لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

مقام روس: با چهار موشک سارمات-۲ شرق و غرب آمریکا را از نقشه محو می‌کنیم

یک مقام پارلمانی روسیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت گفت که روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چند موشک به کلی نابود کند.

 

به گزارش فارس، به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «دیلی میل» «آلکسی ژوروالف» از قانونگذاران پارلمان روسیه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند.

 

ژورالف گفت که در صورت استفاده روسیه از موشک‌های اتمی جدید «سارمات-۲» چیزی از سواحل آمریکا باقی نمی‌ماند و «ابر قارچی شکل» ناشی از انفجار اتمی از کشور مکزیک قابل رویت خواهد بود.

 

وی در بخشی از این برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت: « به شما خواهم گفت که برای از بین بردن کل ساحل شرقی آمریکا دو موشک سارمات و دو موشک برای ساحل غربی لازم است.»

 

وی ادامه داد: «چهار موشک و چیزی دیگر باقی نخواهد ماند. آن ابر قارچی از مکزیک قابل مشاهده خواهد بود.»

 

سارمات-۲ آخرین نسل موشک اتمی روسیه است که تصور می‌شود می‌تواند تا ۱۵ کلاهک ابرفرا صوت حمل کند، گفته می‌شود این موشک می‌تواند از همه دفاع‌های موشکی کنونی عبور کند.

 

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اولین پرتاب سامانه موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات با موفقیت انجام شد. این موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی بیشتر نسبت به موشک «وایوودا» را دارد، از توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی برخوردار است.

 

چندی قبل نیز «دیمیتری کیسیلوف» روزنامه نگار در برنامه‌ای تلویزیونی به تهدیدات اخیر انگلیس علیه روسیه واکنش نشان داد و گفت که روسیه می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.

 

وی که طی برنامه‌ای در شبکه اول روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «اژدر اتمی پوسیدون که روسیه اخیرا از آن رونمایی کرده می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.»

 

کیسیلوف که این سخنان را در واکنش به تهدیدهای اخیر انگلیس علیه روسیه مطرح می‌کرد، گفت:‌«چرا روسیه بزرگ را با تسلیحات هسته‌ایشان تهدید می‌کنند این در حالی است که آنها فقط یک جزیره کوچک هستند و می‌توان بریتانیا را با تسلیحات هسته‌ای روسیه نابود کرد.»

 

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: «انگلیس جزیره بسیار کوچکی است که یک موشک از نوع “سارمات” برای غرق کردن آن تا ابد کافی است.»

 

کیسیلوف اضافه کرد: «موشک سارمات قدرتمندترین موشک در جهان بوده و یک موشک آن برای نابود کردن منطقه‌ای به اندازه ایالت تگزاس یا بریتانیا کافی است.»

متحدان واشنگتن آماده همکاری با آمریکا برای مقابله با چین نیستند

آمریکا برای دفاع از تایوان در برابر حمله ادعایی چین به موشک های مستقر در زمین نیاز دارد، اما متحدانش آماده قبول این موشک ها در خاک خود نیستند.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تایلند, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, کره جنوبی, مقاله

روسیه: ارسال سیستم موشکی پیشرفته به‌اوکراین خطر رویارویی با واشنگتن را افزایش می‌دهد

وزارت امور خارجه روسیه گفت تحویل سیستم موشکی پیشرفته از سوی آمریکا به اوکراین منجر به افزایش خطر رویارویی مستقیم بین مسکو و واشنگتن می‌شود.  

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

وانگ یی: استراتژی آمریکا موجب رویارویی با چین شده است

وزیر خارجه چین هشدار داد که استراتژی ایالات متحده در قبال چین، این دو قدرت را به سمت “رویارویی” سوق داده است و سایر کشورها را نیز تهدید می‌کند؛ وی همچنین پس از دیدار با وزیر خارجه تونگا خاطرنشان کرد که چین “قصد رقابت با هیچکسی را ندارد.”

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, جزایر سلیمان, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

کرواسی: بهای تحریم نفت روسیه را شهروندان اروپایی پرداخت خواهند کرد

رئیس جمهور کرواسی روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده پوتین خواهد شد و بهای این تحریم‌ها را شهروندان اروپایی پرداخت می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, کرواسی, لهستان