برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

رفیق نونس: انقلاب آوریل را جشن می‌گیریم تا با اطمینان و اعتماد در مسیری گام برداریم که انقلاب آوریل باز کرد، به ارزش‌های آن وفادار ‏باشیم، و برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار ‌کنیم.‏ مصاحبهٔ “نامهٔ مردم” با رفیق آلبانو نونس، عضو کمیسیون بازرسی مرکزی حزب کمونیست پرتغال، به‌مناسبت ... برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

ادامه

آزادی, آفریقا, آنگولا, اتحاد شوروی, ارتجاع, اروپا, استثمار, استعمار, استقلال, امپریالیسم, پرتغال, جهان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, صلح, غرب اروپا, فاشیسم, مبارزه طبقاتی, موزامبیک

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ملانشون: استعفای وزیر کشور فرانسه نشانه فروپاشی دولت مکرون است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ‘ژان – لوک ملانشون’ رهبر حزب ‘فرانسه تسلیم ناپذیر’ از احزاب چپگرای فرانسه، گفت: دولت امانوئل مکرون بزودی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و نتیجه این مشکلات را شما در انتخابات پارلمان سال آینده به خوبی مشاهده خواهید کرد.

 

وی گفت: استعفای ‘ژرار کلمب’ وزیر کشور فرانسه، نشانه ای آشکار است که دولت مکرون در درونش مشکلات بسیار زیادی دارد و نشانه ای از فروپاشی قدرت او است.

 

ملانشون خاطر نشان کرد: با وجود گذشت دو هفته از استعفای کلمب، هنوز فردی برای جانشینی وی انتخاب نشده است و این به خوبی نشان می دهد که مکرون و حزبش برای انتخاب وزیر کشور جدید با مشکلات بسیار حادی روبرو هستند.

 

ملانشون افزود: اداوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه بیش از ۱۰ روز است که برای انتخاب جانشین کلمب با رئیس جمهور مکرون در کشمکش است. این نشانه تضعیف تقریبا کامل دولت است. اگر این طور نیست پس چرا ایجاد تغییرات در دولت اینقدر طول کشیده است؟

 

رهبر حزب ‘فرانسه تسلیم ناپذیر’ با بیان این مطلب که در نظر دارد انتخابات آتی فرانسه را به ‘همه پرسی ضد مکرون’ تبدیل کند، تاکید کرد که اگر وی ضربه سیاسی بخورد ، اوضاع سیاسی کشور در کمتر از یک سال ترمیم می شود.

 

ژرار کلمب در حالی از سمت خود کناره گیری کرد که اکنون موضوع های امنیتی و پناهندگان غیرقانونی، از چالش‌های وزارت کشور فرانسه است.

 

مکرون که در مرحله نخست با استعفای کلمب مخالفت کرده بود، در نهایت با کناره گیری وی موافقت کرد و تا زمان تعیین وزیر جدید، فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه، بطور موقت زمامداری وزارت کشور را برعهده خواهد داشت.

 

کناره‌‌گیری کلمب از مقام خود، یکی دیگر از مشکلات دولت مکرون در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

 

بر اساس این گزارش ، ماجرای مربوط به سرکوب تظاهرکنندگان در روز اول ماه می(۱۱ اردیبهشت) توسط الکساندر بنالا محافظ شخصی مکرون و یکی از اعضا دفتر رئیس‌جمهوری، همچنین کناره‌گیری نیکلا اُولو وزیر پیشین محیط‌ زیست ازچالش‌های اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه است.

 

کلمب در هفته های اخیر انتقاداتی به مکرون وارد کرد و گفت که دولت وی «فاقد فروتنی» است.

 

وی همچنین گفته بود: تعداد کمی از ما با مکرون صحبت می کنیم. طولی نمی کشد که او دیگر تحمل من را نخواهد داشت. اما اگر همه ما مقابل او تعظیم کنیم او در نهایت منزوی خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش ، محبوبیت مکرون به حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و منتقدان می گویند که سیاست های وی به نفع ثروتمندان و منش شخصی اش متکبرانه است.

ایلنا

بیش از ۱۵۰ هزار آلمانی‌در اعتراض به نژادپرستی در این کشور دست به تظاهرات زدند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان آلمانی شامل گروه‌های حقوق بشری، گروه‌های اسلامی، حامیان مهاجران و آفریقایی تباران صبح امروز در مرکز برلین در اعتراض به گسترش نژادپرستی و تبعیض نژادی دست به تظاهرات زدند.

ادامه

المان, جهان, خبر, غرب اروپا

کوربین: به دانش‎آموزان از بی‎عدالتی امپراطوری بریتانیا بگویید

به نقل از تلگراف، جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس قرار است امروز در مراسم سخنرانی که در شهر بریستول به مناسبت بزرگداشت تاریخ سیاه‌پوستان برگزار می‌شود؛ پیشنهادی را مطرح کند مبنی بر اینکه از این پس، مدارس انگلیسی مطالبی را درباره بی‌عدالتی‌های عمیق امپراطوری بریتانیا تدریس کنند.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا

فیلم منتشر شده از لحظه ورود خاشقجی و گروه امنیتی سعودی به‌کنسولگری استانبول+ ویدئو

شبکه‌های ترکیه ویدئوهایی را منتشر کرده‌اند که لحظه ورود روزنامه‌نگار سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم ماه جاری را نشان می‌دهند.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا