تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

شماری از شهروندان کره جنوبی نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.  به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» ... تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

فعالان ضد جنگ یونانی در اعتراض به سفر وزیرخارجه آمریکا مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در دو شهر بزرگ یونان تظاهرات کردند. هزاران مرد و زن جوانی یونانی اعضای و دوستان جنبش (KNE) با شعار‌هایی مانند «پایگاه‌های ناتو-آمریکا از یونان خارج شوند» و «عدم مشارکت در مداخلات امپریالیستی» در آتن علیه سفر آنتونی بلینکن، ... مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

ادامه

آمریکا, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اعتراضات سیاسی, امپریالیسم, ترکیه, جنوب اروپا, جهان, سوریه, ضد جنگ, کارگری, ناتو, همبستگی, یونان

تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

هزاران نفر از بومیان پرو با برگزاری تظاهرات ضددولتی در جنوب این کشور، نسبت به وقوع یک «جنگ داخلی» در صورت ورود ارتش هشدار دادند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، هزاران نفر از بومیان آیمارا در منطقه پونو در جنوب پرو تظاهرات کردند و استعفای دینا بلوآرته رئیس‌جمهوری جدید ... تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

ادامه

آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از مردم پرو با گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات اخیر تظاهرات ضددولتی برگزار کرده و بار دیگر خواستار برکناری دینا بلوارته رئیس جمهوری موقت این کشور شدند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان پنجشنبه به وقت محلی در چندین شهر پرو به خیابان‌ها آمدند و پایان بحران سیاسی در این کشور را ... هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

رسانه های فرانسوی به نقل از وزارت کشور گزارش دادند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سومین تظاهرات سراسری روز سه شنبه علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه شرکت کردند. به گزارش ایرنا، شبکه فرانسوی (BFMTV) بر اساس داده های وزارت کشور گزارش داد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس پایتخت فرانسه ... بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کارگری

مرگ مهسا امینی؛ ادامه تجمع‌ها و ۳۶ کشته در نخستین هفته + فیلم

عتراض‌های گسترده در ایران به رغم سرکوب شدید وارد نخستین هفته خود شد. طبق برخی گزارش‌ها شمار کشته‌شدگان به ۳۶ نفر رسید. با وجود قطعی اینترنت ویدئوهای جدید حاکی از تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی به معترضان است.

 

به گزارش خبرگزاری  آلمان؛ سازمان حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور از کشته شدن دست‌کم ۳۶ شهروند در ایران از زمان آغاز اعتراض‌ها به مرگ مهسا امینی تا عصر پنجشنبه خبر داد. این سازمان شمار قربانیان را نیز با تفکیک شهرها در گزارش خود آورده است.

 

منابع محلی شامگاه پنجشنبه به این سازمان گزارش دادند تنها در شهر آمل در مازندران طی درگیری‌ها ۱۱ معترض به ضرب گلوله مستقیم نیروهای امنیتی کشته و حدود ۶۰ مرد و ۶ زن بازداشت و به زندان آمل منتقل شده‌اند.

 

شهرهای جدیدی نیز در پنجشنبه شب به صف اعتراض‌ها پیوستند. با پیوستن این شهرها نیروهای امنیتی نیز برای سرکوب اعتراضات خشونت بیشتری بکار برده‌اند.

 

تنها در شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد پنج نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند و حال برخی از زخمی‌شده‌ها وخیم گزارش شده است.

 

حضور زنان در صفوف مقدم اعتراض‌ها و اقدام مسالمت‌آمیز آنان در برداشتن حجاب در پنجشنبه ۳۱ شهریور نیز ادامه داشت. معترضین شعار “زن، زندگی آزادی” سردادند.

 

بر اساس گزارش‌ها، در تهران حدود ۷۰ زن بازداشت‌شده را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. همه زنان بازداشتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند و دست و پای برخی از آنان نیز شکسته است.

 

خبرگزاری هرانا وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار فیلمی از سرکوب خشونت‌بار یک زن در تبریز توسط ماموران انتظامی گزارش داده است.

 

شعارهای معترضین بیشتر متوجه حاکمیت و کل نظام نیز بوده است‌. در برخی از نقاط معترضین شعار “می‌جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم” سر دادند.

 

با وجود قطعی گسترده اینترنت در ایران فیلم‌های تازه‌ای از اعتراضات مردم در شهرهای تبریز، شیروان و ملکان و کاشمر در توییتر منتشر شده است. برخی کاربران شب پنجشنبه نوشتند “خیابان‌ها در تصرف معترضان بوده است‌‌.”

 

اعتراضات در ایران بازتاب جهانی داشت و هشتگ‌های #مهسا_امینی، #مهساامینی، #mahsa_amini و #mahsaamini در شبکه اجتماعی توییتر روز پنجشنبه ۲۲ سپتامبر با عبور از مرز ۳۰ میلیون رکورد را شکست.

 

در داخل کشور نیز بسیاری از افراد سرشناس و سلبریتی با ارسال پیام به معترضان پیوستند.

 

عادل فردوسی‌پور، مجری سابق برنامه ۹۰ نیز سکوت خود را شکست و با انتشار ویدیویی گفته است که “پاسخ مطالبات مردم، خشونت، محدودیت و قطع کردن اینترنت نیست.”

 

اینستاگرام و واتساپ همچنان در ایران قطع است. واتساپ هم در واکنش به قطعی اینترنت در ایران گفته است “دسترسی به شیوه‌های ارتباطی خصوصی و محرمانه حق همه مردم است” و “تلاش می‌کند که ایرانیان بتوانند در ارتباط بمانند.”

 

به گزارش العربیه فارسی قطع دسترسی کاربران ایرانی واتس‌اپ در خارج از این کشور باعث شده درباره احتمال همکاری «متا»، شرکت دارای مالکیت شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و اپلیکیشن واتس‌اپ، با رژیم ایران گمانه‌‌هایی مطرح شود.

 

از صبح روز پنج‌شنبه موج جدید و گسترده‌ای جهت بازداشت فعالان مدنی و سیاسی آغاز شده است. بنا بر اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حسین رونقی، فعال آزادی بیان و اینترنت در تهران بازداشت شده است. در شهرهای کردنشین، محمد ولی‌زاده، دانشجوی فیزیک دانشگاه ارومیه، ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان در سنندج و مژگان کاووسی، نویسنده کُرد در منزل شخصی خود بازداشت شده‌اند.

 

تظاهرات در نازی آباد – تهران

تظاهرات‌ مردم ایران در چهارمین روز اعتراض‌ به قتل مهسا امینی + فیلم

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از برگزاری گسترده چهارمین روز اعتراضات خیابانی  در روز سه‌شنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، است. مستندات منتشر شده از سوی شاهدان میدانی نشان می‌دهد اعتراضات به شمار دیگری از شهرهای ایران نیز سرایت کرده است.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, فیلم, گزارش

مردم سودان ارتش را مجبور به‌عقب‌نشینی کردند؛ نظامیان، حکومت را واگذار می‌کنند

سرانجام، ۹ ماه پس از کودتای نظامی در سودان و استقرار دولت نظامی، ارتش سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت را واگذار و به ماموریتی که در قانون اساسی به آنها محول شده عمل خواهد کرد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, جهان, سودان, شمال افریقا