰۱۷) در جایگاه سوم قرار گیرد. هرچند که رای هواداران او برای دور دوم انتخابات سرنوشت‌ساز است، هنوز تصمیم خود را برای حمایت از یکی از نامزدها در دور دوم انتخابات اعلام نکرده است.

 

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده است، دو نامزد که بیشترین رای را در دور نخست آورده باشند به رقابت می‌پردازند.

تجمع حامیان عمران خان مقابل منزل نواز شریف در لندن

معترضان در لندن، در حمایت از عمران خان در مقابل منزل «نواز شریف» نخست‌وزیر و رهبر سابق پاکستان تجمع کردند و خواستار پایان دادن به “فساد دولتی” شدند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فساد

وزیر اقتصاد آلمان؛ شهروندان آلمان فقیرتر می‌شوند

شهروندان آلمان در پی جنگ اوکراین و اوج گیری بهای انرژی که منجر به تورم بی سابقه و قرار گرفتن بزرگ ترین اقتصاد اروپا در معرض رکود می شود، فقیرتر خواهند شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش