مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

موافقت گروه‌های تروریستی برای خروج از غوطه شرقی سوریه

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، گروه های تروریستی مسلح با خروج از غوطه شرقی سوریه پس از گلوله باران گذرگاه انسانی ونقض آتش بس موافقت کردند.

 

خبرگزاری فرانسه، گروه های تروریستی ضمن اعلام موافقت با خارج کردن نیروهای خود از غوطه شرقی ادعا کردند که به خارج کردن نیروهای جبهه تحریر الشام ( جبهه النصره) و خانواده هایشان از غوطه نیز پایبند هستند.

 

این در حالی است که تلویزیون رسمی سوری اعلام کرد، گروه های تروریستی مسلح، غیر نظامیان خارج از غوطه را در گذرگاه الوافدین پس از تجهیز یک مرکز پزشکی و انتقال وسایل لازم به این گذرگاه برای استقبال افراد خارج از شهر، هدف قرار دادند.

 

فرمانده گروه نظارت بر مناطق کم تنش گفت: غیر نظامیان به دلیل بمباران شهر غوطه شرقی توسط تروریست ها نمی توانند از این شهر خارج شوند. این در حالی است که ارتش روسیه اعلام کرد گذرگاه انسانی شاهد بمباران شدید توسط تروریست های مسلح است و هیچ شهروندی نمی تواند از آن خارج شود.

 

خبرگزاری سوریه (سانا) اعلام کرد، تروریست های تحریر الشام وگروه های تروریستی با پنج خمپاره مسیر گذرگاه امن برای خروج غیر نظامیان را گلوله باران کردند.

 

از صبح امروز سه شنبه،  آتش بس انسانی اعلام شده توسط مسکو در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پس از گذشت ۱۰ روز بمباران شدید، اجرا شد.

 

بر اساس اعلام رسمی، احتمالا زمان آتش بس پنج ساعت در روز باشد تا طی این مدت گذرگاه برای خروج غیر نظامیان از این شهر باز شود.
دهها خمپاره شب گذشته دوشنبه، توسط گروه های مسلح به مناطق مختلف دمشق شلیک شد.

 

مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه از بازگشایی گذرگاه انسانی در منطقه اردوگاه الوافدین در دمشق برای خروج از غوطه شرقی خبر داد.
بر اساس گزارش این مرکز، ارتش سوریه در این مدت حمله به تروریست ها را متوقف خواهد کرد.

 

گروه های تروریستی از خروج صدها گروگان از جمله زن وکودک جلوگیری کردند و طی یک هفته بیش از ۲۰۰ خمپاره به غوطه شرقی در نزدیکی دمشق شلیک کردند.

 

«سرگیی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (دوشنبه) از برقراری آتش بس از صبح سه شنبه در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق و بازگشایی مسیر کمک رسانی به غیرنظامیان خبر داد .

 

 

یورش جدید جنگنده های آمریکایی به نیروهای همپیمان ارتش سوریه

 

به گزارش روسیاالیوم، منابع آگاه از درگیری میان نیروهای همپیمان ارتش سوریه با نیروهای مورد حمایت آمریکا در حومه شمال شرقی دیرالزور خبر دادند.

 

بر اساس این گزارش؛ نیروهای همپیمان ارتش سوریه عملیاتی را در شهرک های عقیده جدیدات و عقیده بقاره در غرب کارخانه کونکو در شمال شرقی دیرالزور آغاز کردند که ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در راستای حمایت از نیروهای مورد حمایت خود، نیروهای همپیمان ارتش سوریه را بمباران کرد. همچنین جنگنده های آمریکایی مواضع نیروهای همپیمان ارتش سوریه را در شهرک الصالحیه در شمال دیرالزور هدف قرار دادند.

 

این منابع به تلفات و خسارات احتمالی این حملات اشاره ای نکردند.

 

شایان ذکر است که نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا در سپتامبر گذشته بر میدان گازی کونکو و کارخانه بزرگ مجاور آن مسلط شدند که بزرگترین مرکز تولید گاز در حومه شمال شرقی دیرالزور محسوب می شود.
ایرنا، مهر

پنتاگون: آمریکا مدرکی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه در دست ندارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ «راب منینگ» روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکا گزارش ها در مورد نشر احتمالی اطلاعات غلط در خصوص کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه را پیگیری می کند، اما در حال حاضر هیچگونه مدرکی دال بر کاربرد اینگونه تسلیحات در اختیار ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه

صالح مسلم آزاد شد

به گزارش رویترز، صالح مسلم، رهبر پیشین حزب «اتحاد دموکراتیک کرد سوریه»، که در جمهوری چک بازداشت شده بود، امروز – سه‌شنبه – در دادگاهی در شهر پراگ حاضر شد.   طبق این گزارش، قاضی این دادگاه پس از بررسی اتهام وارده علیه صالح مسلم، حکم آزادی وی را صادر کرد.   این در حالی ... صالح مسلم آزاد شد

ادامه

ترکیه, جهان, چک, خبر, سوریه, قضایی

نمایندگان پارلمان عراق پرونده حضور نظامی آمریکا را باز می کنند

نماینده فراکسیون ائتلاف ملی در پارلمان عراق گفت تعدادی از نمایندگان مجلس ملی این کشور قصد دارند پرونده حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور را باز و پیشنهاداتی را برای تصمیم گیری پارلمان در این خصوص مطرح کنند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر

الاخبار؛ سندی دیپلماتیک که طرح آمریکا برای تقسیم سوریه را فاش می‌کند

روزنامه الاخبار چاپ لندن در این راستا به پیام تلگرافی از سوی سفارت انگلیس در واشنگتن دست یافته که در آن استراتژی آمریکا برای تقسیم سوریه همانگونه که دیوید ساترفیلد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست ماه گذشته خود در واشنگتن در بین نمایندگانی از “گروه سوریه” وابسته به آمریکا ارائه کرد، می‌پردازد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه